Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی نقش خونخوار را دارند نه خونخواه، گفت: آنها چرا جلوی کمک‌های مردمی و نهادی بین‌المللی به سیل‌زدگان ایرانی را گرفتند؟

به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی در هجدهمین نشست خبری خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمان و یارانش اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم به ویژه تروریسم دولتی در عصر حاضر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درود و رحمت خداوند به روح بلند ایشان و طیبه دیگر شهدا که خون پاک و ارواح طیبه آنها در ایران اسلامی و دیگر کشورهای منطقه قیامتی برپا کرد و روحیه انقلابی مجددی به جامعه ایران اسلامی بخشید.

وی افزود: حضور بی‌نظیر در تکریم و تشییع این شهیدان، همایش قدرت و پایگاه مردمی نظام جمهوری در برابر دشمن جنایتکار و تروریسم دولتی آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اسماعیلی: جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را تعقیب می‌کنیم

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی خیلی تلاش کردند، مردم را از حکومت و حاکمیت و صحنه‌های انقلاب دور کنند اما خون به ناحق ریخته این شهیدان مردم را به صحنه آورد؛ مردمی که نظام و انقلاب و جمهوری اسلامی متکی به آنهاست و این حضور موجب یأس و ناامیدی دشمن شد. این حضور یک رزمایش بی‌نظیر نظامی، یک راهپیمایی و همایش بی‌نظیر مردمی در امتداد اربعین حسینی و رفراندومی بزرگ و خیابانی بود که مردم یک صدا و یکپارچه نظر خویش را مبنی بر حمایت از راهبرد استقامت و مقاومت برابر دشمنان ابراز کردند.

اسماعیلی همچنین ضمن قدردانی از سپاه که در اولین فرصت نخستین گام را در جهت انتقام خون شهیدان برداشت و سیلی سختی بر چهره نحس استکبار و ترامپ قمارباز نواخت، گفت: ان‌شاءالله گام‌های بعدی انتقام سخت توسط ارادتمندان به شهید سلیمانی و اعضای جبهه سلیمانی برداشته می‌شود و به حضور نامشروع آمریکا در منطقه پایان داده می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل و استکبار به دنبال بحران‌آفرینی در منطقه و ایران اسلامی هستند و نقشه و توطئه اصلی آنها جنگ نرم و هیاهوی تبلیغاتی است که هوشیاری مردم این توطئه را نیز خنثی خواهد کرد.

وی گفت: در روزهای اخیر حوادث تلخ و غم‌بار دیگری را نیز شاهد بودیم از جمله جان‌باختن تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم تدفین و تشییع شهدا در کرمان و عروج شهادت‌گونه مسافران پرواز خطوط هوایی اوکراین. به نمایندگی از قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب به خانواده‌های داغدار آنان و ملت داغدیده ایران و به خانواده اتباع سایر کشورها که در این حادثه جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم و برای جان‌باختگان غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند مسئلت دارم.

اسماعیلی افزود: این عزیزان به ویژه جان‌باختگان و شهدای حادثه خطوط هوایی اوکراین از ما و خانواده ما و هموطن و از کشور ما و از این مردم و این سرزمین بودند و تعدادی نیز میهمانان جمهوری اسلامی ایران بودند. داغدار این فاجعه ما هستیم نه دیگران. آمریکا و انگلیس در این فاجعه نقش خونخواری را ایفا می‌کنند نه خونخواهی. می‌خواهند به این بهانه انتقام جویی کنند. ما می‌دانیم اینان دلسوز ایران و ایرانیان نیستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اینها کسانی هستند که در سیل فروردین 98 حتی از رساندن کمک‌های مردمی و نهادهای بینالمللی به مردم سیل‌زده ایران ممانعت کردند. اگر دوستدار ایران و ایرانی بودند این اقدام و اقدامات جنایتکارانه دیگر را انجام نمی‌دادند. حادثه مصیبت‌بار دیگر این روزها، سیل استان سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان‌های جنوبی است.

وی گفت: امروز مسئله و موضوع مهم جامعه ما امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی کشور است. همه وظیفه داریم با تمام توان به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابیم. دولت و ملت در خدمت این مردم هستند و با ابلاغ ویژه ریاست قوه قضائیه، مراجع قضایی نیز مأمور شدند هم در کنار امدادگران باشند و هم در خدمت مردم و هم نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی و بررسی علل و عوامل تشدید آسیب‌ها  در بارش رحمت الهی را داشته باشند.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدواریم با این تلاش و مجاهدت هر چه سریعتر گرفتاری‌های مردم سیل‌زده برطرف شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی سردار حاج قاسم سلیمانی آمریکا غلامحسین اسماعیلی تروریسم انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» مصوب مورخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، نقض سازمان یافته (سیستماتیک) حقوق بشر، جنگ افروزی، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیر نظامیان، محاصره انسانی، آواره کردن مردم فلسطین، شهرک سازی غیرقانونی و ادامه اشغال سرزمین فلسطین، تحریم می‌کند:

بیشتر بخوانید: کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند

نهادها:
• پایگاه هوایی آکروتیری پادشاهی بریتانیا در قبرس
• ناو دیاموند نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ
• شرکت البیت سیستم بریتانیا
• شرکت مگیت پارکر بریتانیا
• شرکت رافائل بریتانیا

اشخاص:
• گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس
• جیمز هاکنهال، فرمانده فرماندهی استراتژیک ارتش بریتانیا
• شارون نسمیت، معاون ستاد کل نیروهای مسلح
• پائول رایموند گریفیتس، دستیار ستاد کل نیروهای مسلح
• آدریان برد، مدیر اطلاعات دفاعی وزارت دفاع بریتانیا
• ریچارد کمپ، فرمانده ناو ریچموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ
• سیمون کلاک، فرمانده پایگاه هوایی آکروتیری بریتانیا در قبرس
• پیتر ایوانس، فرمانده ناو دیاموند نیروی دریایی بریتانیا در دریای سرخ

جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می رود، اعلام می نماید که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد می باشد.

کلیه نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

بدیهی است این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229245 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!