Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:25:55 GMT

میلیاردها تومان در حساب در دهیاری‌ها مانده است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۲۹۷۵

میلیاردها تومان در حساب در دهیاری‌ها مانده است

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مانده حساب در حساب دهیاری‌ها بالاست، گفت: بحث ارزش افزوده وضعیت دهیاری‌ها را بهتر کرده تا حدی که میلیاردها تومان در حساب دهیاری‌ها وجود دارد بدون اینکه پروژه‌های درآمدزایی را تعریف کنند یا سرمایه گذاری مفیدی در روستاها انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله شریف اصفهانی صبح امروز (سه شنبه) در اجلاس شورای استان اظهارکرد: بسیاری از قوانین در حوزه روستایی مشکل دارد که لازم است ضعف قوانین در حوزه روستاها را احصاء کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۰ سال از تأسیس دفتر امور روستایی در استانداری‌ها می‌گذرد، افزود: درقانون برنامه ششم اعتبارات روستایی اصلاح شد و در سال ۹۸، ۳۶۰ میلیارد تومان برای بودجه دهیاری‌ها اختصاص یافت.

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با تأکید بر لزوم اصلاح رویکردها تصریح کرد: باید اولویت اول به روستاها اختصاص یابد که درمورد حقوق و مزایای دهیاران و بیمه تمام وقت آنها درحال پیگیری هستیم اما در این زمینه برخی آیین نامه‌ها نیازمند اصلاح است و در این خصوص باید از به کار گیری دهیار پاره وقت جلوگیری شود چرا که دهیاری‌ها با حجم بالای کار مواجه هستند و حتی دهیار تمام وقت هم برای رسیدگی به این امور وقت کافی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دهیاران پاره وقت تا پایان سال بیمه تمام وقت می‌گیرند، اظهار کرد: چارت دهیاری‌ها هم تا پایان سال تصویب می‌شود که این امر به منظور ایجاد امنیت شغلی دهیاران و پرسنل دهیاری‌ها است همچنین با دستورالعمل جدید تعدادی نیروی فنی و مالی به دهیاری‌ها اضافه می‌شود و مزایایی چون حق لباس، حق ایاب و ذهاب و هزینه مهدکودک برای کارکنان دهیاری‌ها اختصاص یافت.

شریف اصفهانی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای بازنگری طرح‌های هادی آمادگی لازم را دارد، افزود: شوراها باید برای این امر پیگیری لازم را داشته باشند تا طرح‌های هادی روستایی به روز شود.

وی درخصوص وضعیت مالی دهیاری‌ها تصریح کرد: متأسفانه دردهیاری ها دستورالعملی برای مشارکت یا سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی وجود نداردوبرای ایجاد این دستورالعمل درحال پیگیری هستیم.

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مانده حساب در حساب دهیاری‌ها بالاست، گفت: خوشبختانه بحث ارزش افزوده وضعیت دهیاری‌ها را بهتر کرده است تا حدی که میلیاردها تومان در حساب دهیاری‌ها وجود دارد بدون اینکه پروژه‌های درآمدزایی را تعریف کنند یا سرمایه گذاری مفیدی در روستاها انجام دهند.

وی با انتقاد از شوراهای روستاها و بخش‌ها گفت: شوراهای روستایی وظایف نظارتی خودرا باید بیشتر پیگیری کنند و موارد لازم را متذکر شوند همچنین مباحث آیین نامه انضباطی دهیاری‌ها تخلفات دهیاران را در کمیته انضباطی استان رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 405766

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روستاها بودجه و اعتبارات اصفهان شورای اسلامی استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از افزایش بیش از ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این اعتبار باید در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، مجید دهقانی‌زاده با بیان اینکه از اقدامات اساسی دولت در راستای کمک به مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پرداخت عوارض ارزش افزوده است، اظهار کرد: این اعتبار به‌صورت نقد در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا خدمات مناسب و در شأن مردم ارائه دهند.

وی تأمین منابع مالی پایدار از محل توزیع عوارض را مساله مهمی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها دانست و افزود: انتظار می‌رود مجموعه شوراها و شهرداری‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا این اعتبار پرداختی از سوی دولت در چارچوب برنامه‌های توسعه‌ای استان و برنامه‌های تحولی دولت هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه مجموعه شهرداری‌ها باید به فکر ایجاد منابع پایدار درآمدی برای خود باشند، تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید بتوانند منابع مناسبی در کنار منابعی که از محل ارزش افزوده نصیبشان می‌شود را در راستای تکمیل طرح و پروژه‌های حوزه شهری و روستایی و همچنین خدمت مناسب به شهروندان به کار گیرند.

دهقانی‌زاده با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ۹ برابر افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم دولت به کمک مجموعه مدیریت شهری و روستایی آمد تا در این حوزه تحول اساسی ایجاد کند.

وی عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را در سال ۱۳۹۹ مجموعاً ۳,۳۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد که در این دولت این اعتبار بیش از ۹ برابر افزایش یافته است و افزود: عوارض توزیع شده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال ۱۴۰۲ نیز به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از دلایل رشد این منابع در دولت سیزدهم را تدابیر اندیشیده شده در قالب ستاد درآمد و تجهیز منابع و مساعدت‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در انتقال تعدادی از پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های یزدی به استان و نیز تلاش‌های ارزشمند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به ویژه اداره کل امور مالیاتی دانست و گفت: دولت سیزدهم بر تأمین منابع مالی پایدار و عدالت محور در کشور تاکید دارد.

کد خبر 751181

دیگر خبرها

  • حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد
  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • انتشار موجودی «حساب سایر منابع رسوب شده» دستگاه‌ها
  • موجودی حساب سایر منابع رسوب شده برخی دستگاه‌ها منتشر شد
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه