Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@13:05:50 GMT

اعدام برای 3 تروریست در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۰۱۵۲

اعدام برای 3 تروریست در اهواز

رکنا: سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم سه عنصر تروریستی به اعدام در پی عملیات تروریستی در اهواز خبر داد.

به گزارش رکنا،  غلامحسین اسماعیلی در ادامه هجدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری درباره بازدید قضات از زندان‌ها اظهار کرد: در 9 ماهه اول امسال علاوه بر قضات ناظر زندان، حدود 40 هزار مورد بازدید توسط رؤسای دادگستری، دادستان، قضات محاکم، دادیاران و بازپرسانی که متکفل رسیدگی به پرونده‌ها هستند از زندان بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دستگیری عناصر ضدانقلاب در ماجرای حمله به کلانتری در اهواز گفت: در یکی از حملات تروریستی که چندی قبل به یکی از کلانتری‌ها در استان خوزستان انجام شده بود، عناصر آن وابسته به خارج از کشور و جزو گروه‌های معاند بودند که منجر به شهادت دو تن از ماموران و مجروحیت یکی از سربازان شده بود. بنا داشتند از این عملیات فیلم بگیرند و به رسانه‌های خارج از کشور بفرستند که با تلاش‌های انجام شده این متهمان شناسایی، دستگیر و هفته گذشته محاکمه شدند. در این پرونده سه نفر از متهمان به خاطر اقدامات مسلحانه تروریستی به اعدام و سایر متهمان به حبس‌های 15 و 10 سال و یک نفر نیز با تخفیف به 5 سال حبس محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و رد صلاحیت شدن تعدادی از نمایندگان فعلی به خاطر داشتن پرونده‌های مالی افزود: در ارتباط با رد صلاحیت‌ها مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در قانون مشخص شده است و شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت به موجب قانون عهده‌دار این مسئولیت هستند و هنوز فرایند رسیدگی به صلاحیت‌ها رسیدگی نشده و کسانی که صلاحیت‌شان رد شده، مهلت اعتراض دارند و چه بسا در رسیدگی به اعتراضات، تغییراتی حاصل شود.

اسماعیلی گفت: تعدادی از نمایندگان در قوه قضائیه پرونده قضایی دارند. البته عددشان بالا نیست. تعدادی از رد صلاحیت‌شدگان نیز پرونده قضایی ندارند. دو نکته را به عنوان دستگاه قضائی اعلام می‌‌کنم؛ آمادگی داریم در این موارد با وصول گزارشات برابر مقررات و قوانین رسیدگی کنیم. نکته دوم هم این است که در برخی موارد بین شائبه مالی و فساد مالی و جرم اقتصادی و مالی تفاوت است. در مجموعه خودمان قضات خودمان یک موضوع جرم است که دادگاه جزایی رسیدگی می‌کند و یک موضوع نیز صلاحیت قضایی است که برخی اوقات به دلیل مسائل مالی، صلاحیت قاضی زوال می‌یابد، هر چند امکان دارد در دادگاه نیز محکوم نشود. مثلا اگر قاضی با یکی از اصحاب پرونده مراودات مالی داشته باشد و مثلا از یکی از این افراد یک خودرو یا خانه بخرد و پولش را هم بدهد اما این قبیل از اقدامات را نافی صلاحیت قاضی می‌دانیم. این رشوه نیست و محکومیت کیفری هم ندارد اما در دادگاه بررسی صلاحیت، مورد رسیدگی قرار گرفته و اعلام می‌شود این فرد صلاحیت قضاوت ندارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما یارانه دلار شهادت سردار سلیمانی انتقام سخت زندان فیلم قانون جرم قاضی قضاوت اخبار حوادث تروریستی حکم تروریست اهواز سخنگوی قوه قضائیه حوادث اهواز اخبار خوزستان فیلم عکس اخبار تهران تهران سقوط هواپیما حوادث تهران خانواده اوکراینی اوکراین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان