Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، افشین داش محمدی بعدازظهر سه‌شنبه در نشستی با حضور مؤثران انتخاباتی و فعالان حوزه رسانه‌ای گرمسار به میزبانی سالن جلسات دادگستری شهرستان، ضمن بیان اینکه در هر کاری نقص و کاستی‌هایی وجود دارد و دادگستری و دولت و… نمی‌توانند ادعا کنند که در کارشان نقصانی وجود ندارد اما امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای است که نباید این نقص‌ها را به رخ هم بکشیم، بیان کرد: شرایط امروز می‌طلبد که جامعه وحدت و انسجام خود را بیش از گذشته حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه انتخابات مجلس یکی از مهم‌ترین رویدادهایی است که در چندین بند قانون اساسی نیز به آن اشاره‌شده است، تأکید کرد: یکی از مسائل مهم درباره انتخابات ابلاغیه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی مصوب دی‌ماه ۹۵ است که در آن به پیشگیری از تخلفات انتخاباتی اشاره می‌شود.

تخلفات در فضای مجازی پیگیری می‌شود

دادستان گرمسار گفت: تخلفات در حوزه‌های انتخابات باید موردتوجه و البته پیشگیری قرار گیرد و بایستی با تخلفات برخورد کرد لذا دغدغه مسئولان نیز باید همین امر باشد چراکه نیازمند حاکمیت وحدت و انسجام ملی در کشور هستیم و خدایی ناکرده نباید شاهد بروز برخی رفتارها با استفاده از برخی اهرم‌های فشار باشیم که ما مجبور به تفهیم اتهام به افراد شویم چراکه این رویه برای ما نیز سخت است.

داش محمدی افزود: بر اساس ماده ۵۶ قانون انتخابات اولاً شیوه‌های تبلیغاتی مشخص است و مراجع اداری و هیئت‌های بازرسی و مراجع قضائی و … موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند و جای تأسف است که افرادی در فضای مجازی از برخی مسائل سو استفاده تبلیغاتی می‌کنند.

برخی از الان خود را نماینده مردم می‌دانند

دادستان گرمسار ادامه داد: در فضای مجازی کسانی هستند که خودشان را نماینده مردم و مجلس می‌بینند و طوری برخورد می‌کنند که گویا از اکنون نماینده بوده و خودشان هم خودشان را تأیید صلاحیت کرده‌اند لذا باید پرسید پس هیئت نظارت و اجرایی انتخابات و شورای نگهبان چه‌کاره هستند؟

داش محمدی بابیان اینکه عمل قانون نصب العین همه ما است، تأکید کرد: اگر از این موارد قانونی تخطی شود همه باید پاسخگو باشند لذا اجازه نمی‌دهیم کسی از موارد قانونی تخطی کرده و یا رئیس یا کارکنان اداره‌ای از امکانات دولتی به نفع نامزدی استفاده و یا فعالیت کند ما برخی از این افراد را خواستیم و به آن‌ها برای آخرین بار به‌طورجدی تذکر دادیم چراکه استفاده از امکانات دولتی برای نامزدها جرم است.

وی بابیان اینکه حتی اگر همه ۲۰ نفر نامزد انتخاباتی گرمسار مورد تائید قرار گیرند و همه‌شان تخلف انتخاباتی داشته باشند با همه ۲۰ نفر برخورد می‌کنیم چراکه تعارف باکسی نداریم، گفت: ۳۰۰ نفر ظرفیت اسمی زندان گرمسار است و با عفوی که سال گذشته به زندانیان خورد خوشبختانه جا برای تمام افرادی که در انتخابات تخلف کنند در زندان وجود دارد، لذا اجازه نمی‌دهیم که تخلف انتخاباتی صورت گیرد چراکه قانون معیار و فصل الخطاب است.

کد خبر 4825398

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای نگهبان قانون انتخابات دادگستری استان سمنان گرمسار قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود

سرهنگ سید ابوالضل موسوی پور روز سه‌شنبه در جریان جلسه ارتباط مردمی پلیس راهور در سامانه ۱۹۷ گفت: سامانه نظارتی دوربین‌های هوشمند از این پس تمامی تخلفات ساکن را در محدوده‌های مشخص شده شهر تهران به صورت هوشمند ثبت خواهند کرد.

به گفته او این سامانه به صورت بر خط و در کسری از ثانیه پیامک تخلف را برای راننده یا مالک خودرو مذکور ارسال خواهد کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: تا پایان خردادماه دوربین‌های نظارتی ترافیکی به کمک هوش مصنوعی تمام فرایند ثبت تخلفات و رسیدگی به آن را نیز در استان به صورت برخط اجرایی خواهد کرد.

پارک در محل ممنوعه، پارک دوبل و توقف در پیاده‌رو جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان