Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان به دنبال وقوع بارش های سنگین، سیلابی و بی خانمان شدن مردم در سیستان و بلوچستان حجم زیادی خسارت به منازل، اراضی باغی و زراعی و زیرساخت های شهری و روستائی وارد آمد که با فروکش کردن آب حجم خسارتها بهتر مشخص می شود تا مسئولان برآوردی از خسارت داشته باشند و به نیازهای آسیب دیدگان رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه شمار زیادی از روستاها گرفتار سیلاب سنگین و پر حجم هستند، زیاد نمی توان در خصوص برآورد خسارت ها اظهار نظر کرد.


شماری از مردم سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه بارش های سنگین و سیلابی زندگی مردم فقیر و مستمند را نابود کرده است بر اهمیت و ضرورت توجه مسئولان به رفع نیازهای معیشتی، امدادرسانی و پیشگیری از شرایط بحرانی تاکید کردند.


امین برهان زهی از شهروندان بلوچ بیان کرد: با توجه به وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان و درخواست های مردم نوعدوست کشور جهت ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی و لزوم اطلاع‌رسانی صحیح و فوری در این خصوص باید بگویم با ارسال کمکهای فراوان به مناطق سیل زده دشتیاری، متاسفانه مناطق دیگر استان فراموش شده اند که از جمله این مناطق روستاهای محروم جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان می باشند.


وی افزود: روستاهای چاه دنک، احمد آباد گوروک، چاه علی، ریگتی، دمویی و غیره نیازمند اقلام ضروری از جمله پتو، چادر، لباس گرم، مواد خوراکی، پلاستیک، لوازم بهداشتی، آب آشامیدنی، نان و ... هستند.


برهان زهی بیان کرد: متاسفانه برخی از منازل در این روستاها به دلیل ساخت قدیمی و خشت و گلی تخریب کامل شده اند.


سمیه قادری از ساکنان نیکشهر نیز گفت: بسیاری از روستاهای شهر بنت نیازمند امدادرسانی هستند، زیرا این روستاها در حجم سنگین بارشی حدود 200 میلی متری باران و سیلاب گرفتار شده اند.


حبیب مرادزهی از ساکنان روستای کولکو خاش هم بیان کرد: در این روستا بسیاری از منازل قدیمی و جدید مردم تخریب شده اند که نیاز است به مشکلات این مردم رسیدگی شود.


محمد ریگی از روستای فیروز آباد تفتان جنوبی هم گفت: بارش برف و باران علاوه بر وارد کردن خسارت به زیرساختها به منازل و دام های مردم خسارت دیدند که تلف شدن چندین راس گوسفند و بز از جمله همین خسارت ها می باشد.


کدخدائی از ساکنان فنوج هم بیان کرده است: علاوه بر وارد شدن خسارت انبوه به این شهرستان، به مناطق همجوار خسارت زیادی وارد شده و هم اینک وضعیت افزون بر ده هزار نفر از ساکنان مهمدان، توتان از توابع شهر بنت محصور در سیلاب مشخص نیست زیرا راه دسترسی به آنها وجود ندارد و بایستی برای بررسی اوضاع و کمک به آنها بالگرد اعزام شود.


عبدالغفور قلندرزهی از ساکنان خاش هم بیان کرد: الحمدلله با ورود به موقع علما و خیران و مشارکت گسترده مردم و خیران کمک خوبی برای مردم دشتیاری و زرآباد و غیره جمع آوری و توزیع شد، بنابراین در امدادرسانی ها باید ضمن توجه به این مناطق باید به جستجوی مردمی بپردازیم که در سیلاب مدفون شده اند و اثری از خانه و کاشانه شان نیست.


وی اظهار داشت: باید برنامه ریزی ها طوری باشد که امدادرسانی ها و کمک هی مردمی و هلال احمر در یک کانون و حوزه جمع آوری و عادلانه در همه بخش های خسارت دیده توزیع شوند.


رضا قلندرزهی هم اظهار داشت: در خاش مردم به پلاستیک، سبد مواد غذایی، لوازم بهداشتی و غیره احتیاج دارند که متاسفانه هلال احمر با امکانات محدود خود نتوانسته به نیازهای مردم پاسخ بدهد.


محمد میربلوچ هم گفت: مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت خیرخواه و دلسوز مردم هستند و الحمدلله با ورود به موقع علما شاهد امدادرسانی در مناطق بحران زده هستیم، بنابراین از دولت محترم می خواهیم حساب علما و خیران را مسدود نکنند تا روال خدمت رسانی به مردم به شیوه ای مطلوب و ایده آل پیش برود.


وی اظهار داشت: قطعا مردم با نهادهای امدادی مثل هلال احمر همکاری دارند، اما با توجه به شناخت علما و ارتباط قوی آنها با مردم و آسیب دیدگان بهتر می توان به سیل زدگان کمک کرد و عمل خیرخواهانه مردم را به نام منفعت طلبی حساب نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب در سیستان و بلوچستان خاش تفتان امدادرساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه گفت این محموله به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون ریال به همت گروه جهادی ثامن الحجج و از محل کمک های مردمی اهالی گز برخوار تامین شد.


سرهنگ ابراهیمی افزود: در این کاروان کالاهایی شامل اقلام بهداشتی و مواد شوینده در نظر گرفته شده است.


وی افزود: تا کنون مردم شاهین شهر 52 میلیارد ریال به مردم سی زده سیستان و بلوچستان اهدا کرده اند و اکنون در حال جمه آوری کاروان سوم این هدایا هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی