Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مسیحیان ارمنی شمال در مجلس با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی امنیت و‌ صلح را برای همه‌مردم‌ منطقه ‌و‌ مذاهب و‌ ادیان گوناگون به ارمغان آورد، گفت: خداوند آدمیان بزرگ را چنین می‌آفریند تا پس از مرگ هم موجب خیرات شوند.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، کارن خانلری نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی در نشست علمی حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی تحقق عدالت اجتماعی با اشاره به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: ایشان امنیت و‌ صلح را برای همه‌مردم‌منطقه ‌و‌ مذاهب و‌ ادیان گوناگون از شیعه و‌سنی مسیحی و‌ آشوری، کلیمی و‌ زرتشتی فراهم‌کرد و به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیان خاطره‌ای از ادیان حاضر در سوریه و جایگاه سردار سلیمانی برا آن‌ها پرداخت و افزود: اقلیت‌های سوریه از حقیر می‌خواستند تا درود آن‌ها را به سردار سلیمانی برسانم. آنها می‌گفتند این ژنرال ایرانی بارها مردم را نجات داده است. وقتی صحبت‌های مردم سوریه را به سردار سلیمانی ابلاغ کردم، ایشان تبسم پدرانه‌ای کرد که برایم تداعی‌گر‌ کرامت اسلامی بود.

خانلری با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با شهادتش تحکیم و ‌وحدت را ‌به ارمغان آورد، گفت: خداوند آدمیان بزرگ را چنین می‌آفریند تا پس از مرگ هم موجب خیرات شوند. کاش خدا به همه بصیرت می‌داد تا دریابند از هر قطره خونش هزاران نفر برای مبارزه با دشمنان می‌جوشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران ۲ هزار و ۵۰۰ سال پیش منشور کوروش داشت که بر اساس آن آزادی نیایش به همگان داده شده بود، افزود: اکنون نیز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اصول مردم سالاری را با اصول دینی و‌فقهی عجین و‌ فضای رشد ادیان مختلف را مهیا کرده است.

 نماینده مسیحیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ادیان بر اساس اصول قانون اساسی آزاد هستند، گفت: طبق قانون اساسی در ایران اسلامی با ادیان همانطور که با مسلمانان برخورد می‌شود، رفتار می‌کنند و ادیان مختلف نیز نمایندگانی در مجلس دارند شورای اسلامی که این افراد دارای اختیارات برابر با سایر نمایندگان هستند.

خانلری با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ هزار ارمنی در ایران ساکن هستند، خاطرنشان کرد: ارامنه در ایران اسلامی سه حوزه خلیفه‌گری و ۳۵ کودکستان و مدرسه و یک‌ مؤسسه آموزش عالی، یک روزنامه و‌ سه گاهنامه ارمنی، یک فصلنامه فارسی‌زبان و بیش از ۳۰ سالن اجتماعات دارند.

وی با بیان اینکه ارامنه در حوزه‌های مختلف نیز برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کردند، گفت: در عرصه علمی کشور، پدر علم رباتیک ایران و‌ مادر اخترشناسی ایران از ارامنه هستند. در عرصه هنری نیز ارامنه فعالیت گسترده‌ای دارند.

نماینده مسیحیان در خانه ملت با اشاره به اینکه ثبت جهانی کلیسای ارامنه در آذربایجان شرقی و غربی در یونسکو نشانگر اهمیت به ارامنه در جمهوری اسلامی ایران است، افزود: بسیاری از خیابان‌های ایران به نام شهدای ارامنه هستند. مسیحیان از آزادی سیاسی و اقتصادی و‌ فرهنگی برخوردارند و حتی در اعتراض به جنایات تروریستی منطقه گردهمایی داشتند. البته مشکلاتی هم دارند که ارمنیان به نمایندگان مراجعه می‌کنند تا از مجاری قانونی آن‌ها را حل و‌فصل کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات فردی و‌اجتماعی در هر جامعه وجود دارد، خاطر نشان کرد: مشارکت ارامنه در انتخابات سیاسی نشانگر اهمیت نقش آنها در کشور است. البته وجود قانون و امید به راهکارهای ترمیمی در عرصه‌های مختلف نیز اهمیت زیادی دارد که به دور از تبلیغات سیاسی و با انعکاس حقایق می‌توان الگوی‌مطلوب همزیستی در کشورها را ترویج داد و از مشکلات اجتماعی کاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سوریه قاسم سلیمانی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دراین نشست با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهوربه گیلان گفت: مدیران استان باید با هم افزایی وبرنامه ریزی بدون عجله مشکلات و موانع پیشرفت استان را احصا و در سفر رییس جمهور آنها را پیگیری و مطالبه کنند.

ابراهیم نجفی با اشاره به مشکلات زیرساختی گیلان گفت: به رغم تلاش مسئولان ، اما در حوزه کشاورزی ، اقتصاد دریامحور ، اشتغال و دیگربخش‌ها مشکلات و موانع پیشرفت وجود دارد که باید برای رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی همچنین تعیین قیمت خرید تضمینی برنج را از مطالبات مهم استان گیلان از دولت دانست و افزود: در سفر رییس جمهور به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با تاکید برتسریع بخشی طرح‌های مهم استانی وشهرستانی گفت: باید برای جذب اعتبارات طرح‌های مهم واولویت داربررسی و مشخص شود.

محمد رضا رستمی افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به همفکری بیشتر برای توسعه استان و شفافیت اعتبار بخشی به طرح‌ها کمک کند.

همچنین در این نشست آقایان احمدی سنگری، سید علی آقازاده و جبارکوچکی نژاد نمایندگان مردم شهرستان رشت وخمام، حسن محمد یاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و رسول فرخی نماینده لاهیجان و‌سیاهکل در مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌ها خود را در خصوص رفع موانع توسعه استان بیان کردند.

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی