Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران با انتقاد از حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر، گفت: ما نباید به دشمن اجازه دهیم تا از وضعیت ایجاد شده سوءاستفاده کند.

قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به حضور سفیر انگلیس در تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر، اظهار داشت:‌ دانشگاهیان ما باید به این مسأله توجه کنند که آیا سفیر انگلیس خیرخواه مردم و خانواده داغداران است؟ در کدام عرف دنیا وجود دارد که سفیر یک کشور چنین برخوردی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ این توطئه و شیطنت دنیای استکبار آنقدر روشن است که بر کسی پنهان نیست و از جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان درخواست می‌کنم تا به این مسأله توجه کنند. 

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و شیطان گفت: روزی شیطان به حضرت موسی گفت بگو «لااله الا الله» و حضرت موسی پاسخ داد که من همه وجودم برای توحید است و برای دعوت مردم به سوی توحید مبعوث شدم و جانم را در این مسیر می‌دهم اما زمانی که تو از می‌خواهی « لااله الا الله» را به زبان بیاورم، این کار را نمی کنم چراکه تو نیت دیگری داری و قرار است از این راه به دنبال شرّی باشی،‌ به همین دلیل از این دریچه وارد شده‌ای.

وی بیان کرد:‌ کارنامه سنگین انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها کاملا روشن است. آنها تا به امروز کجا بوده اند که هم اکنون دلسوز داغداران حادثه هواپیمای اوکراینی شدند؟ و اینچنین دلسوزی می کنند. ما باید به این عبرت‌ها توجه کنیم و همین توجه به عبرت‌ها کفایت می کند.

جعفری اظهار داشت:‌ برخی ها با این شبهه افکنی ها و با این تضعیف ها قصد دارند تا کاری کنند که مدافعان وطن در تهدیدهای واقعی که در آینده ممکن است پیش بیاید و دشمن علیه ما ایجاد کند، به دلیل سرزنش های احتمالی دست به ماشه نبرند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: اگر امروز سربازان وطن و امثال حاجی‌زاده‌ها و کسانی که چشم بیدار مردم هستند، را بترسانیم که چرا در آن شرایط ماشه را زدند، اگر فردا دشمن‌های واقعی بیایند، ممکن است با خود بگویند که شاید اشتباه کنند و مورد مؤاخذه مردم قرار بگیرند؛ بنابراین امروز باید به این توجه کنیم که فردا پشیمان نشویم.

وی افزود: مردم قطعا از این امتحان و سایر امتحان ها به خوبی می گذرند و درخواست ما از متولیان امر این است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، واقعه را صادقانه با تحقیقات جامع پیش ببرند و قصور و تقصیر را معلوم کنند.

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد:‌ سپاه و ارتش و نیروهای نظامی همیشه در هر نقطه ای از کشور که مشکلی پیش آمد، پیش قدم بودند. اگر امروز دل شان را لرزاندیم ممکن است فردا در مقابل دشمن دست به ماشه نبرند تا مثل امروز  سرزنش نشوند. ما باید در چارچوب‌های منطقی اقدامات را صورت دهیم.

وی بیان کرد:‌ بنا به فرمایشات حضرت امام راحل، هر زمان که دشمن از ما تعریف کرد باید به خود شک کنیم که از چه مشکلی برخورداریم که امروز دشمن خوشحال است. زمانی که دشمن به موضعی دامن می زند و دشمنی اش هم محرز است، باید حواس مان را جمع کنیم و اگر واقعیتی وجود دارد، باید در خانه خودمان حل کنیم.

جعفری اظهار داشت: در زمان اسارت، وقتی عراقی‌ها اسرا را شکنجه می‌دادند،‌ شهید ابوترابی عنوان می کرد که اگر صلیب سرخ آمد از شکنجه ها چیزی نگویید. زمانی که آنها علت این موضوع را از ما جویا شدند، گفته شد که قرآن به ما اجازه نداده است تا شکایت مسلمانی را پیش نامسلمانی ببریم و شما برادران ما هستید و هرکاری کردید، باید بین خودمان حل کنیم. 

وی بیان کرد:‌ آنچه در کشور داریم، باید بنشینیم و حل کنیم و کسی مثل سفیر انگلیس مرجعی نیست که بتواند مشکلات ما را حل کند. مطمئنم که حضور سفیر انگلیس در آن اعتراضات به نمایندگی از اتحادیه اروپا بوده است. ما نباید به دشمن اجازه دهیم تا از این وضعیت سوءاستفاده کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس خانواده توحید جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۹۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901822

دیگر خبرها

  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ببینید | تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد