Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:41:36 GMT

معرفی درب اتوماتیک و آشنایی با نحوه عملکرد آن

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۲۸۱۴

معرفی درب اتوماتیک و آشنایی با نحوه عملکرد آن

پیشرفت تکنولوژی سالهاست که با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آچیلان در، درب اتوماتیک یکی از این تجهیزات است که رفت‌وآمد و تردد را بسیار ساده کرده است. البته سهولت در رفت‌وآمد، تنها مزیت نصب درب اتوماتیک نیست. این روزها شاهد نصب درب اتوماتیک در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری و گاها مسکونی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزایای بسیاری که این درب‌ها دارند، باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید و نصب آن‌ها علاقه‌مند باشند و در ساختمان‌های خود از آن بهره ببرند.

تردد آسان با نصب درب اتوماتیک

تمام مجموعه‌های کاری به دنبال کسب رضایت مشتری و ارباب‌رجوع هستند. در واقع این مشتری‌ها هستند که به یک کسب‌وکار اعتبار می‌بخشند. هر نوع امکاناتی که بتواند دسترسی آسان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهد، نوعی سرویس‌دهی به مشتری تلقی می‌شود. درب اتوماتیک می‌تواند تردد افراد به یک مکان را بسیار آسان‌تر از زمانی کند که یک درب معمولی در آنجا نصب‌ شده باشد. این موضوع زمانی پررنگ‌تر جلوه می‌کند که کودکان، افراد سالمند، افرادی که ناتوانی‌های حرکتی دارند و ... بخواهند وارد یک مجموعه شوند. توان جسمانی این عزیزان معمولاً کمتر از افراد عادی است و نصب درب اتوماتیک، رفت‌وآمد این عزیزان را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. همچنین افرادی که از ویلچر یا عصا نیز استفاده می‌کنند هم به‌سادگی می‌توانند از طریق درب اتوماتیک، رفت‌وآمد کنند.

درب‌های اتوماتیک در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای مکان و موقعیت خاصی مفید و کاربردی هستند. درب اتوماتیک شیشه‌ای به‌عنوان یکی از انواع درب‌های اتوماتیک پرکاربرد شناخته می‌شود. این روزها استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای بسیار مرسوم شده است و آن‌ها را در بسیاری از ساختمان‌ها مشاهده می‌کنید. برخی از مکان‌هایی که در آن‌ها از این درب‌ها استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

 ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه راه‌آهن بانک‌ها ادارات سازمان‌ها و بسیاری از مجموعه‌های کاری هتل‌ها سالن‌ها کافه‌ها و رستوران‌ها

به‌طورمعمول درب‌های اتوماتیک در هر مکانی نصب می‌شوند. در هر مکانی که احساس می‌کنید نیاز به نصب درب اتوماتیک وجود دارد، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این درب‌ها بسیاری از ضعف‌های درب‌های قدیمی را کاهش داده‌اند و البته برای خرید درب‌های اتوماتیک، باید بودجه‌ی بالاتری نیز در نظر بگیرید. هزینه‌هایی که خرج خرید درب اتوماتیک می‌کنید، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

 سهولت رفت‌وآمد برای کودکان، افراد سالخورده، افرادی که ضعف فیزیکی و حرکتی دارند و ...  افزایش بهداشت فردی و عمومی با نصب درب اتوماتیک کمک به کاهش هزینه‌ها و ذخیره انرژی

معرفی درب اتوماتیک با سنسور مادون‌قرمز

دسته‌ی دیگری از سنسورها که در درب اتوماتیک استفاده می‌شود، سنسور مادون‌قرمز است. این سنسورهای ویژه، همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، از تکنولوژی مادون‌قرمز برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک استفاده می‌کنند. در محدوده‌ای از درب که تحت پوشش سنسورها است، آن‌ها می‌توانند گرما را تشخیص دهند؛ بنابراین زمانی که شخصی در این محدوده قرار می‌گیرد، گرمای بدن او توسط سنسورهای درب اتوماتیک تشخیص داده می‌شود و در ادامه به همین سادگی درب باز خواهد شد.

توجه داشته باشید که عملکرد درب اتوماتیک، زمانی که با سنسور مادون‌قرمز کار می‌کند، دقیق‌تر است. این سنسورها با کارایی مطلوب و به‌خودی‌ خود کار می‌کنند؛ اما نیاز است تا از سنسورهای دیگر به‌صورت ترکیبی در کنار سنسور مادون‌قرمز استفاده شود. برای مثال اگر یک شخص به‌آرامی جلوی یک درب اتوماتیک حرکت کند، سنسور حرکتی این حرکت را تشخیص نخواهد داد، اما اگر از سنسورهای وزنی نیز به‌طور ترکیبی برای درب استفاده‌ شده باشد، این سنسور می‌تواند وزن فرد را تشخیص داده و درب را باز کند.

نحوه‌ی عملکرد درب اتوماتیک

در واقع تشخیص فرد توسط سنسور، نقطه‌ی شروع عملکرد درب اتوماتیک است و پس‌ از آن درب باید باز یا بسته شود. سنسورهای درب به یک درایو الکترونیکی متصل می‌شوند که این درایو از طریق یک درایو کمکی یا چرخ‌دنده به هیئت‌رئیسه‌های درب متصل می‌شود. چرخ‌دنده‌ها توسط کمربندهای لاستیکی حرکات باز و بسته شدن درب را تنظیم می‌کنند و در ادامه به‌وسیله‌ی غلطک‌هایی که در زیر درب قرار دارند، درب اتوماتیک به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

این روزها درب‌های اتوماتیک بسیار راحت و کاملاً امن تولید می‌شوند و همواره تولیدکنندگان در بخش‌های تحقیق و توسعه‌ی خود، به دنبال راه‌هایی هستند که آن را زیباتر و درعین‌ حال کارآمدتر کنند. ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد تولید درب اتوماتیک با قابلیت‌ها و سطح هوشمندی بالاتری باشیم و درب‌های امروزی به نظرمان ساده و معمولی به نظر برسند.

شرکت آچیلان دُر به‌عنوان پیشگام در صنعت درب‌های اتوماتیک با مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان و تکنسین‌های مجرب در حوزه‌ی مهندسی الکترونیک، با هدف انجام خدمات مطلوب در حفظ، نگهداری و پشتیبانی روزافزون در راستای کسب رضایت مشتریان داخلـی و خارجی در خدمت شما سروران گرامی می‌باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تردد آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول

 

 

به گزارش پارس نیوز ، بررسی قیمت روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۸ اردیبهشت  ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت خودروهای ایران خودرو

در بازار خودرو قیمت چند مدل از محصولات ایران خودرو تغییر کرد.

بر اساس آخرین قیمت بازار خودرو قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۷۰ میلیون تومان شد.

پژو ۲۰۷ دنده ای ۷۹۵ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت تارا به ۹۶۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ سه ۶۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت رانا ۶۶۰ میلیون تومان شد.

هایما یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان شد.

قیمت دنا دنده ای ۸۴۰ میلیون تومان شد.

پژو پارس در بازار ۸۶۵ میلیون تومان شد.

قیمت خودروهای سایپا

در میان محصولات سایپا قیمت شاهین ۷۰۵ میلیون تومان شد.

کوییک اتوماتیک ۵۳۵ میلیون تومان قیمت خورد.

ساینا ۴۱۵ میلیون تومان شد.

قیمت پراید وانت به ۳۱۵ میلیون تومان رسید.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای ایرانی در بازار به دست خواهید آورد.

قیمت روز انواع خودرو ایرانی در بازار مدل خودرو مدل (سال ساخت) کارکرد قیمت (تومان)
 
سمند LX EF۷ دوگانه سوز ۱۴۰۳ صفر ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس سال (LX ) ۱۴۰۲ صفر ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۴۰۱ صفر ۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲ صفر ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷اتوماتیک TU۵ ۱۴۰۲ صفر ۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (فرمان برقی) ۱۴۰۲ صفر ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه ای ۱۴۰۲ صفر ۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۱۴۰۲ صفر ۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای ساده ۱۴۰۲ صفر ۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۲ صفر ۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پراید SE ۱۵۱ ۱۴۰۲ صفر ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا اس ۱۴۰۲ صفر ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر ۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱ صفر ۳۹۷,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ صفر ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهینG ۱۴۰۲ صفر ۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۲ صفر ۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک دنده ای ۱۴۰۲ صفر ۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S ۱۴۰۲ صفر ۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۲ صفر ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲ صفر ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ PRO اتوماتیک IE ۱۴۰۲ صفر ۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۲ صفر ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: باما
     

دیگر خبرها

  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول