Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام روحانی گفت: سامانه ملی فهما یک شبکه گسترده و واحد را برای کانون‌های مساجد کل کشور به وجود آورده است که از طریق آن می‌توان به جریان‌های فرهنگی شکل و هدف داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با موضوع رویداد ملی فهما ، با اشاره به اینکه امروزه کانون‌ها با ماموریت خانواده محور و مسجدپایه هستند، اظهار کرد: اهالی و مجاورین از هفت سالگی می‌توانند عضو کانون‌های مساجد شده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با بیان اینکه روال حرکت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور کلی تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: در گذشته با مساجد به صورت سنتی برخورد می‌شود و یک بودجه را به طور مساوی میان مساجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی تخصیص پیدا می‌کرد ولی در استان قم از همان ابتدا با مساجد قرارداد همکاری منعقد می‌شد.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد با حضور سه وزیر کشوری و سازمان‌های فرهنگی در کشور تشکیل شده است، مطرح کرد: طبق شاخصه‌های وضع شده یک بار در سال تمام فعالیت‌های استان‌های کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و یک استان به عنوان استان فعال معرفی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه استان قم به عنوان اولین استان کشور توانست تمامی مساجد و اعضای خود را به ثبت برساند، خاطرنشان کرد: چالش اصلی ما این است که یک شبکه واحد و مرتبط برای کانون‌های فرهنگی مساجد در کل کشور وجود ندارد و به همین دلیل در فعالیت‌های فرهنگی نمی‌توانیم یک جریان‌ را شکل دهیم.

 

روحانی با اشاره به اینکه سامانه فهما تقریبا توانسته این چالش را برطرف کند، تصریح کرد: طبق سرانه‌های مشخص شده با امتیازبندی در سامانه فهما، هر مسجد متناسب با امتیازی که کسب می‌کند می‌تواند از بودجه فرهنگی بهره‌ببرد.

 

وی با بیان اینکه راستی آزمایی فعالیت مساجد به چند طریق انجام می‌شود، ابراز کرد: امیدواریم باتوجه با تدابیری که اندیشیده شده است صحت مطالب وارد شده در سامانه فهما به طور کامل باشد تا بتوان از مزایای آن استفاده کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: در استان قم کانون‌های بین المللی و کانون‌های ملی مانند کانون تبیان نیز فعالیت می‌کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری موج

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما طرح ملی فهما رویداد ملی فهما سقوط هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سامانه بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است