Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به هیچ عنوان از امنیت مردم و جامعه کوتاه نخواهیم آمد و با کسانی که با هر شکل علیه امنیت اقدام می‌کنند؛ برخورد در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی را لازم می‌دانیم.
به گزارش خبرنگار آریا، غلامحسین اسماعیلی؛ سخنگوی دستگاه قضا در هجدهمین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران گفت: از نظر دستگاه قضایی و جامعه حقوقی استنباط ما این است که سفیر فعلی انگلیس در ایران عنصری نامطلوب است و تکلیف او در عهدنامه‌های بین المللی هم روشن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
سفیر فعلی انگلیس در ایران از نظر دستگاه قضایی عنصری نامطلوب است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: از نظر دستگاه قضایی و جامعه حقوقی استنباط ما این است که سفیر فعلی انگلیس در ایران عنصری نامطلوب است و تکلیف او در عهدنامه‌های بین المللی هم روشن شده است.
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضائیه در خصوص حضور سفیر انگلیس در تجمع‌های غیرقانونی کشورمان چه واکنشی نشان خواهد داد؟ افزود: ما سیاست قضایی خودمان را بار‌ها اعلام کرده ایم و میان معترضان و آشوبگران و میان اقدام اعتراضی با اقدام ضد انقلابی و مغایر امنیت ملی کشور، تفاوت قائلیم.
وی گفت: به هیچ عنوان از امنیت مردم و جامعه کوتاه نخواهیم آمد و با کسانی که با هر شکل علیه امنیت اقدام می‌کنند؛ برخورد در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی را لازم می‌دانیم و در این موضوع، چون ماموریت ما تامین امنیت شهروندان است تعارفی با هیچ کس نداریم ولو به حسب ظاهر، فرد مدعی مصونیت دیپلماتیک داشته باشد.
وی گفت: البته قواعد بین المللی را مراعات می‌کنیم و به کنوانسیون‌های بین المللی که ملحق شده ایم احترام می‌گذاریم، اما احترام به این کنوانسیون‌ها یک طرفه نیست.
اسماعیلی افزود: درست است که کنوانسیون وین در تبیین حقوق دیپلماتیک برای دیپلمات‌های کشور‌های خارجی در کشور پذیرنده، مصونیت قائل شده است و ما نیز این مصونیت را قائلیم، اما به موجب ماده 41 همان کنوانسیون، همه افرادی که از مزایا و مصونیت‌های دیپلماتیک بهره مندند، موظفند قوانین و مقررات دولت پذیرنده را محترم بشمارند و از مداخله در امور داخلی کشور میزبان خودداری کنند.
وی گفت: اینکه دولت انگلیس در خارج از کشور، سفارت انگلیس در داخل ایران و سفیر انگلیس بعنوان بالاترین نمایندگی این کشور در جمهوری اسلامی ایران در یک تجمع غیرقانونی شرکت و فیلم و عکس تهیه کند و نقش تحریک کننده برای ایجاد تجمع و استمرار آن داشته باشد، پذیرفتنی نیست.
اسماعیلی گفت: ابتدا او را نشناختند و در نخستین مواجهه با ماموران ما، انگلیسی صحبت می‌کرد و خود را معرفی نکرد و بعد که احساس کرد در خطر بازداشت است فارسی صحبت و خود را بعنوان سفیر انگلیس معرفی کرد؛ ایا شیطنت و دروغگویی از این بالاتر را می‌توان از یک شخصیت دیپلماتیک سراغ داشت؟
وی گفت: بر اساس حقوق بین الملل این قبیل عناصر، عنصر نامطلوب شناخته می‌شوند و اگر شخصی در کشور پذیرنده چه دیپلماتیک و چه غیر دیپلماتیک، عنصر نامطلوب شناخته شد، انتظار مردم و قواعد بین المللی است که از کشور اخراج شود.
وی گفت: در ماده 9 عهدنامه وین دولت پذیرنده هر لحظه و بی آنکه التزامی به توجه تصمیم خود داشته باشد، به دولت فرستنده اطلاع می‌دهد که رییس یا هر یک از اعضای هیئت او شخص نامطلوب است و دولت فرستنده آن مامور را فرا بخواند و به خدمت او خاتمه دهد و اگر از این امر امتناعی صورت گیرد، کشور پذیرنده می‌تواند او را بعنوان عنصر نامطلوب اخراج کند.
وی افزود: مسئول در این حوزه و مباشر، وزارت امور خارجه و دولت جمهوری اسلامی ایران بعنوان دولت پذیرنده است، اما بعنوان دستگاه قضایی و جامعه حقوقی، استنباط ما عنصر نامطلوب است.

تضعیف سپاه و دیگر نیرو‌های مسلح را بر نمی‌تابیم
سخنگوی قوه قضاییه گفت: به هیچ عنوان تضعیف سپاه و دیگر نیرو‌های مسلح را بر نمی‌تابیم و آن را به حال کشور و مردم مضر می‌دانیم.
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه با جریانی که به بهانه سقوط هواپیمای اوکراینی به دنبال تضعیف نیرو‌های مسلح است چه برخوردی می‌کند؟ افزود: سپاه، پاسدار امنیت و مرز‌ها و ارزش‌ها و کیان انقلاب و نیرویی است که اثبات کرده فدایی مردم است.
وی گفت: سپاه برای دفاع از این کشور و مردم در برابر گلوله ایستاده و شهدای زیادی تقدیم کرده است و هیچ هراسی هم ندارد که در برابر هر دشمنی که بخواهد به مردم آسیب برساند، بایستد حتی اگر قدرت جهانی امریکا باشد.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در این حادثه هم در شرایطی که هیچ کس جرات نمی‌کرد به دولت آمریکا و نیرو‌های مسلح این کشور متعرض شود، سپاه با سرافرازی اقدامی دقیق و اثرگذار کرد و در عرصه‌های مختلف فداکاری‌های خود را اثبات کرده است.
آقای اسماعیلی با اشاره به اینکه تضعیف سپاه و نیرو‌های مسلح را به هیچ عنوان بر نمی‌تابیم، گفت: اگر اقدامات فداکارانه سپاه نبود، معلوم نبود که بدخواهان چه به روز مردم و مملکت می‌آوردند و ما از اقدامات آن‌ها تشکر می‌کنیم و از اینکه شجاعانه آمدند و در موضوع سقوط هواپیما، متواضعانه مسائل را توضیح دادند، تشکر می‌کنیم.
وی افزود: فرایند قضایی ما بر اساس استیفای حقوق جانباختگان و بستگان آن‌ها و به دنبال کسب حقیقت هستیم و بیشترین تیم کارشناسی را در این پرونده گذاشته ایم.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما همه اسباب و عوامل را بررسی می‌کنیم، اما این اقدام که تا امروز از ناحیه ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران به عنوان خطای انسانی شمرده شده است، نباید زمینه ساز تضعیف نیروی مقتدر و با صلابت سپاه باشد.
 
درخصوص سقوط هواپیمای اوکراینی افرادی بازداشت شدند
سخنگوی قوه قضاییه گفت: درباره سقوط هواپیمای اوکراینی تحقیقات مفصلی انجام شده است و افرادی هم بازداشت شده اند، اما ما همه ابعاد این حادثه را بررسی خواهیم کرد.
غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص سقوط پرونده هواپیمای اوکراینی گزارشی به دستگاه قضا ارسال شده است؟ افزود: همان طور که مردم در جریان قرار گرفتند از ستاد کل نیرو‌های مسلح، نیروی هوافضای سپاه و فرماندهی کل سپاه خاضعانه در برابر ملت حاضر شدند و آنچه را که باعث بروز حادثه شده بود به مردم گزارش دادند.
وی گفت: ابتدا در ستاد کل نیرو‌های مسلح کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد و این کمیسیون‌ها ابعاد موضوع را بررسی کردند که هنوز به اتمام نرسیده است و آنچه به مردم گزارش شد، یافته‌ها در مراحل اولیه بود که شاید مناسب بود از همان ابتدا که کمیسیون تشکیل شد به مردم اطلاع می‌دادند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضاییه، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح مأمور شد موضوع را از بعد قضایی با بهره گیری از کارشناسان ستاد کل نیرو‌های مسلح، سازمان هواپیمایی کشوری، حوزه سایبری و جنگ الکترونیک بررسی کنند و همچنین اطلاعات ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما که دیشب قرار بود به فرانسه فرستاده شود نیز بازخوانی شود.
اسماعیلی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است و از تعداد زیادی از افرادی که در این حوزه بودند، تحقیقات مفصلی انجام شده است و هر شب تیم قضایی ما تا حدود ساعت 24 مشغول بازجویی، تحقیق و اخذ اسناد و مدارک بودند.
وی افزود: ما باید همه ابعاد را بررسی کنیم و در این بررسی‌ها سه موضوع را توجه کرده ایم که موضوع اول استیفای حقوق مادی و معنوی جانباختگان و خانواده هاست که به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و ما خودمان در این خصوص پیگیر و مطالبه گر هستیم.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در گام دوم کشف حقیقت برای ما مهم است که تاکنون نظر‌هایی ابراز شده است و باید همه ابعاد را بسنجیم و اجرای عدالت توجه دیگر ماست که باید اجرا شود.
اسماعیلی افزود: ما همه ابعاد و هم تأثیر سبب و هم تأثیر مباشر را بررسی خواهیم کرد و باید ببینیم مسئولیت سبب و مباشر چقدر بوده است و در این پرونده بررسی خواهیم کرد که جنگ افروزی امریکا به عنوان سبب اصلی بروز این حوادث، چه نقشی در این حادثه داشته است.
وی گفت: تحقیقات مفصلی انجام شده است و افرادی بازداشت شده اند و رسیدگی در مراحل اولیه است و 72 ساعت از کار قضایی ما گذشته و قطعاً اطلاعات بازخوانی شده جعبه سیاه هم به ما کمک خواهد کرد.
 
مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی یک رزمایش و همه پرسی بی نظیر بود
سخنگوی قوه قضاییه گفت: مراسم تشییع شهید سلیمانی یک رزمایش و همه پرسی بی نظیر بود.
آقای غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری به شهادت مظلومانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمان و یارانش اشاره کرد و افزود: این عزیزان عزت و اقتدار و امنیت را برای کشور و مردم به ارمغان آوردند.
وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان بین المللی مبارزه با تروریست در عصر حاضر بود و روحیه انقلابی مجددی به جامعه ایران اسلامی بخشید.
اسماعیلی افزود: حضور بی نظیر مردم در مراسم تشییع و تعظیم این شهیدان، همایش فرصت و جایگاه مردمی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت، همچنین انسجام همه نیرو‌های انقلابی در برابر دشمن جنایتکار و تروریسم دولتی امریکا بود.
وی گفت: دشمنان قسم خورده اسلام خیلی تلاش کردند که این نظام و جبهه مقاومت را به زانو درآورند، اما خون به ناحق ریخته شهیدان مقاومت مردم را به صحنه آورد که این حضور موجب یأس و ناامیدی دشمن شد.
اسماعیلی افزود: این حضور یک رزمایش و یک راهپیمایی بی نظیر در امتداد اربعین حسینی و یک رفراندوم بزرگ خیابانی بود که مردم نظر خود را در حمایت از راهبرد استقامت و مقاومت در برابر دشمنان نشان دادند.
وی گفت: از مردم انقلابی و همچنین سپاه دلاور و پاسداران مرز‌ها و امنیت کشور تشکر مجدانه داریم که در نخستین فرصت، نخستین گام را برای انتقام از دشمن برداشتند و سیلی سختی بر چهره امریکا و ترامپ قمارباز نواختند و ان شاءالله در مراحل بعدی، گام‌های بعدی انتقام سخت توسط جبهه مقاومت برداشته خواهد شد و حضور نامشروع امریکایی‌ها در منطقه پایان داده خواهد شد.
 
15 سال حبس برای متهم اصلی پرونده سکه ثامن
سخنگوی قوه قضاییه گفت: متهم اصلی پرونده سکه ثامن به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده که البته این حکم قطعی نشده است.
اسماعیلی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده سکه ثامن افزود: جلسه دادگاه هفته گذشته برگزار و حکمی صادر شد که البته قطعی نشده است.
وی گفت: بر اساس این حکم متهم اصلی پرونده که بیش از 3 هزار شاکی داشت به 15 سال حبس تعزیری محکوم شد که البته این فرد به چند مورد حبس 15 سال محکوم شده است که فقط یک مورد اجرا می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: این فرد همچنین به 3 هزار و 651 میلیارد و 654 میلیون و 975 هزار و 68 ریال رد مال در حق شکات محکوم شده است که قبل از حکم نیز 700 میلیارد ریال از اموال به شکات برگشت داده شده بود.
اسماعیلی گفت: علاوه بر آن، این فرد به هزار و 812 میلیارد و 552 میلیون و 630 هزار و 441 ریال جزای نقدی در حق دولت بابت اتهام کلاهبرداری و بابت پولشویی به 99 میلیارد و 222 میلیون و 497 هزار و 930 ریال جزای نقدی محکوم شده که البته مجازات تکمیلی هم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این پرونده 300 جلد و بیش از 70 هزار صفحه است و رأی آن بیش از 200 صفحه دارد، اما چون حکم قطعی نیست، هویت متهمان را اعلام نمی‌کنیم.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اموالی از متهمان شناسایی شده است؟ گفت: همان 700 میلیارد ریالی که به شکات برگشت داده شده بود شناسایی شد، اما درباره بقیه اموال اطلاعاتی ندارم.
 
بازگشت 302 میلیون متر مربع از مراتع سهند به دولت
سخنگوی قوه قضاییه گفت: اخیراً 302 میلیون مترمربع از مراتع سهند شهر مراغه احیا و سند مالکیت آن به نام دولت صادر شده است.
اسماعیلی در ادامه نشست خبری درباره نتایج اقدامات اخیر این قوه در مقابله با زمین خواری‌ها افزود: ما پیش از این هم آمار و ارقامی اعلام کردیم و پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان آذربایجان شرقی و مطرح شدن پرونده‌های زمین خواری در استان و ورود دادگستری استان، در یک مورد 302 میلیون متر مربع از مراتع سهند شهر مراغه احیا و سند مالکیت آن به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی صادر شد.
وی گفت: در تهران در منطقه رودبار قصران در منطقه فشم نیز زمین 2 هزار و 30 هکتاری متعلق به دولت بود که در اثر کوتاهی متولیان هزار و 800 هکتار به نام دولت سند صادر شده و 230 هکتار بدون سند مانده بود که بخش‌هایی از این 230 هکتار جولانی برای افراد سودجو شده و تصرفاتی انجام شده بود که با پیگیری دادگستری تهران و مساعدت وزارت اطلاعات سند 230 هکتاری به نام دولت صادر شد.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: در یکی دیگر از پرونده‌ها، تعدادی از کارمندان ثبت و برخی عناصر زمین خوار در استان یزد با همکاری ادارات حقوقی سه نهاد متولی زمین و مسکن، صد‌ها هکتار زمین را تصرف کرده بودند که در دستور کار دادگستری یزد قرار گرفت و متهمان بازداشت شدند و بیش از 100 هکتار از اراضی از ید آن‌ها خارج شد.
اسماعیلی گفت: در این پرونده با ترفندی مثلاً زمین 200 میلیارد تومانی را به 600 میلیون تومان به فردی واگذار کرده بودند که عوامل ان دستگیر شدند.
وی افزود: ما مدام مشغولیم و حتماً در جلسات بعد آمار‌های کامل تری در خصوص مقابله با زمین خواری در استان‌ها ارائه می‌کنیم.
 
همه وظیفه داریم با همه توان به کمک هموطنان سیل زده بشتاییم
سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز موضوع مهم جامعه ما امداد رسانی و کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوبی کشور است.
غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری به سیل روز‌های اخیر اشاره کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم با همه توان به کمک هموطنان سیل زده بشتابیم و دولت و ملت در خدمت این هموطنان باشیم.
وی گفت: با ابلاغ ویژه رییس قوه قضاییه، دستگاه و مراجع قضایی هم در کنار امدادگران، در خدمت مردم و نظارت بر نحوه کمک رسانی شدند.
اسماعیلی افزود: امیدواریم با این تلاش و مجاهدت، هرچه سریعتر گرفتاری‌های مردم سیل زده ما هم بر طرف شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس

نتایج فاجعه بار حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات محلی اخیر که منجر به از دست رفتن بسیاری از کرسی‌های این حزب در مناطق مختلف شد شرایط دشوارتری را برای ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور ایجاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" در مطلبی نوشت: انتخابات محلی اخیر در انگلیس برای محافظه‌کاران به رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به طرز فاجعه‌باری پایان یافت. در حال حاضر صحبت از فروپاشی محافظه کاران در انگلیس است: حزب حاکم نخست وزیر بریتانیا، با شکست در انتخابات محلی، عمیق تر در بحران فرو می رود و حالا این پرسش مطرح می شود که آیا سوناک به زودی با رای عدم اعتماد مواجه خواهد شد؟

در ادامه این مطلب آمده است: شکست حزب حاکم محافظه کار در انتخابات محلی فاجعه بار بود؛ پس از شمارش تقریباً همه آرا، محافظه کاران حدود نیمی از کرسی هایی را که باید از آن دفاع می کردند، از دست داده اند. سوناک تنها پیروزی های اندک محافظه کاران، مانند انتخاب مجدد شهردار در منطقه Tees Valley در شمال شرقی انگلستان، را به خود دید و توانست کمی در این باره خشنود شود.

اما چیزی که وی به آن اشاره نکرد این بود که بن هوچن، شهردار این شهر در طول مبارزات انتخاباتی تا حد امکان این مسئله را پنهان کرده بود که به کدام حزب تعلق دارد. گفته می شود که هوچن به عنوان یک چهره محبوب محلی علیرغم نامزدی برای محافظه کاران در این انتخابات برنده شد.

با این حال، حزب محافظه کار سوناک در انتخابات میان دوره ای مجلس عوام لندن شکست خورد. مأموریت در تفرجگاه ساحلی بلکپول در انگلیس به اپوزیسیون کارگر با برتری آشکار رسید و کیر استارمر، رهبر حزب کارگر اعلام کرد که اکثریت حزب خود را در انتخابات عمومی آینده نزدیک می بیند.

از طرفی با توجه به انتخابات پارلمانی، محافظه کاران همچنین باید از این واقعیت نگران باشند که حزب راستگرای اصلاحات پوپولیستی UK با تنها 100 رای کمتر در بلکپول جنوبی سوم شد. اصلاحات بریتانیا - که زمانی توسط نایجل فاراژ، مبارز برگزیت تأسیس شد - در انتخابات محلی نیز به نتایج چشمگیری دست یافت و کرسی های متعددی را به هزینه محافظه کاران برد. ریچارد تایس، رهبر این حزب در بی‌بی‌سی گفت که حزب او در آینده مخالف واقعی حزب کارگر خواهد بود و محافظه‌کاران محکوم به افول هستند.

مفسران البته بر این باورند که نتایج این انتخابات محلی برای انتخابات پارلمانی آینده اهمیت محدودی دارد. اما یک نظرسنجی سراسری توسط موسسه تحقیقات یوگو همچنین محافظه‌کاران سوناک را در سقوط آزاد نشان می دهد. بر این اساس تنها 18 درصد به محافظه‌کاران رأی می‌دهند و آراء حزب کارگر به 44 درصد می‌رسد.

در این شرایط آندریا جنکینز، نماینده محافظه کار انگلیس که آشکارا خواستار رای عدم اعتماد به سوناک شده به بی بی سی گفت که این حزب هرگز نباید راه خود را از بوریس جانسون، نخست وزیر سابق جدا می کرد. او گفت: سرنگونی بوریس یک اشتباه بود. او در عین حال اظهار داشت که فکر نمی کند که آرای کافی برای رای عدم اعتماد به سوناک وجود داشته باشد. وی در عین حال گفت: اما ما باید دوباره نقشی برای بوریس پیدا کنیم. جنگینز همچنین گفت: پیام ها قبل از انتخابات عمومی به وضوح این است: بیدار شوید، بالاخره به شیوه ای واقعا محافظه کارانه حکومت کنید وگرنه شکست خواهیم خورد."

در ادامه این مطلب آمده است: سوناک کمی قبل از انتخابات محلی، با موفقیت سیاست اصلی خود یعنی طرح اخراج پناهجویان به رواندا را در پارلمان پیش برد. وی با سیاست اخراج افراطی خود علیه پناهندگان نه تنها می خواست جناح راست حزب خود را آرام کند، بلکه می خواست اصلاحات بریتانیا را نیز تضعیف کند. اما به نظر می رسد هیچ کدام موفق نبوده اند. در این شرایط محافظه کاران میانه رو با نگرانی نظاره گر حرکت حزبشان هستند.

دومینیک گریو، دادستان کل دولت دیوید کامرون که از آن زمان حزب محافظه کار را ترک کرد معتقد است که تنها یک مسیر به سمت مرکز سیاسی می تواند حزب محافظه کار را نجات دهد. وی در این باره گفته است: "نگرانی من این است که حزب محافظه کار در انتخابات بعدی به شدت شکست بخورد و سپس در کوتاه مدت به سمت پوپولیسم دست راستی حرکت کند. و این امر حتی رای دهندگان بیشتری را از مرکز دور خواهد کرد.

جان کورتیس، کارشناس انتخابات در انگلیس در مقاله‌ای برای بی‌بی‌سی نوشت که میزان شکست محافظه کارها چیزی است که این حزب باید نگران آن باشد. این یکی از بدترین نتایج محافظه کاران در انتخابات محلی بود. نتایج این انتخابات در انگلیس منعکس کننده نظرسنجی هایی است که حاکی از تغییر دولت در انگلیس است.

حالا کیر استارمر که احتمالاً نخست وزیر آینده این کشور خواهد بود به حزب خود افتخار می کند و از نخست وزیر سوناک خواست تا هر چه زودتر یک انتخابات عمومی برگزار کند. سوناک البته اشاره‌ای به تاریخ برگزاری انتخابات عمومی در نیمه دوم سال کرده بود، اما هنوز تاریخ دقیقی را اعلام نکرده است. آخرین تاریخ ممکن ژانویه 2025 است.

در انتخابات محلی انگلیس علاوه بر وست میدلندز، سوسیال دموکرات ها در انتخابات شهرداری لندن و مناطق شهری منچستر و لیورپول و سایرین پیروز شدند. در آینده، آنها همچنین شهردار منطقه تازه تأسیس یورک و یورکشایر شمالی را که حوزه انتخابیه سوناک در آن قرار دارد، ارائه خواهند داد.

نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیستمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • بنگاه دروغ پراکنی انگلیس
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • مدیریت عجیب آمریکایی‌ها؛ بیرمنگام به دسته سوم انگلیس سقوط کرد
  • شوک بزرگ به شگفتی‌سازان لالیگا؛ احتمال سقوط به دسته 2 و محرومیت از لیگ قهرمانان!
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2