Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترنمی از افزایش تولید مواد مخدر از ۲۰۰ هزار تن به ۹ هزار و ۱۸ تن از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محمد ترنمی» امروز سه شنبه بیست و چهارم دی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: اهمیت مبارزه با مواد مخدر بر هیچ کس پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتیاد یک دیوار در حال ریزش است که باید از افراد زیر این دیوار حمایت شود. کسی که مبتلا به اعتیاد می شود، تمام آرزوهای خود را بر باد یافته می بیند؛ بنابراین ما باید اقدامات لازم را برای برگشت آنها انجام دهیم.

 

مدیر کل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از بدو ورود خود به ستاد تاکید بر اجرایی شدن مبارزه با مواد مخدر داشتند. در بسیاری از کشورها معتادان را رها می کنند و می گویند دیگر نمی توان برای آنها کاری انجام داد و بیشتر به سمت انجام اقدامات پیشگیرانه در مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها می روند ولی ما به فرموده قرآن که نجات یک انسان نجات یک جامعه است باید در انجام اقدامات برای احیای آنها و بازگشت به آغوش جامعه کوتاهی و قصور نکنیم؛ بر همین اساس اقدامات خوبی در این راستا انجام دادیم.

 

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی سه هزار و 850 شهید را در راستای مبارزه با بلیه خانمان سوز تقدیم جامعه کرده است.

 

ترنمی بیان کرد: سیاست های کلی نظام در حکم قانون اساسی پویا است و در آن قید شده که مبارزه جامع، قاطع و همه جانبه علیه مواد مخدر و روانگردان صورت بگیرد و همچنین اجرای آن در سیاست های ابلاغی سال 98 رهبری هم تاکید شده است.

 

این مدیر کل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: آمار بسیار خطرناک و وحشتناکی در زمینه معتادان در کشور وجود دارد. سوال اینجاست که اگر کودکان زیر 15 سال معتاد شوند در کجا باید نگهداری شوند یا اگر معلم معتادی وجود داشته باشد، باید در مراکز ترک اعتیاد نگهداری شود، در این صورت جایگاه اجتماعی این فرد چه می شود؛ بنابراین نباید بگذاریم مرکز ماده 16 تا 10 سال آینده وجود داشته باشد. وجود چنین اتفاقی بیانگر این است که اقدامات درخوری در این زمینه انجام ندادیم؛ بنابراین اگر جلوی آب را از گلوگاه نگیریم با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

 

وی تصریح کرد: ما در حوزه مواد مخدر نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم. ما یک کشور درگیر مبارزه با مواد مخدر در همسایگی کشور افغانستان هستیم. آمریکا از سال 2001 در این کشور حضور دارد. تولید مواد مخدر از زمان حضور آنها در افغانستان از 200 تن به 9 هزار و 18 تن رسیده است.

 

ترنمی تصریح کرد: چطور امروزه افغانستان به تولیدکننده هرویین تبدیل شده در حالی که تولیدکننده مواد مخدر است؛ پس این نشان می دهد که پیشتازهای این مواد به آنها ارایه می شود و چگونه سیستم عرضه به تقاضای آنها جواب می دهد؛ حتما دست های یک استعمار و استکبار پشت این قضیه است.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما شهادت سردار سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد افغانستان مواد مخدر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد