Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:25:07 GMT

سنگ تمام شاعران در جوار مزار حاج قاسم +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۸۸۲۷

سنگ تمام شاعران در جوار مزار حاج قاسم +فیلم

‍‍‍‍‍‍

همزمان با هفتمین روز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل «نگین سلیمانی» از محافل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با شعرخوانی شاعران مطرح کشور در جوار آرامگاه این شهید والامقام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با هفتمین روز شهادت  سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل «نگین سلیمانی» از محافل چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با شعرخوانی شاعران مطرح کشور در جوار آرامگاه این شهید والامقام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این محفل که در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار شد، نادر بختیاری، سعید بیابانکی، حامد حسین‌خانی، سید سکندر حسینی، احمد شهریار، حامد عسکری، سید احمد علوی، محسن کاویانی، علی محمد مودب، محمدحسن نعمتی و تعدادی از شاعران استان کرمان شعرخوانی کردند.

در آغاز این محفل، پیام سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به محفل شعرخوانی «نگین سلیمانی» قرائت شد.

در این پیام آمده:
«بسم الله الرحمن الرحیم
ان الله لایضیع اجر المومنین

این روزها، شاهد شکوه حماسه ایرانی هستیم. ایران و ایرانی در سوگ سردار رشید خود می‌گرید و می‌خروشد. از ذرات خون پاک او، قطرات اشک است که بر گونه‌ها می‌ریزد و با ناله‌های آتشین، با اسطوره‌های مقاومت عهدهای تازه می‌بندد.

به راستی دوباره وطن جوان شده است. از دم مسیحایی او که ققنوس‌وار از خاکستر سوخته برخاست و همگان را بر خوان خونین خود نشاند، طعنه‌ها و کینه‌ها را زدود و مهر و همدلی را بر سفره ایرانی آورد. و اینک شاعران نکته‌سنج در چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گرد آمده‌اند تا روایت مشتاقی کنند و با نوای طبع حزین، در خزان هجران گل بسرایند و عهد وفا را تغزل کنند.

از تمامی برگزارکنندگان محفل «نگین سلیمانی» صمیمانه قدردانی می‌کنم و به مردمان کریم و حاج قاسم پرور کرمان که اکنون قهرمان ایران در خاک آن دیار آرمیده است، درود می‌فرستم.»

این گزارش می‌افزاید، در بخشی از این محفل، «فاطمه سلیمانی» دختر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی طی تماس تلفنی که به صورت زنده برای حاضرین پخش شد، ضمن تاکید بر انتقام خون شهدای محور مقاومت، از جشنواره شعر فجر برای برپایی این محفل تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این برنامه، شاعران حاضر در محفل با نثار تاج گل بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به مقام شامخ این سردار بزرگ و یاران شهیدش ادای احترام کردند.

در ادامه برخی کلیپ شعرخوانی‌های برخی شاعران منتشر می‌شود.

* شعرخوانی سید احمد علوی

 

علوی

* شعرخوانی سعید بیابانکی

 

بیابانکی

 

* شعرخوانی محسن کاویانی

 

محسن کاویانی

 

* شعرخوانی نادر بختیاری

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کتاب قاسم سلیمانی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در آئین گرامیداشت روز کارگر که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کارگران، همواره بزرگترین تأثیر را در صحنه‌های مختلف انقلاب داشته‌اند. موتور محرک و پیش‌برنده انقلاب و تولید، جامعه کارگری است. البته جامعه کارگری تنها نیست بلکه جامعه کارفرمایی نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت کارگران در ایران و جهان، گفت: وقتی دیدگاه مکتب اسلام را درباره کار و کارگر با دیگر مکاتب مقایسه می‌کنیم متوجه تفاوت زمین تا آسمان می‌شویم. چه به‌عنوان کارفرما چه دولتی و چه عمومی، باید نگاه ارزشی دین را نسبت به کارگر دنبال کنیم.

وی ادامه داد: مترقی‌ترین قانون کار در دنیا را داریم. قانون کاری که بزرگان نوشته‌اند در نگاه تطبیقی با تمام قوانین کشورها، قانون کار جمهوری اسلامی نسبت به همه کشورها مترقی‌تر است.

حسینی محراب افزود: بنای فکری امام (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به کارگر از دین خدا و قرآن گرفته شده است. این‌ها امیدواری ما نسبت به صحنه کار و کارگری است. جمهوری اسلامی مواردی را میان کارفرما، دولت و کارگر مشخص کرده است. این مثلث تشکیل شده تا مسائل جامعه کارگری و کارفرمایی که وجود دارند، حل شوند. برقراری ارتباط بین این دو یکی از کارهای ظریف است. نباید چیزی لاینحل باقی بماند. این جریان باید محقق شود که حتی بازنشسته در این قالب با ظرفیت قانونی و حقوقی، صحبت کند و مشکل را حل کند. نه اینکه کنار خیابان بایستند یا در تهران تجمع کنند. ظرفیت‌ها وجود دارد این‌ها را فعال کنید.

وی ادامه داد: در گروه ملی فولاد ۳۰۰۰ نفر مشغولند و ۳۵۰ هزار تن تولید دارد. در حالی که باید دو میلیون تن تولید داشته باشد. معلوم است وقتی کار انجام نشود، حق و حقوق نیز عقب می‌افتد و پاداش نیز پرداخت نمی‌شود.

استاندار خوزستان افزود: تمام کارگران ماهر در دنیا صاحب شغل هستند. ظرفیت استان در تربیت کارگر ماهر، دانش‌آموزان و دانشجویان ماهر باید افزایش یابد. قوی‌ترین نیرو و مدیران نفتی کسانی هستند که در هنرستان نفت درس خوانده‌اند. باید هنرستان‌های مسکن، کشاورزی، فولاد و پتروشیمی نیز راه‌اندازی شود. یکی از برنامه‌های قوی استان راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی است.

وی گفت: برخی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی، تازه به فنی حرفه‌ای می‌روند و مهارت می‌آموزند، معلوم است که عمر و جوانی و … عقب می‌افتد. استاندار خوزستان اضافه کرد: تمام توان استان را بسیج کردیم و بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم خریده شده و برای مقابله با توده بارشی که رگباری و شدید است، آمادگی داریم تا مشکلی برای گندم‌ها ایجاد نشود. درباره آب‌گرفتگی احتمالی نیز تقسیم کار شده است.

کد خبر 6094635

دیگر خبرها

  • مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعتی یکی از برنامه‌های خوزستان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • واکنش حاج قاسم سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت : مگر ما مرده باشیم که خانواده ایرانی سالم به ایران برنگردد (فیلم)
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟