Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:03:57 GMT

دو کتاب روشن دل سقزی به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۵۰۵۶

دو کتاب روشن دل سقزی به چاپ رسید

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ناصر سرگران روشن دل سقزی که دکترای حقوق بین‌الملل، وکیل دادگستری و مدرس دانشگاه است، ۲ کتاب نافرمانی از شورای امنیت با نویسندگی آنتونیوز تاناکاپائولو و کتاب مناطق امن (واکنشی به وطن گریزی توده‌ای و رنج بشری) به نویسندگی لوکمن ستینکایا را با همکاری همکاران خود به زبان فارسی ترجمه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب نافرمانی از شورای امنیت به نویسندگی آنتونیوز تاناکاپائولو توسط مترجمان زهره موحد و ناصر سرگران از انگایسی به زبان فارسی ترجمه شد و انتشارات فرهنگ رسا آن را در منتشر کرد.

کتاب نافرمانی از شورای امنیت به جایگاه شورای امنیت سازمان ملل متحد و نقش آن در حفظ صلح و امنیت بین المللی می‌پردازد، نقشی که همواره و به ویژه از دهه نود میلادی به بعد به رغم گسترش به عرصه‌های مختلف، مورد اعتراض و نقد از سوی برخی از دولت‌ها و حقوق دانان قرار گرفته است.

در این کتاب ابعاد واکنش‌های حقوقی از سوی دولت‌ها به تصمیمات شورا مورد تحقیق قرار گرفته است، ضرورت ترجمه چنین اثری در ادبیات حقوقی فارسی از آن جهت است که رابطه ایران و شورای امنیت به ویژه از سال ۲۰۰۶ به بعد با وضع تحریم‌های متعدد در چهارچوب قطعنامه‌های ششگانه از سوی شورای امنیت و متعاقب آن پس از صدور قطعنامه ۲۲۳۱ در خصوص برجام و لغو تحریم ها، وارد مرحله جدیدی شده است.

کتاب مناطق امن نیز واکنشی به وطن گریزی توده‌ای و رنج بشری، توسط یونس سیدی و ناصر سرگران از زبان انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شد که انتشارات خرسندی آنا را به چاپ رسانده است.

این کتاب به امکان سنجی حقوقی ایجاد مناطق امن در سرزمین کشور‌های جنگ زده برای اسکان آوارگان و جلوگیری از مهاجرت آنان به سایر کشورها، به ویژه کشور‌های همسایه می‌پردازد، امکانی که در چهارچوب اصول حاکم بر حقوق بین الملل و عواملی، چون دفاع مشروع و ضرورت به عنوان عوامل رافع مسوولیت بین المللی دولت‌ها مورد مداقه و بررسی قرار گرفته است.

بی شک‌جنگ‌های داخلی نه تنها مردمان سرزمین جنگ زده را دچار بحران می‌سازد و باید در پرتو قواعد حاکم بر حقوق بشردوستانه و حقوق بشر به کمک آنان شتافت، بلکه وضعیت سایر کشور‌های منطقه و همسایه را به جهت مواجه شدن با سیل آوارگان و مهاجران تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اهمیت تبیین آثار حقوقی ایجاد مناطق امن در کشور‌های مواجه با جنگ از آن رو است که برخی دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ، طرح چنین ظرفیتی به عنوان یک ابزار حمایتی از مردمان آواره را مورد سو استفاده قرار ندهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره تحول در رفتار
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟