Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - سازمان خصوص سازی با انتشار یک اطلاعیه اعلام کرد که بلوک 20درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش با همکاری یک کارگزار بانکی در بهمن ماه عرضه می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، جزییات اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که سازمان خصوصی سازی بلوک 20درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان متعلق به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را بطور عمده و شرایطی در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش می رساند و با این اتفاق دولت از ترکیب سهامداری آن خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اطلاعات منتشر شده، 228میلیون و 684هزار و 320سهم در نماد «شاوان4» روز شنبه 26بهمن از طریق کارگزاری بانک ملت عرضه می شود.
قیمت پایه عرضه
افزون بر این، در اطلاعیه این عرضه آمده است که در واگذاری 20درصدی سهام پالایشگاه نفت لاوان، قیمت پایه هر سهم معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه به اضافه 20درصد به شرط آنکه از 48296ریال کمتر نباشد، قیمت پایه کل معادل حاصل‌ ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از 1.1هزار میلیارد تومان کمتر نباشد و سپرده حضور در رقابت معادل 10درصد حاصل ضرب قیمت پایه هر سهم در تعداد سهام قابل عرضه به شرط آنکه از 110.4میلیارد تومان کمتر نباشد، تعیین شده است.
روند تایید معامله
در همین حال، کارگزار خریدار ملزم است حداکثر طی 20روز کاری بعد از انجام معامله حصه نقدی معامله معادل 50درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مزبور را به فرابورس تحویل دهد تا فرایند عرضه تکمیل شود.
شیوه تسویه
به گزارش ایبِنا، در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است که باقیمانده ثمن معامله معادل 50درصد ارزش کل معامله به صورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی 6ماهه و نرخ سود فروش اقساطی 13درصد است. همچنین تمامی سهام واگذار شده اعم از بخش نقدی و اقساطی از ابتدای واگذاری تا زمان تسویه نزد سازمان به عنوان وثیقه باقی خواهد ماند و حداقل معادل 50درصد مانده بدهی اسناد تضمینی از خریدار دریافت می شود.
اطلاعیه عرضه سهام بلوکی پالایشگاه نفت لاوان

-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در روزهایی که دولت تلاش می‌کند به وضعیت مالیات ستانی کسب و کارها نظم و شفافیت ببخشد، اپراتور تلفن همراه ایرانسل با ارسال پیامک های تبلیغاتی برای واگذاری خط های چند صد میلیون تومانی خود به سودهایی فراتر از معامله یک شمش طلا فکر می کند.

خط های رند شماره تلفن همراه هم اکنون به یکی از ابزارهای سرمایه گذاری تبدیل شده که نه تنها از نظارت مالیاتی شفاف برخوردار نیست بلکه به پوشش دهنده ریسک سرمایه در دوران تورمی تبدیل شده که حتی با نزولی شدن قیمت ارز و سکه و یا سهام، امکان سقوط قیمت این خط های رند ممکن نیست.

بهره برداران این سیم کارت های لاکچری عده ای خاص هستند که به لطف نوسانات تورمی به ثروت بادآورده دست یافته اند و دور از انتظار نیست که جز فراریان مالیاتی هم محسوب شوند.

اپراتور ایرانسل که در گرانفروشی بسته های حجم اینترنت و رومینگ و پرونده های متعدد مزاحمت دکل مخابراتی همواره مورد انتقاد افکار عمومی است در تازه‌ترین اقدام خود تعدادی از خطوط رُند خود را به اصطلاح به مزایده گذاشته است که در بالاترین رقم به ۲۰۰ میلیون تومان و ۸۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این وضعیت البته منجر به خلق اصطلاحاتی با نام‌های پله ای، آینه ای، جفت جفت، چهارتایی و غیره در بازار سیم کارت تلفن همراه شده بطوریکه با تکیه بر همین واژه های سوداگری، رقم های میلیاردی در بازار خط موبایل جابه‌جا می‌شود که البته روزانه بر قیمت خط‌های رند هم افزوده می‌شود در حالی‌که مشخص نیست نحوه نظارت مالیاتی و مالیات ستانی از خرید و فروش این شماره‌های گران قیمت‌تر از طلا چیست و مکانیسم قیمت گذاری آن چگونه است.

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها