Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی هنرمندیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان ایذه ۴۵۰ هکتار باغ پرتقال وجود دارد که از این مقدار ۳۵۰ هکتار مثمر است و ۱۰۰ هکتار دیگر هنوز به مرحله ثمر دادن نرسیده است، برداشت پرتقال از باغ‌های مثمر پرتقال ایذه آغاز شده و تا اواسط بهمن ادامه دارد.

وی متوسط عملکرد در هکتار باغات پرتقال در ایذه را ۱۲ تن در هکتار عنوان کرد وگفت: پیش بینی می شود از سطح باغات ایذه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تن پرتقال برداشت شود که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی ایذه عمده رقم تولید پرتقال ایذه را از نوع دزفولی و تامسون دانست و تصریح کرد: باغ‌های پرتقال ایذه در دنباله رود دهدز، سوسن، هلایجان و حومه شهر ایذه قرار دارند.

هنرمندیان اظهارکرد: مصرف پرتقال ایذه بصورت خام خوری و نیز خشک کردن است که در بازار ایذه، خوزستان و استان های همجوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه همچنین گفت: برداشت لیمو شیرین از سطح ۱۰ هکتار از باغ های لیمو شیرین شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در هر هکتار از این باغات، هشت تن لیمو شیرین تولید و در مجموع سالانه نزدیک به ۸۰ تن از این محصول برداشت می شود.

وی بیان کرد: عمده رقم تولیدی در ایذه، لیموی دزفولی بوده که از کیفیت مرغوبی برخوردار است.

لیمو شیرین، میوه ای سرشار از کلسیم و ویتامین ث با کالری بالا است که در جلوگیری از سرما خوردگی و پوکی استخوان به ویژه برای بانوان موثر است.

شهرستان ایذه در شمال شرق استان‌خوزستان‌ قرار گرفته که ازمجموع ۲هزار و ۲۵۰ هکتار از باغات این شهرستان حدود ۷۵۰ هکتار به مرکبات تعلق دارد.

برچسب‌ها برداشت محصول باغداری ایذه محصولات کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت محصول باغداری ایذه محصولات کشاورزی برداشت محصول باغداری ایذه محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل