Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از جذب و اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی جهت جلوگیری از زمین لغزش در سطح اراضی جنگلی و مرتعی استان خبر داد.

شیرزاد نجفی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زمین لغزش یکی از انواع مخرب فرسایش است که موجب ایجاد خسارت‌های مالی و جانی زیادی می‌شود که به همین منظور برنامه‌ریزی می‌شود که برای جلوگیری از زمین لغزش در سطح اراضی جنگلی و مرتعی استان، اعتبارات جذب شده در نقاط بحرانی طوری اجرا شود که بتوان تا حد زیادی از وقوع زمین لغزش در سطح اراضی ملی جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیارد تومان به حوزه آبخیز شول‌آباد الیگودرز اختصاص داده شده است خاطرنشان کرد: در این حوزه ۳۲۰۰ مترمکعب عملیات سازه‌ای و ۲۵۰ هکتار عملیات بیولوژیکی و بیومکانیکی اجرا خواهد شد.

نجفی اعتبار زمین لغزش سیمره حوزه چم مهر پل‌دختر را نیز ۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این حوزه ۶۵۰۰ مترمکعب عملیات سازه‌ای به‌منظور تأثیر گالی‌های حوزه آبخیز چم مهر هزینه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به حوزه آبخیز قلعه گل، تصریح کرد: ۴۵۰۰ مترمکعب عملیات سازه‌ای و ۱۰۰ هکتار عملیات بیولوژیکی و بیو مکانیکی برای کنترل زمین لغزش و کنترل ریزش‌های واریزه‌ای اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: ۲ میلیارد تومان برای زمین لغزش لنج‌آباد به‌منظور تثبیت زمین لغزش دورود که شامل ۶۸۰۰ مترمکعب عملیات سازه‌ای بوده نیز اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری زمین لغزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد

علی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه از ورود دام به مراتع ییلاقی شمال دامغان جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: این مناطق ییلاقی در واقع مراتع هستند و در نتیجه تا پانزدهم خرداد ماه از ورود دام به مراتع جلوگیری می‌کنیم و هدف این طرح آن است که گیاهان مرتعی بتوانند تا زمان ورود دام‌ها رشد مناسبی داشته باشند.

وی افزود: اگر گیاهان مرتعی به رشد خوبی برسند می‌توانند به بذر نشسته و گل بدهند در نتیجه تکثیر شده و نسل شأن ادامه پیدا می‌کند اما در صورتی که این گیاهان رشد نکرده باشند با ورود دام‌ها نه تنها گیاهان بلکه تکثیر آنها هم به خطر می‌افتد و در نهایت منطقه‌ای بدون گیاهان مرتعی خواهیم داشت

مسئول مراتع منابع طبیعی دامغان همچنین بیان کرد: عملیات قرق در مراتع دامغان از ابتدای سال جاری اجرایی شده و خواستار همراهی و همکاری مردم بومی و چوپانان و گله داران منطقه با این طرح هستیم چرا که در وهله اول نفع این کار به خودشان باز می‌گردد.

جمشیدی با بیان اینکه اهمیت رشد و گل دهی گیاهان در این زمان از سال بسیار زیاد است، تاکید کرد: طرق قرق ییلاقات شمال دامغان تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری در ۲۵۰ هکتار از اراضی شمال این شهرستان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای این طرح از ورود هرگونه دام به مراتع ییلاقی در شمال دامغان جلوگیری شده و با تخلف‌ها در این زمینه برخورد نیز خواهد شد، افزود: کمک به رشد و افزایش گیاهان مرتعی مهمترین موضوعی است که در اجرای این قرق به دنبال تحقق آن هستیم.

کد خبر 6096943

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ورود دام به ییلاقات شمال دامغان «ممنوع» شد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور