Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرونده کارگران ناراضی از شرکت غله منطقه ۱۳ همدان برای بررسی و رأی نهایی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جریان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ واگذاری شرکت غله منطقه ۱۳ همدان از سال ۹۵ به بخش خصوصی این روزها منجر به بلاتکلیفی چندین کارگر در همدان شده و آنها را از نظر دریافت حقوق و قرارداد در تنگنا و سختی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ‌باره مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی رسیدگی به شکایت جمعی از کارگران به خبرنگار عصر همدان در خصوص اظهار نارضایتی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران، گفت: در سال‌های گذشته ۱۸ نفر کارگر در استان با خود شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران قرارداد داشتند و کلیه حقوق و مزایای خود را از این شرکت می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران قسمتی از کار و برند استانی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، افزود: اما از ابتدای سال جاری شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران این شرکت را کنار می‌گذارد.

توصیفیان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال کار شرکت مادر تخصصی به نام یک شرکت دیگری با عنوان سامان جاوید واگذار می‌شود، ادامه داد: این شرکت از ابتدای تیرماه امسال برنده و صاحب امتیاز می‌شود اما تاریخ اجرای قرارداد از ابتدای فروردین‌ماه نوشته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کارگران پس از گذشت سه ماه تا پایان خردادماه به پیشنهاد انعقاد قرارداد با شرکت جدید سامان جاوید جواب منفی می‌دهند.

توصیفیان با بیان اینکه پیگیری شکایت از سوی کارگران توسط اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در حال انجام است، بیان کرد: ما به عنوان متولی کار اصراری به انعقاد قرارداد این شرکت با کارگران نداریم اما شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران معتقد است باید این قرارداد بسته شود.

وی با بیان اینکه پرونده برای بررسی و رأی نهایی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جریان است، گفت: در چند روز آینده رأی نهایی که به طور قطع به نفع کارگران این شرکت است، صادر می‌شود.

مشکل پیش آمده برای کارگران از قانون و مقررات تنظیم شده و واگذاری این اداره به بخش خصوصی است

اداره غله منطقه ۱۳ همدان نیز با بیان اینکه این شرکت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی به سمت خصوصی‌سازی رفته است، بیان کرد: این کار براساس یک فرآیند قانونی انجام شده و اگر امروز مشکلی پیش آمده مرتبط با همین قوانین تنظیم شده است.

این اداره با اشاره به اینکه کارگران رسمی به دیوان عالی کشور برای پیگیری کار خود مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر در این اداره مشغول به کار هستند، ادامه داد: کارگران قراردادی این اداره نیز با شکایت به دستگاه قضا می‌توانند پیگیر مطالبات خود باشند.                                                                                               

مسئولان اداره غله منطقه ۱۳ معتقدند که قوانین اینگونه نوشته شده و کارگران معتقدند که باید با بخش دولتی قرارداد ببندند و گرنه اداره مشکلی با کار کردن این کارگران ندارد.

مدیر کل اداره غله منطقه ۱۳ همدان نیز با بیان اینکه ۱۴ نفر از نیروهای سابق این شرکت مشغول به کار هستند و قرارداد با اداره غله منعقد کرده‌اند، گفت: مابقی نیروها نیز در حال پیگیری کار خود از سوی دستگاه قضایی هستند و هر تصمیمی که گرفته شود دو طرف ملزم به انجام آن هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  استان گفت: هرگونه عقد قرار داد اجاره و رهن واحدهای مسکونی و یا تجاری با اتباع خارجی غیر مجاز استان ممنوع است.

دهقان شیری افزود: کلیه مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز با بیان اینکه هرگونه قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی  توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع و در خصوص مجازین پس از استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و در صورت تاییدیه نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

وی با بیان اینکه: در صورت عدم انجام این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاهای مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده9 آیین نامه اجرایی ماده 81 قانون نظام صنفی خواهد شد که منجر به پلمپ این واحدهای متخلف که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: نه تنها نتیجه، بلکه باید از سبک بازی‌مان نیز ناراضی باشیم
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • ممنوعیت عقد قرارداد مسکن با اتباع غیر مجاز
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!