Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ارزانی گفت: امروز در دنیا حکومت و نظامی را پیدا نمی‌کنید که آرمان‌ها، ارزش‌ها، اهداف و رویکردهای آن منطبق بر ارزش‌های مسجد باشد. لذا برای پاسداشت این نظام باید رویکرد مسجدمحوری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان: نخستین نشست کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان بیش از ۱۵ سازمان و نهاد در محل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، در این نشست ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایشان را حامی بزرگ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی موجی را در جامعه ایجاد کرد که به یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

 

رییس کارگروه مساجد ستاد دهه فجر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با این سردار سرافراز اسلام گفت: تعبیری که رهبر معظم انقلاب درباره کارهای ایشان به کار بردند بی سابقه بود و تاکنون برای هیچ موضوعی از این تعبیر استفاده نکرده بودند که «من در مقابل کارهایی که این سردار بزرگ انجام داد تعظیم می‌کنم».

 

رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به رویدادهای هفته اخیر خاطرنشان کرد: زمانی که موشک‌های ایران به «پایگاه عین‌الاسد» امریکا در عراق اصابت کرد امریکا فقط اصل این موضوع را پذیرفت اما درباره کشته‌شدگان و خسارت‌های وارد شده سخنی نگفت. ایران در این اتفاق توانست هیمنه و اقتدار پوشالی امریکا را در دنیا شکست دهد. این اتفاق کوچکی نیست و در طول هفتاد سال اخیر این مسئله بی سابقه بوده است.

 

وی با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی خاطرنشان کرد: این واقعه برای همه ما تلخ و غمناک است. اما این موضوع رویداد مهم حمله ایران به پایگاه بزرگ نظامی امریکا در عراق را تحت‌الشعاع قرار داد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در این جنگ رسانه‌ای، رویداد مبارک و مهم ایستادگی مقتدرانه ایران در مقابل امریکا، تحت‌الشعاع برخی مسائل دیگر قرارگرفت. به همین دلیل به نظر می‌رسد رسانه‌های انقلابی ما باید در این عرصه بهتر و بیش از این وارد میدان شوند.

 

ارزانی با ابراز همدردی نسبت به خانواده‌های شهدای سانحه هوایی هفته اخیر تاکیدکرد: همه این شهدا، هم‌وطنان و عزیزان ما هستند و ما هم در این حادثه غمناک داغدار هستیم. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز باید در راستای آگاهی‌بخشی و بصیرت افزایی در رابطه با رویدادهای اخیر کشور تلاش کنند. در همین رابطه برخی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور همراه با تعدادی از چهره‌های شاخص محله و شهر خود به خانواده‌های شهدای هواپیمای اوکراینی سرکشی و از آنها دلجویی می‌کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» گفت: با توجه به اینکه سال گذشته این سامانه راه‌اندازی نشده بود از همکاران‌مان در ستادهای استانی خواستیم برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در دهه فجر سال گذشته را نیز در این سامانه ثبت کنند.

 

ارزانی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات ثبت شده در این سامانه تعداد ۶ هزار و ۸۴۰ فعالیت در رابطه با دهه فجر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال گذشته انجام شده که شامل ۲۰۰ جشنواره و ۲۰۰ نمایشگاه بوده است. تعداد ۵۰۰ برنامه از مجموع این برنامه‌ها به بانوان محترم اختصاص داشته؛ ۵۰۰ مسابقه برگزار شده و مابقی برنامه‌ها نیز در قالب برپایی همایش‌ها، جشن‌ها و شب شعر بوده است.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: به لحاظ گستره اجرایی برنامه‌ها، از تعداد ۶ هزار و ۸۴۰ برنامه، یکصد برنامه در گستره‌ ملی و در سراسر کشور برگزار شده؛ ۴۰۰ برنامه به صورت منطقه‌ای و ۱۸۰ برنامه در سطح استانی بوده است. سایر برنامه‌ها نیز در سطح شهری و محله‌ای برگزار شده است. همچنین در تقسیم‌بندی دیگری بر اساس نوع کانون‌ها (کانون‌های روستایی و شهری) قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ برنامه در حوزه روستا و عشایر داشتیم و مابقی در حوزه شهری اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات این سامانه می‌توان برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه فجر انقلاب اسلامی را رصد و ارزیابی‌کرد و برای امسال برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشت.

 

ارزانی یادآور شد: انقلاب اسلامی کار خود را از مساجد آغاز کرد و امروز نیز این مسیر از مساجد ادامه پیدا می‌کند. امروز در دنیا حکومت و نظامی را پیدا نمی‌کنید که آرمانها، ارزش‌ها، اهداف و رویکردهای آن منطبق بر ارزش‌های مسجد باشد. لذا برای پاسداشت این نظام باید رویکرد مسجدمحوری داشته باشیم و این کارگروه می‌تواند در راستای عمق‌بخشی و پرثمرتر کردن این رویکرد موثر باشد.

 

سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات اسلامی استان تهران، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شبکه قرآن و معارف سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، مجمع جهانی اهل بیت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دارالقرآن الکریم، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان بسیج مساجد و محلات و ستاد اقامه نماز از جمله نهادهای عضوکارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هستند که نمایندگان آنها در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان خود، پیشنهادات و نظرات خود را در راستای تعامل و هم‌افزایی هر بیشتر دستگاه‌ها و پیشبرد اهداف کارگروه بیان‌کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی انتقام سخت طرح ملی فهما سردار شهید قاسم سلیمانی دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و علاقمندان آثار خود را باید تا پایان تیر امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جایزه به نشانی داستان و بازآفرینی / نقطه آی آر http://dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​