Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@10:22:09 GMT

آیا سفیر انگلیس در اغتشاشات تنها بود؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۳۱۵۸

آیا سفیر انگلیس در اغتشاشات تنها بود؟ +عکس

خبرگزاری فارس: حضور غیرقانونی سفیر انگلیس در تجمعات اخیر به بهانه تکریم شهدای حادثه تاثر برانگیز هواپیمای اوکراینی، جای تعجب نداشت، چرا که تاریخ ایران مشحون از دخالت‌های این کشور، سفیران و نمایندگان آنان در امور کشور‌ها از جمله ایران است، ولی حضور آشکار عوامل ایرانی اطلاعاتی انگلستان در این تجمعات جای بررسی و تأمل فراوان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی میرطهماسب ایلخانی پور هنرآموز صنایع دستی از جمله حاضران در تجمعات اخیر است.


وی در سال‌های گذشته، به سفارش بی بی سی فارسی چهار مستند در انتقاد از ارزش‌ها و ایستار‌های هویتی ایران ساخته و بابت آن ۲۰ هزار پوند از شبکه وابسته به MI۶ دریافت کرده است.

او که در طی سال‌های اخیر ارتباط خود را با سفارت و موسسات وابسته به انگلیس ادامه داده، فیلم مشترکی را نیز با حضور جعفر پناهی ساخت و با جاسازی در کیک، به همراه همسرش به خارج کشور فرستاد و بابت آن ۱۰۰ میلیون تومان دیگر دریافت کرد.


همچنین وی گروهی از مستندسازان و هنرمندان را در چارچوب اهداف بی بی سی به کارگیری کرده و مستند‌هایی را با هدف تخریب هویت و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی تهیه و از طریق یک موسسه به ظاهر فرهنگی به بی بی سی فارسی در انگلیس ارسال و بابت آن نیز بیش از ۱۰۰ هزار پوند از انگلیسی‌ها دریافت کرده است.

وقتی که میرطهماسب ایلخانی پور به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی در سال ۹۰ بازداشت شد، از طرف رسانه‌ها و موسسات وابسته به سرویس انگلستان به صورت مکرر مورد حمایت قرار گرفت. به عنوان نمونه، مرکز موسوم به مطالعات ایرانی (تحت حمایت سرویس اطلاعاتی انگلیس) با ارسال دعوت‌نامه‌ای به مراکز مختلف هنری و فرهنگی انگلیس اعلام داشت فیلم مجتبی میرطهماسب در ۲۴ اکتبر ۲۰۱۱ (۲ آبان ماه) در سالن تئاتر دانشگاه سواس [۱]به نمایش در خواهد آمد. در پایان این فراخوان تاکید شده بود که شرکت کنندگان حمایت خود را برای آزادی مجتبی میرطهماسب به عمل خواهند آورد!

مجتبی میرطهماسب ایلخانی زاده که سابقه حضور در اغتشاشات ۱۳۸۸ را دارد در تجمعات غیر قانونی روز‌های گذشته نیز شرکت داشته و عهده دار پروژه استمراربخشی به اغتشاشات آبان ماه شده و در چارچوب اهداف سفارت انگلیس با تهیه بیانیه‌هایی به دنبال جمع آوری امضاء از مستندسازان و هنرمندان برای ادامه هتاکی و تداوم اغتشاشات شده است. وی هشتگ‌هایی را بدین منظور در فضای مجازی ایجاد و منتشر کرده است.

پروژه جدید واگذاری شده به میرطهماسب و جعفر پناهی، ساخت مستندی درباره جان‌باختگان اعتراضات و اغتشاشات دی ماه است.


مطالعه کتاب در خدمت و خیانت روشنفکران نوشته جلال آل احمد در شرایط موجود برای هنرمندان و مخاطبین مفید خواهد بود.

[۱]- دانشگاه سواس مهمترین مرکز جذب و آموزش وابستگان به سرویس انگلستان می‌باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سفیر انگلیس اغتشاشات عوامل ایرانی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!

به گزارش "ورزش سه"، همیشه نام آلومینیوم برای پرسپولیس کابوس‌وار بوده و سرخ پوشان شکست‌های تلخی برابر ایرالکو را داشتند، اما باخت در نخستین مسابقه دور برگشت لیگ برتر در همین فصل و برتری تفکرات تاکتیکی سید مجتبی حسینی مقابل اوسمار اولیویرا کاری کرد تا قرمزها اولین و آخرین باخت خود همراه با این سرمربی را متحمل شوند که دیشب هم چنین اتفاقی رخ داد.

مجتبی حسینی که تجربه کار در پرسپولیس را دارد و بسیاری از بازیکنان قرمزها را شاگردان سابق او تشکیل می‌دهند، شناخت خوبی از این تیم داشت و در لیگ برتر نتیجه‌ای گرفت که موجب شد تا الان قرمزها صدرنشین لیگ برتر نباشند و شب گذشته هم موجب حذف آنها شد.

پرسپولیس اولین و آخرین شکست خود در دور برگشت لیگ برتر را مقابل شاگردان مجتبی حسینی داشت؛ در صورتی که اگر در آن مسابقه حتی به تساوی می‌رسیدند، همین حالا صدرنشین لیگ بودند ولی باخت در اراک کاری کرده تا اکنون پشت سر استقلال قرار بگیرند، اما شب گذشته هم این سرمربی به شاگردان خود اطمینان داشت تا یک برد دیگر در اراک به دست می‌آورند.

مجتبی حسینی با تعویض‌های فوق‌العاده مقابل پرسپولیس سرنوشت بازی را تغییر داد و کاری کرد تا دو بار در جریان مسابقه شکست 2 گله را جبران کنند و در پنالتی‌ها نیز کامبک بزنند و در نهایت قرمزها را از جام حذفی بیرون کنند.

حسینی با دومین برد متوالی مقابل پرسپولیس و اوسمار، تبدیل به کابوس این تیم در دو ماه اخیر شد و کاری کرد تا آنها فعلا صدرنشین لیگ برتر نباشند و جام حذفی را هم تمام شده ببینند.

دیگر خبرها

  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • وزیر ورزش با استقبال سفیر ایران و تاج وارد تایلند شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • حسرت بزرگ پرسپولیس: مجتبی حسینی!