Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

 یک حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: باید به واقعیت‌ها بازگشت و با دلجویی از خانواده‌های قربانیان حادثه هواپیمای اوکراین و اجازه برگزاری مراسم سوگواری جمعی از سوی حاکمیت، درد آنها را تا حدودی التیام بخشید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، افزود: زخم عمیق و کاری به روح و روان مردم زده شده و واقعیت این است که جامعه و حاکمیت از عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع درخصوص سانحه هواپیمایی اوکراین آسیب دید و این آسیب به راحتی قابل ترمیم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سوگواری جمعی نشان می دهد که حاکمیت به باورهای ملی و قومی پایبند است زیرا سوگواری جزء ذات فرهنگ و سنت ما ایرانیان است و از سوگ سیاوش گرفته تا شهادت حضرت علی اکبر (ع) در فرهنگ ما وجود دارد.

احمدی ادامه داد: سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران اعلام کرد که صبح چهارشنبه مقامات مافوق خود را از وقوع این حادثه مطلع کرده بود و این بدان معنا است که مقامات سپاه پاسداران در جریان قرار گرفته بودند از سویی دیگر مقامات دولتی از جمله علی ربیعی سخنگوی دولت و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری همانطور که اعلام کردند در این خصوص بی اطلاع بودند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همشهری و دوست من، اتفاقی برای «بازیافت هویت ملی» بود و خون پاک حاج قاسم توانست موجب اتحاد ملی شود به  طوری که در مراسم تشییع این شهید عالی قدر چهار نسل انقلاب اسلامی گرد آمدند و در آیین تشییع سوگواری کردند.

وی یادآور شد: در آیین تشییع سپهبد سلیمانی در کرمان که ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، دو میلیون نفر در مراسم تشییع شرکت کردند و در فهرست جانباختگان در این مراسم می توان دریافت که بسیاری از آنها از استان های همجوار آمده بودند.

احمدی گفت: بعد از وقایع آبان ماه که آن هم به دلیل کوتاهی ها و عدم اطلاع  رسانی صحیح رخ داد، فاصله و انشقاق میان  مردم و حاکمیت پیش آمد اما خون پاک حاج قاسم همبستگی ملی را موجب شد.

این حقوقدان اظهار داشت: در قرن  بیست ویکم نمی شود پرده پوشی کرد و اکنون همه جا در معرض دوربین ها و ماهواره ها  قرار دارد، بنابراین پرده پوشی قیمت داشت و به قیمت از دست دادن اتحاد و اعتماد مردم تمام شد.

به گزارش ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز گذشته (شنبه) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) بر اثر خطای انسانی و بصورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی خدمه جان باختند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: نعمت احمدی وکیل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت

با ورود جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به دویست و یکمین روز، ارتش این رژیم حملات شدیدی را علیه این منطقه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها شد.   به گزارش ایسنا، در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۶ کشتار در نوار غزه شد که ۷۹ شهید و ۸۶ زخمی برجای گذاشت.   در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تعداد قربانیان جنگ غزه به ۳۴ هزار و ۲۶۲ شهید و ۷۷ هزار و ۲۲۹ زخمی رسید.   ارتش رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته حملات شدیدی را علیه نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از فلسطینی‌ها و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.   خبرنگار المیادین در نوار غزه اعلام کرد بعد از حمله رژیم صهیونیستی به تعدادی از شهروندان در نزدیکی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه چهار تن شهید شدند.   به گفته منابع، درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال النصیرات رخ داد و این رژیم یک بالگرد را برای حمله به اطراف این منطقه فرستاد.   همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در محله السلام در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه سه تن شهید و چند تن زخمی شدند.   وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۴ هزار و ۱۸۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۱۴۳ تن رسید.   رژیم صهیونیستی در ساعات اخیر حملات خود را علیه مناطقی در نوار غزه تشدید کرده است. توپخانه رژیم صهیونیستی محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه و اطراف محله تل الحوا در جنوب غرب این شهر را هدف قرار داد.   همچنین پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان منطقه غرب شهر غزه به پرواز درآمدند.   به گفته خبرنگار المیادین حملات رژیم صهیونیستی شهر دیرالبلح در مرکز غزه و زمین‌های کشاورزی در منطقه الزوایده را هدف قرار داد که منجر به زخمی شدن تعدادی از شهروندان شد.   جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق بیت لاهیا، شیخ زاید، بیت حانون و مناطق دیگری در شمال غزه را هدف قرار دادند.   در جنوب غزه نیز تانک‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را هدف قرار دادند.   رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه، ارتش هیچ کدام از اهداف خود را محقق نکرده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا