Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعه جدید نشان می دهد خواب بد و بی کیفیت با ابتلا به زوال عقل و آلزایمر مرتبط است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محققان در مطالعه خود یک گروه کوچک از مردان جوان و سالم را که فقط یک شب از خواب محروم شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها مشاهده کردند این افراد در مقایسه با افراد دارای خواب و استراحت کامل، دارای میزان پروتئین تائو در خون شأن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر «جاناتان سدرناس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آپسالا سوئد، در این باره می‌گوید: «این یافته بسیار جالب است چراکه انباشت پروتئین تائو در مغز افراد مبتلا به آلزایمر مشاهده می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «تائو پروتئینی است که به طورمعمول در نورون‌های فعال یافت می‌شود و معمولاً به سرعت هم از مغز پاک می‌شود. اما در بیماران آلزایمری، پروتئین‌های تائو به یکدیگر چسبیده و در لایه‌ای از مغز قرار می‌گیرند.»

در این مطالعه، محققان ۱۵ مرد با میانگین سنی ۲۲ سال را مورد مطالعه قرار دادند که همگی به طورمنظم ۷ تا ۹ ساعت در شب می‌خوابیدند.

آن‌ها مشاهده کردند یک شب بیخوابی موجب افزایش ۱۷ درصدی میزان تائو در خون شأن شد.

محققان بر انجام تحقیق بیشتر برای رسیدن به فهم بهتر از این رابطه تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آلزایمر اجتماعی استراحت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه گاردین با تعدادی از فلسطینیان حاضر در اردوگاه‌ فلسطینی برج البراجنه بیروت دیدار کرد.

یک جوان ۲۵ ساله فلسطینی به گزارشگر این روزنامه گفت:‌ «ما از اقدام حماس احساس غرور می کنیم و آگاهی ما از مقاومت آنها بیشتر از پیش شده است.»

این جوان ۲۵ ساله که به نقاشی‌های دیواری در اردوگاه معروف است تصویر «مثلث قرمز وارونه»، «چتربازهای حماس در ۷ اکتبر» و «ابوعبیده» را به عنوان نماد مقاومت روی دیوارهای اردوگاه کشیده است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی گاردین در ادامه گزارش خود می‌گوید «تا پیش از عملیات ۷ اکتبر نقاشی‌ها و شعارهای روی رنگ رو رفته‌ای را در اردوگاه مشاهده می‌کردیم اما پس از عملیات حماس جوان‌ها انگیزه بیشتری پیدا کردند و دیوارنگاره‌های حماسی را در ستایش عملیات حماس در سرتاسر اردوگاه می توان مشاهده کرد»

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: «فلسطینی‌ها در لبنان عملیات طوفان‌الاقصی را اقدامی الهام‌بخش می‌بینند که زنجیر زندان را پاره کرد و مثلث سرخ، تصویر ابوعبیده و چتربازها بخشی از فرهنگ عامه، تزئین لباس مردم شده است.»

این روزنامه‌نگار توضیح داد که محبوبیت جنبش فتح به دلیل اتهام به فساد و عمل نکردن به وعده‌هایش پس از توافق اسلو رو به افول است.

یکی از رزمندگان حماس در اردوگاه که از افشای هویت خود امتناع کرد، گفت که پس از آغاز تجاوز به غزه، مردان جوان برای پیوستن به جنبش حماس در اردوگاه صف کشیده بودند.

دیگر خبرها

  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار