Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@02:58:36 GMT

تصویری از یک قلاده پلنگ ایرانی در خلخال

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۳۶۱

تصویری از یک قلاده پلنگ ایرانی در خلخال

خبرگزاری میزان- یک دوستدار محیط زیست خلخالی در حین گشت و گذار در طبیعت بخش خورش‌رستم خلخال موفق به تصویربرداری و عکاسی از یک قلاده پلنگ شد. تاریخ انتشار: 15:41 - 24 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۶۸۱۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مهدی کسایی، سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال گفت: بهبود رئوفی دوستدار محیط زیست که ساکن تهران و اصالتا اهل یکی از روستا‌های بخش خورش‌رستم خلخال است هنگام گشت و گذار در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن واقع در خارج از محدوده مناطق حفاظت شده این شهرستان با محض مشاهده یک قلاده پلنگ اقدام به تهیه عکس و فیلم‌برداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حفاظت محیط زیست خلخال اظهار کرد: پس از انتشار تصاویری در فضای مجازی با مشاهده پلنگ ایرانی در خلخال، با پیگیری‌های بعمل آمده این فرد با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده از پلنگ ایرانی را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده در اختیار این اداره قرار داد.

کسایی ضمن تقدیر از این دوستدار محیط زیست افزود: در ۲ سال گذشته محیط‌بانان این شهرستان نیز موفق به ثبت تصاویری از این گونه پلنگ ایرانی کمیاب در مناطق حفاظت شده، شهرستان خلخال شده اند.

بیشتر ببینید: مروری بر دیدنی ترین تصاویر حیات وحش هفته

وی گفت: پلنگ حیوان وحشی از راسته گربه‌سانان بر اساس قوانین سازمان حفاظت محیط زیست در زمره وحوش و گونه‌های در خطر انقراض می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست محیط زیست محیط زیست پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود

کوروش لشنی در حاشیه دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی اظهار کرد: با توجه به گشت و کنترل مستمر نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان دورود در رودخانه تیره و مار وره به سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی برخورد کردند که موفق شدند متخلفین را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.

وی افزود: از این متخلفین زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت: پس از تنظیم صورت‌جلسه اولیه، پرونده این متخلفان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

لشنی از دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود