Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل نود در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: بر اساس شکایاتی که از طرف سه فراکسیون سیاسی مجلس به کمیسیون اصل نود در زمینه های فوق شد کمیسیون به موضوع ورود کرد و در همین راستا با سران سه قوه که در موضوع تصمیم گیر بودند مکاتبه شد. همین طور با مسئولین و وزرا مربوطه از جمله وزیر کشور نیز مکاتبات انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتظار ما این است که سریع جواب بدهند .

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: بیش‌ترین ابهامات و سوالات در این زمینه به وزارت کشور، فرمانداری‌ها و استانداری‌ها مربوط می‌شود و بر همین اساسا حدود 10 روز قبل از وزیر کشور برای حضور در جلسه روز گذشته کمیسیون دعوت شد. جلسه کمیسیون ساعت ۱۰برگزار شد اما از طرف وزارت کشور اعلام شد که وزیر نمی تواند در جلسه حضور داشته باشد .

وی ادامه داد: وزیر کشور باید در اولین فرصت در کمیسیون حضور یابد و توضیحات قانع کننده ای را ارائه کند.البته این نگرانی هم وجود دارد که اتفاقات هفته گذشته و موضوع تأیید و رد صلاحیت ها ممکن است کل کار کمیسیون ها بویژه کمیسیون اصل نود را با چالش مواجهه کند که امیدواریم با توجه به حساسیت موضوع ،حق و حقوق مردم و ابهاماتی که وجود دارد این موضوع سریعتر مورد بررسی و گزارشی تهیه شود.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: قریب به دوماه است که این اتفاقات افتاده است اما هنوز جواب روشن و شفافی در مورد تعداد کشته ها به کمیسیون اصل نود داده نشده است. عدم حضور مدعوین در جلسات کمیسیون اصل نود برای بررسی این موضوع پذیرفتنی نیست. به آقایان یادآوری می کنم که وظیفه کمیسیون اصل نود نظارت بر طرز کار سه قوه است و‌عدم همکاری پاسخگویی و عدم حضور طبق قانون تخلف است .

وی اضافه کرد: هیات رئیسه کمیسیون اصل نود با توجه به حق و حقوق و انتظاری که مردم دارند و درخواستی که کل نمایندگان مجلس از این کمیسیون داشتند با جدیت بیش‌تری بر روی این موضوع کار می کند،عدم حضور مسئولان در کمیسیون جهت پاسخگویی قطعا تخلف و بعضا جرم است و قوه قضاییه هم می تواند به این عدم پاسخگویی مسئولان زیربط ورود کند.

پارسایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دستگاه‌ها در مورد تعداد جانباختگان توپ را در زمین دیگری می اندازد که این موضوع باید سریعتر مشخص شود. هرچه در این مسئله یعنی تعداد جانبختگان ابهام وجود داشته باشد شایعاتی که در آن طرف مرزها ایجاد شده است تقویت می شود. اتفاقات اخیر اعتماد مردم را خدشه دار کرده است، بهتر است آقایان در کمیسیون حضور پیدا کنند و ابهامات را پاسخگو باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یکی از ایستگاه‌هایی است که برای نظام، مردم و کشور عزیزمان ایران است. وقتی به این ایستگاه می رسیم وارد یک مرحله جدیدی می‌شویم که سرنوشت آن مرحله با دستان مردم کشور اسلامی ما رقم می‌خورد لذا نمی‌توانیم اهمیت و ضرورت هیچ انتخاباتی را کم ببینیم یا کم بشماریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: همه انتخابات کشور ما به نوعی در سرنوشت کشور، انقلاب، نظام و حتی شهر و روستای ما تأثیرگذار هستند به همین دلیل هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ فکری و منطقی آنگونه که بزرگان ما فرمودند تمام انتخابات‌ها تأثیرگذار و سرنوشت ساز هستند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه از خوزستان هستیم، تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از همه مردم خوب در این ۲ حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم تا حضور چشمگیر و مؤثری در انتخابات دور دوم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: گاهی اگر انتخابات‌های دور دوم، با حضور خوب مردم همراه نباشد ممکن است نتیجه آن نیز مَد نظر مردم نباشد.

منادی ادامه داد: هدف از انتخابات، کشف نظر مردم در اداره کشور، شهر، استان، قانون گذاری و نظارت است لذا وقتی بخواهیم نظر مردم را به خوبی در انتخابات‌ها متوجه شویم باید مشارکت مردم هم متناسب با آن عرصه باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم کار و جهاد اولی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جمعه آینده نیز با حضور مردم به خوبی برگزار شود، بتوانیم با سربلندی این مرحله را هم پشت سر بگذاریم و انتخابات آرام، قانون‌مند و در عین حال پرشور را داشته باشیم تا در رشد و توسعه شهر، استان و کشور عزیزمان اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: ان شاءلله مردم در این بخش نیز حضور پیدا کنند و نظر خود را بیان کنند چرا که پشتوانه‌ای که برای نماینده خود ایجاد می‌کنند قطعاً در ادامه کار و پیشبرد کارها تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از ۳ نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6096925

دیگر خبرها

  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!