Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:38:41 GMT

«مقاومت» تعطیل نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۵۳۳۲

«مقاومت» تعطیل نمی‌شود

ایسنا/قزوین فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر تکاور گفت: شهادت سردار سلیمانی ضربه بدی بود ولی مقاومت تعطیل شدنی نیست، یقیناً راه مقاومت ادامه خواهد داشت و کسی نمی‌تواند در مقابل ما بایستد.

سردار هاشم آذربایجانی، فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر تکاور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، تصریح کرد: سردار به آرزوی دیرینه‌اش رسید، سردار سلیمانی پیش‌ازاین فرمانده ثارالله بود و در منطقه مأموریتی خودش به‌عنوان نیروی قدس فعال بود، نیروی قدس بیرون از مرزهای کشور مأموریت داشت و ایشان به‌عنوان فرمانده نیروی قدس مأموریت سپاه را در قالب عمق‌بخشی انقلاب اسلامی انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سردار سلیمانی فرمانده بود و همه می‌شناختنش اما او نمی‌توانست همه ما را بشناسد، در مأموریت‌هایی که در سوریه بودیم سردار سلیمانی نیز حضور داشت و با او ارتباط داشتیم، سردار سلیمانی خصایص رفتاری ویژه‌ای داشت که مؤلفه اصلی آن سادگی بود.

آذربایجانی اظهار کرد: اخلاص بزرگ‌ترین ویژگی حاج قاسم بود، فداکاری و ایثارگری نیز از دیگر شاخص‌های رفتاری سردار سلیمانی محسوب می‌شد، سردار فرمانده عملیاتی بود و همواره جزو نفرات اولی بود که در منطقه عملیات حضور پیدا می‌کرد، او ابتدا خودش منطقه عملیاتی را چک می‌کرد و در صورتی که امکان عملیات وجود داشت نیروها را می‌آورد و از شروع تا پایان کار در کنار همه نیروها در منطقه حضور داشت.

وی عنوان کرد: جدیت در کار از دیگر ویژگی‌های سردار بود، مطلبی را یک‌بار بیشتر تکرار نمی‌کرد و در مقابل نیروهایش اطاعت‌پذیری محض داشتند، در بحث جنگ‌های مقاومتی نیز سردار سلیمانی تخصص و مهارت بالایی داشت و حضورش در اکثر مأموریت‌های مقاومتی از بارزترین ویژگی‌های او بود.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر تکاور بابیان خاطره‌ای از سردار سلیمانی؛ اظهار کرد: در منطقه عملیاتی باهم بودیم، یک پیام آمد که حاجی جلو و در خط مقدم است، حاج قاسم بدون این‌که کسی همراهش باشد هنگام نماز صبح با یک موتورسوار در خط مقدم زودتر از همه حضور پیداکرده و سرکشی کرده بود.

وی یادآور شد: ما نیز سریع به خط مقدم رفتیم و حاج قاسم را دیدیم، سردار نظرات خود را در خصوص نحوه کار، نحوه خاکریز، موانعی که باید ایجاد شود، نوع عملیات و کارها به ما ارائه داد؛ دشمن با تک تیرانداز این منطقه را هدف قثرار می‌داد اما سردار ترسی از دشمن نداشت، گفتیم بی‌مهابا در خط حرکت نکند و به اصرار دستش را گرفتیم و به پشت خاکریز آوردیم اما سردار کار خودش را انجام می‌داد.

آذربایجانی عنوان کرد: خیلی از بچه‌ها حاج قاسم را نمی‌شناختند وقتی او حضور پیدا می‌کرد و با بچه‌ها ملاقات می‌کرد، بعد از رفتنشان همه متوجه می‌شدند که حاج قاسم آمده است.

حاج قاسم یک شخصیت جهانی بود

وی تأکید کرد: سردار ویژگی بزرگی داشت و به خاطر به‌کارگیری نیروهای متعدد بافرهنگ‌ها مختلف از کشورهای مختلف مقاومت شخصیت جهانی شده بود، برای مثال زمانی که در سوریه بودند از نیروهای فاطمیون که جزو افغانستان بودند، نیروهای زینبیون از کشور پاکستان، نیروهای حیدریون از شیعه‌های عراقی، نیروهای حزب‌الله که لبنانی بودند استفاده می‌کرد.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر تکاور یادآور شد: اکثر این نیروها بافرهنگ و زبان‌های مختلف بودند، به‌کارگیری، آموزش و در کنار همدیگر کار کردن این‌ها نشان از کار بزرگی بود، ایشان با تمام ویژگی‌هایی که داشت این نیروها را در کنار هم قرار داده و یک وحدت و انسجام ایجاد کرده بود به‌طوری‌که همه برای یک هدف می‌جنگیدند.

وی اظهار کرد: اگرچه نیروها از کشورهای مختلف بافرهنگ‌های متعدد بودند اما وقتی در عملیات شرکت می‌کردند همه یکی بودند و یک هدف را دنبال می‌کردند، این امر ناشی از هنر بزرگ سردار سلیمانی بود که این ویژگی در مناطق عملیاتی کم‌نظیر بود.

سردار سلیمانی سرباز ولایت بود

آذربایجانی یادآور شد: سردار سلیمانی صرفاً برای خدا کار می‌کرد و در کار خود شب و روز نمی‌شناخت، اولویت خودش را سرباز ولایت قرار داده بود و هر جا که حضور پیدا می‌کرد کارش را به نحو احسن انجام می‌داد و خودش در میدان عمل به‌عنوان یک سرباز ولایت بود و جان فدایی می‌کرد.

وی یادآور شد: ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم به‌طوری بود که افراد زیادی جذب او می‌شدند، با شهادت حاج قاسم بچه‌ها ضربه روحی خوردند، ولی این‌که مقاومت تعطیل شود وجود ندارد، همرزمان سردار سلیمانی و افرادی که در کلاس درس سردار بوده‌اند در میدان حضور پیدا می‌کنند و یقیناً راه مقاومت ادامه خواهد داشت و کسی نمی‌تواند در مقابل ما بایستد.

فرمانده تیپ ۸۲ صاحب‌الامر تکاور خاطرنشان کرد: از امروز همرزمان حاج قاسم راه ایشان را ادامه می‌دهند و مشکلی در ادامه مقاومت نخواهیم داشت، در مدت ۴۰ سال سردار سلیمانی بین همه گروه‌ها وحدت ایجاد کرده بود، محبوبیتی داشت که همه او را به‌عنوان یک فرماندار دلسوز و ولایی می‌شناختند و هر جا نیاز بود حاج قاسم مأموریت را به‌خوبی انجام می‌داد از جان خود برای برقراری امنیت مایه می‌گذاشت و حالا ما ادامه‌دهنده راهش هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی وحدت در برابر دشمن مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس

آفتاب‌‌نیوز :

محسن سلیمانی فرمانده انتطامی چالوس در جمع خبرنگاران در چالوس اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در این عملیات اشیا تاریخی به تعداد ۳۰۸ قطعه، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

فرمانده انتظامی چالوس تصریح کرد: این اشیاء کشف شده توسط کارشناس میراث فرهنگی تایید شده، اما هنوز قیمت گذاری نشده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه این اشیاء بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی