Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:48:12 GMT

سن ازدواج در خراسان شمالی بالاتر رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۸۰۴۲

سن ازدواج در خراسان شمالی بالاتر رفت

علی زاهدی‌نیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، آمار ازدواج های صورت گرفته استان در ۹ ماهه امسال را ۶ هزار و ۴۴۷ فقره ذکر و بیان کرد: میزان ازدواج در این استان ۱۰ در هزار است به این معنی که به ازای هر ۱۰۰ نفر یک ازدواج در این استان به وقوع می پیوندد.

وی با اشاره به آخرین درصد ارائه شده از میانگین کشوری ازدواج که هفت در هزار عنوان شده، افزود: بر این اساس خراسان شمالی همچنان رتبه نخست کشور را در زمینه ازدواج حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیشترین سن ازدواج های ثبت شده در مردان خراسان شمالی مربوط به ۲۰ تا ۲۴ سال با ۲ هزار و ۴۲۹ فقره، ۲۵ تا ۲۹ سال با هزار و ۹۹۱ فقره و ۳۰ تا ۳۴ سال با ۸۳۶ فقره بوده است.

زاهدی نیا گفت: این در حالی است که بیشترین ازدواج ها در زنان در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ با ۲ هزار و ۲۴۷ فقره، ۲۰ تا ۲۴ سال با هزار و ۵۴۳ فقره و ۲۵ تا ۲۹ سال نیز ۸۸۱ فقره بوده است.

وی میانگین سن ازدواج در مردان خراسان شمالی را ۲۷.۸ اعلام کرد و گفت: این نرخ در نقاط شهری ۲۸.۲ و در نقاط روستایی ۲۵.۸ سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: میانگین نرخ ازدواج در زنان استان نیز ۲۲.۵ سال است که در مناطق شهری ۲۲.۹ و در روستاها ۲۰.۵ سال است.

زاهدی نیا در خصوص ارائه آمارهای مختلف از ازدواج های سنین پایین و بالا، با اشاره به لزوم نگاه درست و جامع تر نسبت به مساله ازدواج در کشور، خاطرنشان کرد: باید سناریوهای مختلفی را در این مقوله کنار هم قرار داده و به دنبال حل ریشه ای مشکل باشیم و فضا را به صورت کارشناسی و برنامه ریزی شده پیش ببریم.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر اعلام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ازدواج خراسان شمالی زنان سن ازدواج کارشناسی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • توقیف ۸۵ خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی