Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@02:26:52 GMT

احیای تالاب جازموریان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۱۱۸۹

احیای تالاب جازموریان

گروه اجتماعی ــ پس از گذشت چند روز از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، روند امدادرسانی به سیل‌زدگان تسریع پیدا کرده و همچنان وسایل گرمایشی و مواد غذایی در صدر مایحتاج کمک به مردم این مناطق است. این در حالی است که سیل علاوه بر حوادث ناگوار، سبب آبگیری تالاب خشکیده جازموریان نیز شد.

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، تاکنون به بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب خسارت وارد شده و راه ارتباطی ۱۲۵ روستای حاشیه تفتان و میرجاوه نیز از دو شب گذشته تاکنون بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش برف مسدود شده و برق ۱۲۰ روستا نیز قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسریع امدادرسانی پس از پیام مقام معظم رهبری

پس از پیام مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تسریع هرچه بیشتر در امر امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، مقامات کشوری همچون علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان حضور یافتند.

امدادرسانی به 3500 نفر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان بیان کرد که از ابتدای شدت گرفتن بارندگی‌ها که منجر به وقوع سیلاب شد به بیش از 3500 نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شد و روند امدادرسانی همچنان با بالگرد و قایق‌های امداد صورت می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، مواد غذایی و وسایل گرمایشی را اولویت اول سیل‌زدگان اعلام کرد و گفت که هموطنان گرامی می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان و کمک نقدی خود را از طریق شماره‌گیری #۵۴*۱۱۲* و شماره حساب ۵۲۶۳۶۳۶۳۵۳ نزد بانک ملت شعبه امام علی(ع) به نام کمک‌های خیری جمعیت هلال احمر استان واریز کنند.


اعلام آمادگی گروه‌های جهادی

طبق گفته جانشین قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه، ۱۰۰ گروه جهادی از زاهدان و منطقه سیستان آمادگی خود را برای اعزام به مناطق سیل‌زده بلوچستان اعلام کردند.

جواز اختصاص وجوهات شرعی به کمک به سیل‌زدگان

آیت‌‌الله‌‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی ضمن درخواست از مردم و مسئولان جهت تسریع کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده این استان اعلام کرد که افراد می‌توانند ثلث سهم مبارک امام(ع) را جهت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص دهند.

هدیه‌ای آسمانی برای تالاب جازموریان

هرچند سیل سبب آب‌گرفتگی و بروز مشکلات در این استان شد اما وجه دیگر آن نعمتی است که اهالی این استان سال‌ها منتظر آن بودند و آن خبر خوش آبگیری تالاب جازموریان است که طی سال‌های اخیر به خاطر سطح کم‌ بارش‌ها دچار خشکسالی شده بود و اکنون دوباره آبگیری شد و نوید رونق زندگی دوباره را در این منطقه زیبای ایران می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۵ ایستگاه باران‌سنجی استان بیش از ۱۰۰ میلی‌متر باران گزارش شده که معادل بارش‌های یک سال زراعی در بلند‌مدت است.

هجوم گاندوها به مناطق سیل‌زده بلوچستان شایعه است

پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر حمله گاندوها منتشر شد که مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان در این باره گفت: تاکنون هیچ موردی مبنی بر مشاهده یا حمله گاندو به سیل‌زدگان گزارش نشده و اخباری که در خصوص یورش ۳۰۰ گاندوی خشمگین به مناطق سیل‌زده منتشر شده، شایعه است.

تعطیلی مدارس

مدارس بخش دشتیاری شهرستان چابهار از آغاز بارش‌ها تاکنون به خاطر گل‌آلود بودن مسیرهای تردد تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خبرگزاری قرآن سیل سیل سیستان و بلوچستان سیل بلوچستان بلوچستان نیازهای اولیه گاندو امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در بازدید از برداشت گندم مزارع کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت:از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۲۱ هزار ۳۲۰ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۳۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود۳۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر برای برداشت گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سطح استان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
سیدحسینی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در سیستان وبلوچستان گندم کشت شد و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان