Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی نامه اعتراض فرمانداری تهران نسبت به تغییر نام خیابان تختی واقع در محدوده منطقه یک شهرداری تهران حد فاصل خیابان شهید ابراهیم دربندی تا خیابان شهید مرتضی فیاضی به نام استاد جلیل شهناز و تغییر نام خیابان هفتم خالد اسلامبولی واقع در محدوده منطقه 6 شهرداری تهران حد فاصل خیابان خالد اسلامبولی تا خیابان احمد بصیر به نام بهمن کشاورز در دستور کار یکصد و نودمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید فراهانی در ابتدای بررسی این دستور گفت: ما جلسه‌های متعددی درباره سیاست‌های بودجه شهرداری برگزار کردیم اما باید به این نکته اشاره کنم که چگونه فرمانداری با یک تلفن و مصوبه نامگذاری معابر را لغو کرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره نیز گفت: در  حال حاضر جوی به راه افتاده که مردم فکر می‌کنند ما اسم تختی را از پایتخت حذف کردیم و این حس، حس خوبی نیست که در بین مردم ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: اعتقاد من این است که موضوع را در جلسه هم اندیشی به بحث بگذاریم و در آنجا نسبت به رد آن تصمیم‌گیری کنیم.

در ادامه جلسه، الهام فخاری عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که رد تلفنی مصوبه وجاهت قانونی ندارد ، گفت: موضوع رد تلفنی مصوبه از سوی فرمانداری را از شورای استان تهران پیگیری و مراتب را به فرمانداری اعلام می‌کنم.

فخاری تأکید کرد: رد تلفنی مصوبه شورای شهر تهران معنی ندارد و این در حالی است که ما پیشتر مشاهده کردیم که فرمانداری تهران نامه را بدون امضا ارسال می‌کند.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران درباره نامه فرمانداری نسبت به رد نامگذاری دو معبر به نام جلیل شهناز و بهمن کشاورز گفت: ما کارگروهی را تشکیل دادیم و در آن کارگروه ساعت‌ها کار کارشناسی انجام گرفت اما این نکته که باید همه مصوبات به شکل نامه ارسال شود مطرح نیست و بیشتر مصوبات نیز با تلفن به تصویب رسیده است.

 محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه جلسه گفت: من از هیئت رئیسه می خواهم که بر اساس قاعده عمل کند و از مصوبه‌ای که با بیشترین آرا به تصویب رسیده دفاع کند و این نکته که فرمانداری با تماس تلفنی یک مصوبه را رد و یا  لغو کند یک فاجعه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: ما پیشتر تغییر نامی را برای خیابان شهید باهنر به نام شهید باکری انجام دادیم که در آن زمان هیچ فردی اعتراضی نکرد اما اینجا که نام استاد شهناز مطرح می‌شود صدای مخالفت برخی از افراد بلند شده است.

حق شناس با اشاره به نامگذاری زادگاه تختی به نام او گفت: هیچ شورایی به اندازه شورای پنجم برای حفظ نام تختی زحمت نکشیده است و ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که جایگاه شورا تضعیف شود.

ابراهیم امینی دیگر عضو شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: نامگذاری معابر در اختیار شورای شهر است و ما تشخیص دادیم که نام مرحوم کشاورز و استاد جلیل شهناز بر روی دو معبر پایتخت قرار گیرد.

حجت نظری دیگر عضو شورای شهر تهران در واکنش به نامه اعتراضی فرمانداری تهران به نامگذاری دو معبر به اسم استاد جلیل شهناز و بهمن کشاورز اظهار کرد: هیئت تطبیق نباید به اصل ماجرا ورود کند زیرا نامگذاری معابر از وظایف شورا است.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما برای تختی برنامه ویژه‌ای ارائه کردیم که در این مسیر زورخانه و مجسمه برای وی احداث و ترمیم شد.

نظری ادامه داد: اگر امروز برای نگرانی ورزشکاران بخواهیم نام تختی را برگردانیم فردا جامعه موسیقیایی کشور به ما اعتراض می‌کنند که چرا نام استاد جلیل شهناز را از معبر برداشتیم.

وی افزود: شاید بسیاری از افراد نیز مخالف حضور آقای فرماندار در این سمت باشند اما نمی‌توانیم آن را از این سمت بر کنار کنیم .

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در توضیح مجدد خود گفت: تمام مصوبات شورا را باید برای هیئت تطبیق ارسال کنیم این در صورتی است که  تنها مصوبات باغ‌ها به هیئت تطبیق ارسال نمی‌شود و از گذشته تاکنون این یک رویه عادی بوده است.

پس از اظهار نظر اعضای شورا درباره نامه اعتراضی فرمانداری تهران نسبت به تغییر نام خیابان جلیل شهناز و بهمن کشاورز این نامه در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای شورا با  ۱۷ رأی موافق بر مصوبه خود تأکید و نامه اعتراضی فرمانداری تهران را رد کردند.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اجتماعی اخبار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز

دیدار رئال مادرید و کادیز در هفته ۳۴ لالیگا ۲۰۲۳/۲۴ با برتری ۳-۰ شاگردان کارلو آنچلوتی خاتمه یافت. با توجه به شکست‌ ۴-۲ بارسلونا مقابل ژیرونا، قهرمانی شماره ۳۶ رئال مادرید در لالیگا مسجل شد. دربی کاتالونیا بعد از بازی رئال مادرید آغاز شد تا قهرمانی این تیم با چند ساعت تاخیر قطعی شود.

به نقل از مارکا؛ رئال مادرید از چند روز پیش، درخواست تغییر ساعت بازی مقابل کادیز را به لالیگا ارسال کرده بود. با توجه به اینکه احتمال داشت قهرمانی مادریدی ها در همین هفته مسجل شود، رئال مادرید درخواست داشت که زمان بازی مقابل کادیز از عصر به شب شنبه یعنی بعد از دیدار ژیرونا و بارسلونا منتقل شود. به این ترتیب آنها می توانستند با آگاهی از نتیجه دیدار ژیرونا و بارسلونا، با پیروزی مقابل کادیز در کنار هواداران خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جشن قهرمانی را برگزار کنند. این درخواست رئال مادرید از سوی لالیگا رد شد. لالیگا به مادریدی ها اعلام کرد برنامه بازی ها از چند هفته قبل مشخص شده و امکان تغییر دادن آن وجود ندارد. رابطه بد خاویر تباس با فلورنتینو پرز، دلیل اصلی رد درخواست رئال مادرید بوده است. به این ترتیب بازیکنان رئال مادرید بعد از پیروزی مقابل کادیز به همراه خانواده خود در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ماندند و پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا، جشن قهرمانی را در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار کردند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • جشن قهرمانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر؛ مخالفت خاویر تباس با تغییر زمان دیدار رئال مادرید و کادیز
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • چمران: قرار نیست درختی در محدوده پارک لاله قطع شود
  • واکنش چمران به حصارکشی درون بوستان لاله تهران/قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری