Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ارتش سوریه در گام‌های نهایی آمادگی برای عملیات زمینی گسترده در ادلب، غیرنظامیان خارج شده از ادلب و حلب را به مناطق امن منتقل می‌کند. تاریخ انتشار: 13:55 - 24 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۷۰۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ با نزدیک شدن موعد انجام عملیات بزرگ زمینی ارتش سوریه در «ادلب» با هدف پاکسازی این استان به عنوان آخرین دژ گروه‌های تروریستی در سوریه، اقدامات لازم برای انتقال غیرنظامیان به مناطق امن در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات سوریه در ساعات اخیر عبارتند از:
*خروج ده‌ها غیرنظامی از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در حلب و ادلب

ده‌ها غیرنظامی ساکن مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی در استان‌های ادلب و «حلب»، با خروج از این مناطق وارد گذرگاه‌های بشردوستانه بازگشایی شده توسط ارتش سوریه شدند.
این افراد در حال انتقال به مناطق امن هستند.
*دیدار سران اطلاعاتی سوریه و ترکیه در روسیه
«علی مملوک»، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در نشست سه جانبه با «هاکان فیدان»، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و نماینده روسیه در روز دوشنبه، از طرف ترکیه‎ای خواست با عقب نشینی کامل از خاک سوریه، به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارد.
وی در ادامه از ترکیه خواست تا براساس توافق «سوچی» در مورد ادلب و به ویژه در رابطه با پاکسازی مناطق تحت کنترل تروریست‎ها، خروج تسلیحات سنگین و باز کردن بزرگراه‌های «ام ۴» و «ام ۵» عمل کند.
این ۲ بزرگراه حلب را به «لاذقیه» و حلب را به «حماه» متصل می‌کنند.    بیشتر بخوانید:  آمادگی نیرو‌های سوری برای پاکسازی بقایای گروه‌های تروریستی در ادلب  ترکیه در آستانه عملیات نیرو‌های سوری در ادلب خواهان آتش بس شد
«مملوک» در این نشست بر عزم سوریه برای جنگ علیه تروریسم تاکید کرد.
*آتش سنگین ارتش سوریه بر مواضع تروریست‌ها در جنوب ادلب
ارتش سوریه امروز سه شنبه، ۲۴ دی، مواضع تروریست‌ها را در «کفر سجنه»، «الرکایا» و «تلمنس» در حومه جنوبی ادلب زیر آتش سنگین خود گرفتند.
*سرنگونی یک پهپاد جاسوسی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه
یک فروند پهپاد جاسوسی ارتش ترکیه روز دوشنبه در «قطانیه» در شمال شرق سوریه به دست نیرو‌های دموکراتیک سوریه سرنگون شد.
*آزادسازی مناطق غرب دیرالزور
براساس گزارش‎ها، لشکر چهارم زرهی ارتش سوریه بخش‌هایی از غرب «دیرالزور» را از کنترل تروریست‌ها خارج و آزاد کرد.
*واکنش روسیه به خبر انتقال تروریست‌ها از ادلب به لیبی
«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در واکنش به خبر انتقال تروریست‌ها از ادلب به «لیبی»، آن را اقدامی خطرناک خواند.
وی در ادامه بر ضرورت کنترل دولت سوریه بر سراسر اراضی این کشور تاکید کرده و گفت: «روسیه همچنان از سوریه در امر مبارزه با تروریست‌ها حمایت می‌کند.»
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سوریه سوریه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، امروز دوشنبه، مدعی شد که نیرو‌های این رژیم روند تخلیه غیرنظامیان فلسطینی از شرق رفح را آغاز کرده‌اند.

اگرچه ارتش رژیم اشغالگر به‌طور مستقل این خبر را تأیید نکرده است، هرگونه تلاش برای تخلیه غیرنظامیان می‌تواند به‌منزله قریب‌الوقوع بودن آغاز تهاجم زمینی به رفح واقع در جنوبی‌ترین بخش غزه باشد.

آن‌گونه که از ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی برمی‌آید، به غیرنظامیان فلسطینی گفته شده که به «مواسی» (Muwasi) که منطقه‌ای امن نزدیک خط ساحلی است، نقل‌مکان کنند. ظاهراٌ این مکان مجهز به کمپ اسکان و بیمارستان صحرایی است.

دیپلماسی و تهدید

این خبر در حالی منتشر می‌شود که تازه‌ترین دور از مذاکرات قاهره با هدف برقراری آتش‌بس در غزه، روز گذشته به پایان رسید. اخبار ضدونقیض حاکی از آن است که تکاپوی دیپلماتیک برای مهر تأیید زدن به نسخه‌ای از توافق که در قاهره ارائه شد، به‌شدت بالاگرفته و «بیل برنز» رئیس سیا از مصر راهی قطر شده و بعد به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

شب گذشته، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد حماس با اشاره به عدم پاسخگویی اسرائیل به نکات مطرح‌شده از سوی مقاومت، گفت: پیشرفت در مذاکرات وجود دارد و هیئت حماس برای مشورت با رهبری، قاهره را (به مقصد دوحه) ترک می‌کند.

وی درنهایت افزود: به فرمول توافق مشخصی دست‌یافته‌ایم که میانجی‌ها ارائه کرده‌اند و منتظر پاسخ رهبری مقاومت به آن هستیم.

این اظهارنظر تا حد زیادی بر مدار خوش‌بینی به آینده توافق متمرکز است، بااین‌حال توپ در زمین اسرائیل است که بدون در نظر گرفتن مصلحت اسرای صهیونیست و تنها با توجه به منافع شخصی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم، از «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان ابزار باج‌گیری استفاده می‌کند.

یک نکته درباره آمریکا

نکته جالب آنکه، آمریکا هم باید تلاش مضاعفی برای تعدیل رفتار تل‌آویو به نفع حماس انجام دهد تا به‌اصطلاح معامله جوش بخورد. درازای توافق، اسرائیل فقط به «تعلیق» عملیات رفح راضی است، حماس «خاتمه جنگ» را می‌خواهد و آمریکا دست‌کم باید با «قابل تمدید کردن آتش‌بس» میان خواست دو طرف توازن برقرار کند.

آدرس غلط رسانه‌های غربی

در تحولی دیگر، ارتش اسرائیل روز ۵ مه (۱۶ اردیبهشت) اعلام کرد در حمله راکتی حماس به سوی گذرگاه «کرم شالوم» در جنوب نوار غزه سه نظامی صهیونیست کشته شده‌اند.

نیرو‌های عزالدین قسام (شاخه نظامی حماس) با انتشار ویدئویی مسئولیت حمله روز یکشنبه را بر عهده گرفت و اعلام کرد که به یک پایگاه ارتش اسرائیل در نزدیکی این گذرگاه راکت شلیک کرده است.

رسانه‌های غربی می‌کوشند با ارائه آدرس غلط، حمله راکتی مقاومت را به‌منزله نقطه آغاز شمارش معکوس حمله اسرائیل به رفح جا بزنند و به‌زعم خود توپ را در زمین حماس بیندازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه