Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:37:33 GMT

عمار حکیم: نخست وزیر جدید عراق باید مستقل باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۹۶۸۶

عمار حکیم: نخست وزیر جدید عراق باید مستقل باشد

وی روز سه شنبه در بیانیه ای به دیدار خود با «اریک شانون» سفیر کانادا در بغداد اشاره کرد و نوشت که در این دیدار در مورد نامزد دولت انتقالی بعدی، اوضاع منطقه ای و بین المللی و روابط دو جانبه گفت و گو و تبادل نظر شد.

حکیم گفت که در دیدار با سفیر کانادا روابط عراق با کشورهای همسایه و جهان بر پایه منافع ملی و مشترک و اینکه احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور  عراق از اصول اساسی همه جریان های سیاسی است مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رهبر جریان حکمت عراق با تاکید بر ضرورت حل و فصل مساله کاندیدای نخست وزیر بعدی انتقالی افزود که نامزد نخست وزیری باید چهره ای مستقل، صالح و مورد توافق همگان باشد.

وی ادامه داد: این فرد باید قادر به مدیریت کشور در مرحله انتقالی، آمادگی برای انتخابات زودهنگام و بازگرداندن عزت به دولت و اعتماد به نفس شهروندان باشد.

اعتراض های مردمی که از دهم مهر ۹۸ (اول اکتبر ۲۰۱۹) در بغداد و چند شهر جنوبی و مرکزی عراق آغاز شده منجر به استعفای عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور شد.

با وجود پایان مهلت قانونی به علت اختلاف های سیاسی درون و بیرون پارلمان عراق و معرفی چند گزینه از سوی فراکسیون اکثریت مجلس هنوز انتخاب نخست وزیر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در همین حال برخی خبرها از بازگشت عبدالمهدی به نخست وزیری و رایزنی وی با شخصیت ها و گروه های سیاسی در این مورد حکایت دارد.

برخی اظهار نظرها هم حاکی است که نخست وزیر دولت انتقالی عراق تا ۱۰ روز آینده معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها عمار الحكيم عراق کانادا عادل عبدالمهدی پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عمار الحكيم عراق کانادا عادل عبدالمهدی عمار الحكيم عراق کانادا عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار