Web Analytics Made Easy - Statcounter

عالیه شکربیگی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: حل مسائلی که این روزها کشور درپی سانحه سقوط هواپیما با آن مواجه است،‌ نیازمند گفتمان ملی، شفافیت و عقلانیت است. مردم ایران در همه بزنگاهای تاریخی ثابت کردند که اگر مبنای حکومت با مردم بر اساس صداقت باشد، آنها به مانند هشت سال دفاع مقدس، همکاری گسترده‌ای با حکومت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکربیگی معتقد است: باید این شجاعت در بین مسوولان کشور وجود داشته باشد تا بر اساس خرد جمعی و گفتمان ملی، برای برون رفت از فضای ایجادشده شفافیت و عقلانیت را در دستورکار قرار دهند.

مسوولان با مردم صادق باشند 

مدیر گروه علمی و تخصصی خانواده در انجمن جامعه شناسی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادق بود،‌ افزود: اگر این موضوع رعایت نشود،‌ جامعه آرام آرام دچار فقدان سرمایه اجتماعی می‌شود. زیرا ملت احساس می‌کند احترام لازم به او گذاشته نشده است. همچنین این احساس در جامعه به وجود می‌آید که فقط در زمان‌های خاص مانند انتخابات ارتباط حکومت با او بهبود می‌یابد و در زمان‌های دیگر توجهی از سوی مسوولان صورت نمی‌گیرد.

شکربیگی با تاکید بر اینکه مسوولان با مردمی ناآگاه طرف نیستند، اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای از مسوولان پیشرفت کشور را در گرو توجه به قدرت‌های خارجی می‌دانند؛ در حالی که همین ظرفیت داخلی مردم مانند چشمه جوشانی است که از دریای بیرون از مرزهایی کشور اثرگذارتر و پربارتر است.

وی با اشاره به وضعیت کشور در عرصه‌های مختلف گفت: بیشتر خانواده‌ها در شرایط روحی مناسبی قرار ندارند که دلیل آن شرایط نابهنجار در فرهنگ، مشکلات معیشتی در اقتصاد، مسائل سیاسی و شرایط روانی موجود در اجتماع است. اعتراض‌هایی نیز که هرچند وقت یک بار شاهد آنها هستیم، ریشه در مطالباتی دارد که سال‌ها است برآورده نشده و این مطالبه همچنان در کشور ساری و جاری است و هر بار از جایی دیگر و به نحوی دیگر سرباز می‌زند.

این جامعه شناس معتقد است: باید اجازه داد مردم حرف خود را بگویند و شایسته سالاری در کشور اجرا شود. جامعه رنج دیده و آزرده است و باید اجازه داد نور امید دوباره بر مردم تابیده شود. به عبارتی در جریان سانحه هواپیما اگر مسوولان خیلی سریع شفاف سازی می‌کردند، مردم ایران هم به خوبی آن را درک می‌کردند و این ارتباط حکومت و ملت قوی تر و ارزشی‌تر دنبال می‌شد.

روشی مشخص برای برپایی اعتراض ها تبیین شود

شکربیگی با تاکید بر اینکه باید روشی مشخص برای برپایی اعتراض های مدنی در کشور تبیین شود، افزود: در روزهای گذشته دانشجویان دانشگاه های مختلف در تلاش بودند که یادبود هم دانشگاهیان خود را با روشن کردن شمع گرامی بدارند و ممکن است در خلال آن نیز مطالباتی داشته باشند. این تجمع ها اگر به خوبی هدایت شود، درگیری بین مردم و نیروهای نظامی پیش نخواهد آمد.

مدیر گروه علمی-تخصصی خانواده در انجمن جامعه شناسی با تاکید بر اینکه باید شفافیت و عقلانیت در دستورکار مسوولان قرار بگیرد، افزود: تاب آوری مردم نسبت به مسائل و مشکلات پایین آمده است. این موضوع باید مورد توجه سیاستگذاران کشور قرار بگیرد تا با انجام اقداماتی اساسی مطالبات مردم برآورده و در نهایت از آلام و دردهای جامعه کاسته شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد اما حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران پس از ۷۲ ساعت در روز شنبه ۲۱ دی ماه اعلام کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

در این هواپیما بیش از ۵۰ دانش آموخته دانشگاه های ایران حضور داشتند.

برچسب‌ها اعتراض های خیابانی سقوط هواپیما دانشجو ایران تظاهرات اعتراضی سیاست و حکومت جمهوری اسلامی مطالبات مردمی پروندهٔ خبری سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعتراض های خیابانی سقوط هواپیما دانشجو ایران تظاهرات اعتراضی سیاست و حکومت جمهوری اسلامی مطالبات مردمی اعتراض های خیابانی سقوط هواپیما دانشجو ایران تظاهرات اعتراضی سیاست و حکومت جمهوری اسلامی مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)

عصر ایران ــ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پراید در چاله‌ای افتاده و کودکی می‌گوید که فرونشست است.

گزارش را این‌جا ببینید

اصفهان به دلیل برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها در معرض فرونشست است و چاله‌ها و شکاف‌ها حالا به درون شهر و زیر پای مردم رسیده اما مسوولان همچنان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند جلوی برداشت بی‌رویه آب از زاینده‌رود و چاه‌ها زیرزمینی را بگیرند. این گزارش را در این باره ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تصاویری ترسناک از اصفهان که مسئولین نمی‌خواهند باورش کنند/ وقتی تصمیمات هیجانی مدیران در دو دهه، ۱۸ میلیون سال تلاش طبیعت را به باد می‌دهد (فیلم) کارشناس تکتونیک: تا سال ۱۴۰۹ اصفهان تبدیل به بیابان می شود / ۴۵ برابر نرخ جهانی در اصفهان فرونشست داریم

دیگر خبرها

  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان