Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@10:22:02 GMT

تصویری از پاریس در آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۵۵۶۳

تصویری از پاریس در آینده

یک معمار مشهور ایتالیایی قصد دارد نسخه جدیدی از پایتخت محبوب فرانسه ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از معماران مشهور ایتالیایی در نظر دارد که با بهبود شرایط ترافیکی،  بهره‌گیری از وسایل حمل‌ونقل پیشرفته‌تر و افزایش سطح فضای عمومی، پاریس را از نو بسازد. این معمار یکی از پیشروان استفاده از  فن‌آوری در محیط زیست شهری به حساب می‌آید و به دنبال راهی برای ایجاد جاده‌هایی است که خودورهای الکتریکی و بدون سرنشین بتواند به راحتی در آن تردد کند چرا که به عقیده وی چنانچه تحولات صنعت حمل و نقل به سمت استفاده از خودروهای بدون راننده حرکت کند، نوعی پایداری قابل دوام و ماندگار شهری به وجود خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمار ایتالیایی هدف اصلی خود را کاهش ۵۰درصدی ترافیک پایتخت فرانسه، افزودن یک زمین بازی در بلوار پریفریک، جاده کمربندی مشهور این شهر، تبدیل یکی از بزرگراه‌های پاریس به محلی برای زراعت و مکانی برای تولید انرژی و نیز ایجاد مسیری برای تردد خودروهای الکتریکی اعلام کرد. 

ایده‌های بلندپروازانه این معمار در قالب تصاویری که طراحی‌های وی از آینده شهر را نشان می‌داد در نمایشگاهی که در مرکز شهر پاریس برگزار شد، در معرض نمایش عمومی قرار گرفت. در این تصاویر وی به نحوه تغییرات و پیشرفت‌های خیابان‌ها و جاده‌های شهر تا سال ۲۰۵۰ پرداخت و تمرکز ذهنی بازدیدکنندگان را به سمت تغییرات چشمگیر حمل‌ونقل در آینده پاریس هدایت کرد. طرح‌های ارائه شده این معمار از آینده پاریس و ادعای وی مبنی بر امکان‌پذیر بودن این تغییرات برای داشتن شهری پایدار و عاری از هرگونه آلودگی بسیار امیدوارکننده بود چرا که استفاده از خوردروهای بدون سرنشین و الکتریکی منجر به داشتن هوای پاک‌تر و ایمنی بیشتر در جاده‌های شهر خواهد شد. 

طرح‌های این معمار در پنج پروژه جداگانه ارائه شده است که دو مورد از آن‌ها در بلوار ۳۵ کیلومتری پریفریک که یکی از پرترددترین بلوارهای اروپا به شمار می‌رود و خیابان‌های اطراف آن به مرحله اجرا در می‌آید. یکی از این دو پروژه به تبدیل بعضی از جاده‌ها و خیابان‌های شلوغ اطراف بلوار به زمین‌های بازی برای کودکان و در نتیجه کاهش ترافیک خودرو در این خیابان‌ها اختصاص دارد و پروژه دوم ساختمان‌های مسکونی سبزی را به تصویر می‌کشد که در سراسر بلوار امتداد یافته و هم‌چون پل‌هایی قابل سکونت به یکدیگر متصل شده است. بلوار مذکور سدی بین منطقه تاریخی پاریس و حومه‌های اطراف آن ایجاد کرده است. با احداث ساختمان‌های سبز این دو بخش به یکدیگر پیوند داده می‌شود.

پروژه سوم بزرگراه عظیم A۶ را مورد هدف قرار خواهد داد. در این پروژه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ۱۲ باند کنونی بزرگراه به چهار لاین تبدیل می‌شود و از لاین‌های میانی به‌عنوان گلخانه و کارخانه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی استفاده خواهد شد. دو پروژه نهایی نیز به بررسی چگونگی تأثیر اطلاعات مربوط به حرکت در زمان واقعی بر افزایش حمل‌ونقل عمومی و فضاهای تردد می‌پردازد. در طول این دو پروژه‌ مراکزی شبیه به میدان‌هایی احداث خواهد شد که بسته به نیاز و نوع حمل‌ونقل برای تردد وسایل نقلیه گوناگون در ساعات مختلف روز ظاهر و ناپدید می‌شود. امید آن می‌رود که با عملی شدن این طرح‌ها تا سال ۲۰۵۰، پاریس به شهری کاملا هوشمند، پاک و پایدار تبدیل شود که در آن اهمیت به فضاهای سبز و تردد خودروهای پاک در کنار دیگر پروژه‌ها و زیرساخت‌های شهری مورد توجه واقع شده است.

کد خبر 405665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان فرانسه پاریس معماری شهری هواي پاكيزه حمل و نقل پاک حمل و نقل هوشمند سازي شهرها شهر هوشمند شهر پایدار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی، صبح شنبه در جلسه بازآفرینی شهری کرمان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بافت تاریخی شهر کرمان به عنوان سرمایه‌ای مادی و معنوی افزود: بازسازی و بهسازی فضای شهری و ارتقای سطح خدمات عمومی از جمله اقداماتی است که باید در بافت‌های فرسوده انجام شود.

وی، با بیان اینکه ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه‌ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها، تأمین خدمات شهری و امکان زندگی بهتر برای شهروندان، از جمله نیازهای شهر کرمان می‌باشد تصریح کرد: ساماندهی و احیای بافت فرسوده در کرمان که مساحت قابل توجهی دارد، نیازمند همکاری و هم افزایی فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان است.

علی بابایی، ضمن تاکید بر مزیت گردشگری بافت تاریخی شهری گفت: این مناطق از ظرفیت مطلوبی در جهت تأمین مسکن نیز برخوردار می‌باشند.

وی، همچنین با مطلوب دانستن پروژه‌هایی که اخیراً در میدان ارگ و اطراف آن اجرا شده است افزود: بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگر است که نیازهای مردم از قبیل پارکینگ، معابر، انشعابات و خدمات شهری در آن لحاظ شود.

کد خبر 6089952

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست