Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از به اصطلاح سلبریتی‌ها، منتقدان و فیلمساز‌ها که تا سه روز بعد از سقوط هواپیمای اوکراینی ساکت بودند و ناگهان از روز شنبه داغدار شدند (!) اعلام کرده‌اند که در واکنش به این ماجرا، جشنواره را تحریم کرده‌اند و در آن حضور نخواهند یافت! نکته جالب اینکه اکثریت قریب به اتفاق این افراد، امسال اثری در جشنواره فیلم فجر ندارند و معلوم نیست که چه چیزی را تحریم کرده‌اند!

برخی از آن‌ها هم آثارشان به خاطر ضعف ساختاری یا محتوایی، مردود شده و در جشنواره پذیرفته نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل رضا درمیشیان، که قبلا نیز فیلمی در حمایت از فتنه ساخته بود و در تجمعات روز شنبه، مثل جعفر پناهی، سفیر انگلیس را همراهی می‌کرد و با وجود ادعای مستقل بودن، بابت ساخت فیلمش از فارابی و بیت‌المال پول گرفته است!

یکی از صحنه گردان‌های اصلی تحریم جشنواره فجر، منتقد بی‌اخلاق و هتاکی است که در صفحه مجازی خودش به شهید قاسم سلیمانی نیز اهانت کرده بود! امیر پوریا عامل سفارت استرالیا است که مدتی پیش از کشور فرار کرده و مقیم خارج است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که وی کمپین تحریم جشنواره فجر را ایجاد کرده است و سینماگران را به اعلام تحریم جشنواره فجر تشویق و تحریک می‌کند. همچنین بعضی از منتقدان که در روزنامه‌های زنجیره‌ای و نشریات شبه روشنفکری کار می‌کنند، گفته‌اند که در جشنواره فجر امسال حاضر نخواهند شد.

هر چند که این جریان، اتفاق مبارکی است و جای امید است، افرادی که امسال جشنواره فیلم فجر را تحریم کرده‌اند، سال‌های بعد نیز قید این جشنواره را بزنند. چرا که بسیاری از این فیلمساز‌ها و منتقدان، نسبتی با عنوان «فجر» ندارند و فقط موجب مخدوش شدن این عنوان و هدر رفتن بیت‌المال می‌شوند. اگر حراست وزارت ارشاد و مرکز صیانت صداوسیما به پیام‌ها و بیانیه‌های این افراد در حمایت از آشوب‌های آبان امسال توجه می‌کرد، آن‌ها امروز طلبکار نمی‌شدند! امیر جعفری و ریما رامینفر که با تلویزیون به شهرت رسیدند نیز، بیانیه هتاکانه و مشترکی را در جهت فضاسازی تبلیغاتی علیه نیرو‌های مسلح منتشر کرده‌اند.‌ای کاش این افراد رقم قرارداد‌های خود برای نقش‌آفرینی‌های اخیرشان در صداوسیما را نیز فاش کنند تا مردم ببینند چگونه در اقدامی منافقانه از یک طرف علیه حاکمیت بیانیه می‌دهند و همزمان از آن پول می‌گیرند! انصراف‌دهندگان داوری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر نیز، یک اقدام غیراخلاقی انجام داده‌اند که جای پیگیری قانونی دارد. درحالی که سه نفر از داوران این جشنواره انصراف نداده‌اند، اما نامشان در بین انصراف‌دهندگان ثبت شده است.

انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس درخصوص انصراف برخی داوران جشنواره هنر‌های تجسمی فجر بیانیه‌ای را صادر کرده که در آن آمده است: انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس ضمن تقبیح این عمل مذموم و زشت، رسماً اعلام می‌دارد آقایان دکتر حبیب‌الله صادقی، مسعود نجابتی و طاهر شیخ الحکما تحت هیچ عنوانی از جشنواره هنر‌های تجسمی فجر انصراف نداده‌اند و درج تصاویر نامبردگان در اقلام تبلیغاتی و تصاویر انصراف منتسب به ایشان از دوازدهمین جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر، کاملاً غیر‌قانونی می‌باشد و مراتب اعتراض شدید و حق پیگیری قانونی و حقوقی این ماجرای دروغین را برای خود محفوظ می‌دارد و بر رفع مشکلات موجود و تحکیم فضای همدلی و یکدلی در این فضای غبارآلود مسموم تأکید می‌نماید.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحریم جشنواره جشنواره فیلم فجر سفیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان

مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • ببینید | افشای بخشی از لایحه حجاب و عفاف توسط نماینده مجلس: اتصال تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی به فراجا
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر