Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه شهید سلیمانی در بین همرزمان و هم قطاران خودش هم بی‌نظیر بود و مانند گلی در گلستان متمایز می‌شد، گفت: باید همیشه یاد و نامش زنده بماند و برای جهانیان الگویی همیشگی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از نسخ خطی اهدایی شهید سپهبد قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری که در موزه قرآن و هدایای آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تنها چیزی که التیام بخش این حادثه و شهادت سردار سلیمانی است امیدواری به حادثه بزرگتر و خیری است که در پیش است چراکه او در مسیر ظهور به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: اثرات شهادت سردار سلیمانی را که نه تنها در ایران بلکه در دنیا شاهد هستیم پیامی است که نشان می‌دهد این شهادت در مسیر یک اتفاق مبارک و بزرگ است.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی در بین همرزمان و هم قطاران خودش هم بی‌نظیر بود و مانند گلی در گلستان متمایز می‌شد.

خاکسار ادامه داد: سردار سلیمانی در اوج اقتدار، قدرت و محبوبیت با عجز و ناتوانی در مقابل خدای متعال و دستگاه ائمه حاضر می‌شد و من این ویژگی ایشان را شاهد بودم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: بی‌تردید شهید سلیمانی چیزی که در نهایت عجز و ناتوانی از خدای متعال می‌خواست همان چیزی بود که در دست خطی قبل شهادتش نوشته بود که خدوندا من را پاکیزه بپذیر!

وی گفت: شهید سلیمانی باید همیشه یاد و نامش زنده بماند و برای جهانیان الگویی همیشگی باشد.

علاقه‌مندی مقام معظم رهبری به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) باعث شده که بسیاری از هدایایی که از سوی شخصیت‌های سیاسی نظامی هنرمندان و دوستداران معظم له در داخل و خارج از کشور به ایشان تقدیم می‌شود و شامل اشیای موزه‌ای، کتب خطی و اسناد تاریخی است، به بارگاه ملکوتی حضرت رضا(علیه‌السلام) اهدا کنند.

از جمله این شخصیت‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که تعدادی آثار موزه‌ای و کتب خطی به مقام معظم رهبری اهدا کرده بودند که به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

قرآن خطی به شماره ۵۱۴۴، نسخه خطی کنز اللغات به شماره ۵۶۴۶ و نسخ خطی «ارشاد العقل سلیم الی مزایا الکتاب الکریم» به شماره ۵۶۴۵۹ از جمله آثار اهدایی شهید سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری است.

گفتنی است؛ پایگاه موضوعی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ایجاد شده است و این پایگاه مشتمل بر ۹ کتاب و ۳۹ مقاله در خصوص رشادت‌های این سردار سرافراز است و همچنین مشتمل است بر منابعی چون عکس و فیلم که در حال فراداده نویسی و تکمیل است.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی آستان قدس رضوی قرآن سه شنبه های فرهنگی نسخ خطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر

یک کارگر با طرح درخواستی مبتکرانه موفق به دریافت انگشتر رهبر انقلاب شد.

به گزارش ایسنا، صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت در جریان دیدار هزاران نفر از کارگران با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از کارگران در اقدامی مبتکرانه برای دریافت انگشتر رهبر انقلاب بر روی چفیه‌ای نوشت : (انگشتر آقا» و آن را حین بیانات رهبر انقلاب بالای سر خود گرفته بود.

رهبر انقلاب در واکنش به اقدام این کارگر در انتهای بیانات خود گفتند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر، آن آقا اگر انگشتر میخواهد بیاید...

این روایت را در ادامه ببینید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند