Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی لارگانی به حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اشاره کرد و گفت: قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.

«حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی» نماینده مردم فلاورجان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ضمن محکوم کردن حضور سفیر انگلیس در تجمع آشوبگران تهران اظهار داشت: سفارت خانه انگلستان از گذشته و از اوایل انقلاب تا الآن اقدامات زیادی را علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده است و در واقع سفارتخانه انگلستان جایگزین لانه جاسوسی آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که انگلیسی ها دخالت های زیادی در امور داخلی کشور ما داشتند گفت: این مسئله برای ما آشکار شده است و یک مدتی هم تعطیلی سفارتخانه انگلستان را داشتیم، اما اخیراً رفتارهای جاسوسی سفارت انگلستان در ایران به نوعی آشکار شده است.

این نمانیده مجلس خاطر نشان کرد: در بحث فتنه بنزینی هم اطلاعات دقیقی در دست است که حتی قبل از شروع این فتنه، انگلیسی ها سفرای کشورهای اروپایی را دعوت کردند و به آن ها خبر دادند که قرار است بنزین در ایران گران می شود و مردم به خیابان ها می آیند و ما باید از این فرصت استفاده کرده و آشوبگرها را حمایت کنیم.

موسوی لارگانی این اقدام سفیر انگلیس را رفتار سخیفی خواند و افزود: این که سفیر انگلیس در خیابان حاضر شود و فیلم برداری کند و به نوعی دنبال جمع آوری خبر و ترغیب این هنجارشکنان به اغتشاش باشد؛ کاملاً غیر قانونی است.

وی ادامه داد: الآن عده اندکی از آشوبگران هم که به خیابان ها آمدند و شعارهای هنجار شکنانه دادند، این ها را سفیر انگلستان فیلم برداری کرد تا به جاهای دیگر مخابره کند. قطعاً این اقدام جاسوسی در کشور محسوب می شود و دولت باید بلافاصله تصمیم قاطعی بگیرد و او را از کشور اخراج کند و اگر سفیر دیگری قرار است به ایران بیاید، حتما باید با شرایطی که ایران مشخص می کند در کشور حضور پیدا کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ابراز کرد: ما باید سطح روابطمان با انگلستان را کاهش دهیم تا انگلستان در کشور ما سفیر نداشته باشد.

موسوی لارگانی در پاسخ به این سوال که "مجلس در این خصوص چه اقداماتی کرده است؟" گفت: در تذکرات و صحبت هایی که نمایندگان مجلس داشتند، این موضوع مطرح شد ولی قطعاً کمیسیون امنیت ملی باید به این مسئله ورود کند و وزیر امور خارجه را به کمیسیون دعوت و از وی توضیح بخواهد تا یک راهکاری برای مقابله با اقدام سفیر استعمار پیر انگلستان اتخاذ شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "تا کی باید شاهد ماجراجویی های انگلیسی ها باشیم؟" گفت: این مسئله بیشتر به مسئولین اجرایی کشور و کوتاهی هایی که وزارت امور خارجه در این زمینه دارد، بر می گردد؛ استعمار پیر انگلستان قبل از انقلاب دخالت هایی زیادی در کشور ما داشته است و بعد از انقلاب نیز جای پایش به صراحت در خیلی از حوادث دیده می شود؛ این اهمال کاری و این عدم برخورد با سفیر انگلستان به نظر می رسد کوتاهی وزارت خارجه و دولت را به همراه دارد و آن ها هستند که کوتاهی کردند.

موسوی لارگانی در پایان گفت: بعضی از مسئولین ما چشمشان به خارج از کشور است و معتقدند اگر به سفیر انگلستان بگوییم بالای چشمت ابرو است به کراباتش بر می خورد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، پلیس گفته نیرو‌های امدادی و ماموران پلیس به مدرسه اعزام شده اند و مهاجم به جرم تلاش برای قتل با تلاش ماموران دستگیر شده و در بازداشتگاه پلیس است.
پلیس درباره انگیزه و هویت مهاجم هنوز گزارشی منتشر نکرده است، اما اعلام کرد در پی این حمله این مدرسه تعطیل شده است.
این دومین چاقو کشی در مدرسه طی کمتر از یک هفته اخیر در این کشور است.
هفتم اردیبهشت نیز یک دختر دانش آموز ۱۳ ساله در منطقه ولز انگلستان دو معلم و یک دانش آموز را در داخل مدرسه با ضربات کارد زخمی کرد و به سه فقره قصد قتل متهم و دستگیر شد.
دیروز نیز یک کودک ۱۳ ساله در پی شمشیر کشی یک مرد ۳۶ ساله در متروی شمال شرق لندن به قتل رسید و چهار نفر دیگر از جمله دو مامور پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
پلیس اعلام کرد مهاجم را دستگیر کرده است، اما هنوز درباره انگیزه این شمشیر کشی و هویت مهاجم گزارشی منتشر نکرده است.
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده در انگلیس پارسال ۵۰ هزار و ۴۸۹ جرم مرتبط با چاقو، قمه و قداره در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با سال پیش از آن، ۵ درصد افزایش داشته است.
افزایش بی سابقه وقوع جرایم و کاهش سن مجرمان به یکی از معضلات جامعه انگلیس مبدل شده است.
مرکز ملی امار انگلیس شمار جرایم ثبت شده در این کشور را در یک سال منتهی به سپتامبر گذشته، بیش از شش میلیون و ششصد هزار فقره اعلام کرد که ۱۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن است و بالاترین میزان در تاریخ این کشور ارزیابی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تلاش برای اقدام به قتل در مدرسه‌ای دیگر در انگلیس
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن