Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش علمی شهدای 27 دی ماه بمباران کارگاه فنی دانشگاه تبریز فردا صبح ساعت 8 صبح در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی (سینمای دانشگاه) واقع در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تبیین وقایع روز 27 دی‌ماه، بازخوانی نقش دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، نقش تفکر جهادی در اقتصاد دانش بنیان، شناخت مبانی معرفتی-ارزشی شهدای دانشگاه و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، راهکارهای الگوپذیری دانشگاهیان از سبک زندگی شهدا و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از جمله محورهای اصلی این همایش اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش بیشتر با هدف ارج نهادن به نقش والای دانشجویان شهید دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس و به سبب عینیت یافتن ارتباط صنعت، دانشگاه، مثال عملی اقتصاد مقاومتی و ارتباط موضوع با گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی است که مورد بمباران و حمله‌ نظامی قرار گرفته و قطعا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث شد دانشگاه تبریز عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران را به خود بگیرد.

گزارش فارس حاکی است؛ دانشگاه تبریز در طول بیش از هفت دهه فعالیت خود فراز و نشیب‌ها و روزهای تلخ و شیرین بسیاری را پشت سر گذاشته ولی هیچ‌کدام از این وقایع و حوادث به اندازه شب 27 دی سال 1365 برای این دانشگاه مقدس و با عظمت نبوده، چرا که در این شب با عروج  22 کبوتر خونین بال برگ زرین دیگری به تاریخ افتخارات دانشگاه تبریز می‌افزاید که نام آن برای همیشه و در همه حال دوران‌ها ماندگار نموده است.

در روز ۲۷ دی‌ماه همان سال، حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه شب، این پرستوهای عاشق مورد هجوم وحشیانه رژیم بعثی عراق قرار گرفته و در نتیجه این هجوم وحشیانه ۲۲ نفر از دانشجویان مشغول در کارگاه به مقام والای شهادت نائل شده و هفت نفر نیز مجروح گردیدند.

این عاشقان پاکباز شامل برادران: مهندس حاج سجاد (ایرج) خلوتی، محسن محمدی‌غریبانی، رحمان قفل‌گری، مرتضی زمان‌پور، علی فصیح کجاآبادی، حمیدرضا ملکوتی‌خواه، علیرضا رضوانجو، عباس ارشدی‌پور، صدیار صفری، بیاضعلی اسدی‌فرد، سید محسن جواهری، سعید امیرخانی، مهدی امیرکاظمی، علیرضا کریمی‌وفایی، حسین شیرین‌سرندی، مرتضی جابری، فواد‌الدین محمودی، یعقوب اسماعیل‌زاده، شیرزاد شریفی، هاشم اخترشمار، عادل جعفری نویمی‌پور و حسین رضاپور بودند.

همچنین برادران جمال شکوری، یحیی خلیلی، مجید خیراللهی، مجید اسم‌حسینی، علیرضا دل‌فکار باغبان در این حادثه مجروح شده و به‌عنوان اسناد زنده این جنایت فجیع، رسالتی دیگر را بر دوش گرفتند تا زبان گویای آن شهدا و افکار و اندیشه‌های نابشان باشند.

انتهای پیام/ 60023 /س

منبع: فارس

کلیدواژه: 27 دی شهدای دانشجو دانشگاه تبریز جهاد دانشگاهی همایش خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی شهید دانشجو کارگاه فنی دانشگاه تبریز عراق ایران پرستو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، امیررضا قیامی آزاد، در آستانه نخستین گردهمایی صنعتگران حوزه فولاد و دانشگاهیان که ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالار شهید چمران دانشکدگان فنی برگزارمی شود، هدف از برگزاری این همایش را گردهم آوردن فعالان عرصه صنعت و جامعه دانشگاهی در فضای دانشگاهی دانست و اظهار کرد: این گام کوچکی در جهت برقراری ارتباط صنعت و دانشگاه است.

تقدیر از پایان نامه‌ها و رساله‌های دکترای کاربردی در صنعت فولاد

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، از تقدیر پروژه‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری کاربردی در جهت حل مشکالت یا بهینه کردن فرآیند تولید در صنعت فولاد در همایش آینده خبر داد و گفت: بایدفعالیت‌های دانشگاهی به سمت عملگرا و کاربردی بودن حرکت کند.

وی، حل مشکالت و چالش‌های صنعت فولاد توسط دانشگاهیان را مهمترین هدف این گردهمایی برشمرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف در سازه‌های فولادی، مصرف و تولید بهینه فولاد به عنوان یک فلز ارزشمند در ساختمانسازی، پلسازی، صنعت خودروسازی، صنعت هوا فضا) موشک و ماهواره (کشتیرانی و کاهش پرتی انرژی و ... از جمله این چالش هاست.

دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با تأکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف پروفیل و مقاطع فولادی در کشور در ادامه خاطرنشان کرد: در کارخانجات فولادسازی به علت نبود خطوط تولید بهینه با پرتی) اتلاف انرژی مواجه هستیم. هم چنین باید در استفاده از فولاد با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی مانع از اتلاف مصالح حین مصرف شویم.

تأکید بر ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت کشور

قیامی آزاد، آشنایی با مشکلات صنعت فولاد و در مقابل آشنایی صنعت با توانمندی‌های جامعه دانشگاهی در حل مشکلات را از دیگر اهداف برگزاری این همایش عنوان و تصریح کرد: باید مطالب و دروس دانشگاهی اعم از آموزش و پژوهش متناسب با نیاز روز صنعت کشور باشد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی توانایی حل مسایل حوزه صنعت فولاد را داشته باشند.

وی، دانشجویان همه صنایع و دانشگاهیان در حوزه عمران، مکانیک، مهندسی متالورژی و مواد و مهندسی صنایع رااز مخاطبان اصلی این همایش برشمرد و افزود: صنعتگران فولاد، تولیدکنندگان و همه شرکت‌های مشاور، طراح، پیمانکار، مجری از دیگر مخاطبان این همایش هستند.
دبیر نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با بیان این که در این همایش مسئولان اجرایی هم حضور دارند.

گفت: پنل‌های تخصصی به گونه‌ای طراحی شده اند تا همه افراد اعم از صنعتگر، مسئول اجرایی و دانشگاهیان حضورداشته باشند.

قیامی آزاد، با تأکید مجدد بر اینکه مطالب و دروس دانشگاهی باید متناسب با نیاز روز صنعت بازنگری و اصلاح شوند، گفت: پروژ ههای تحقیقاتی دانشگاه‌ها هم باید بنیادین و کاربردی و در جهت حل مشکالت صنایع کشور تعریف شوند.

وی، با بیان اینکه ایجاد تعامل و حفظ برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت ضروری است، یادآور شد: مشکلات صنایع از جمله صنعت فولاد باید به دست دانشگاهیان برطرف شود.

براساس این گزارش، نخستین همایش صنایع و سازه‌های فولادی کشور، با حضور دانشگاهیان، صنعتگران و مسئولان اجرایی روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن شهید چمران دانشکدگان فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانشجویان و علاقه‌مندان صنعت فولاد می‌توانند برای ثبت نام رایگان و شرکت در همایش به لینک https://survey.porsline.ir/s/GKC۹FCQj  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود