Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمیدرضا بندانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در این مدت ۲۷ هزار و ۵۵۷ فقره پرونده بوده است.
وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۶۸۴ فقره پرونده در این مدت در شعب شهری و هزار و ۸۷۳ فقره پرونده در شعب روستایی شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان رسیدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: از کل پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف استان، ۲۲ هزار و ۵۰۳ فقره پرونده وارده حقوقی و پنج هزار و ۵۴ فقره پرونده وارده کیفری بوده است.
وی افزود: پرونده‌های قابل صلح در شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ۱۴ هزار و ۳۴۱ فقره پرونده بوده که از این تعداد پنج هزار و ۹۳ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده است.
حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: مجموع پرونده‌های مصالحه در شوراهای حل اختلاف در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال۳.۷۲ درصد افزایش داشته است.
وی ضمن قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: امروز جایگاه شوراهای حل اختلاف در جامعه و در بین مردم به خوبی تبیین شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پرونده‌های بیشتری را به سازش برسانیم.

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
حجت الاسلام بندانی خاطر نشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی شورای حل اختلاف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان حقوقی و قضایی شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام موسوی افزود:هم اکنون ۲۲ مرکز مهرخانواده دراستان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز درسال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

او همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه دراستان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است وبی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده پارسال از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، گفت: ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت واز این تعداد ۲ هزارو ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده که ۲۳ درصد آنها ازپرونده‌های طلاق بوده است.

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود