Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: سوگواره یاس نبوی در ۴۵ بقعه شهرتان قزوین، ۱۵ بقعه شهرستان بوئین زهرا، ۱۳ بقعه شهرستان تاکستان و ۲ بقعه شهرستان البرز و همچنین به صورت ویژه برنامه در آستان برخی از امامزاده‌های شاخص از جمله امامزاده حسین (ع)، امامزاده سید محمد، چهار انبیاء و امامزاده اسماعیل در قزوین از فردا تا ۴ بهمن برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نوروزی افزود: برگزاری آیین‌های عزاداری توسط موکب عزاداران و هیات‌های مذهبی در قالب دسته‌های سینه زنی، زنجیز زنی و نوحه خوانی از جمله برنامه‌های معنوی دراین آیین است.

او اضافه کرد: زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای ندبه، مدیحه و نوحه سرایی شعرا و ذاکران اهل بیت در رسای بانوی دو عالم از دیگر بخش‌های این سوگواره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، برپایی ۲۰ خیمه معرفت در سطح امامزاده‌های استان را از دیگر برنامه‌های ایام شهادت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: با توجه به تقارن ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی علاوه بر خیمه‌های معرفت خیمه‌های انقلاب و غرفه‌های ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه و شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی، هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) عنوان کرد.

او ادامه داد: در قالب برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی ۳۹ مبلغ دینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان حضور دارند وسخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی در قالب خیمه‌های معرفت را برعهده دارند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز بر حسب نیت واقفان، عزاداران فاطمی اطعام می‌شوند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف بقعه متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سیدجلیل نبوی رستاقی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ نبوی با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است