Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@04:48:02 GMT

ادعای نیویورک تایمز درباره هواپیمای اوکراینی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۳۸۶

ادعای نیویورک تایمز درباره هواپیمای اوکراینی

‍‍‍‍‍‍

روزنامه نیویورک‌تایمز درباره جزئیات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران ادعا کرد: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد هواپیما ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از اصابت موشک ارسال سیگنال را متوقف کرده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در آخرین گزارش خود درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران به دلیل اصابت موشک پدافندی به صورت لحظه به لحظه از زمان حمله بزرگ ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق تا لحظه سقوط هواپیما پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه ادعا کرده است: بررسی‌ اطلاعات پرواز، جزیات رهگیری هواپیمای مذکور، و فیلم‌های موجود از اصابت موشک به هواپیما نشان می‌دهد که هواپیمای اوکراینی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از اصابت موشک، مخابره سیگنال شناسایی را متوقف کرده است.

ایان پتچنیک، سخنگوی مؤسسه رهگیری خطوط پروازی فلایت رادار ۲۴، که به صورت شبانه‌روزی موقعیت مکانی و جزئیات پرواز هواپیماهای مسافری در سراسر جهان را به صورت زنده ارائه می دهد و از جمله معتبرترین مؤسسات در این زمینه است، می‌گوید: هواپیماهای تجاری و مسافربری خود را از طریق مخابره دائمی سیگنال شناسایی به رادارهای فرودگاه‌هی و سامانه‌های پدافندی معرفی می‌کنند که این سیگنال از طریق یک دستگاه به نام ترانس‌پاندر که در هواپیما نصب شده است، به صورت دائم مخابره می‌شود.

نیویرک تایمز در گزارش ویدئویی که از این حادثه منتشر کرده نیز مجددا ادعای خود را تکرار کرده می‌گوید هواپیمای اوکراینی ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از اصابت موشک مخابره این سیگنال شناسایی را متوقف کرده است.

جان کاکس،‌خلبان و کارشناس سوانح هوایی و مدیرعامل مؤسسه سیفتی آپریتینگ سیستمز،‌ می‌گوید:‌ نرم‌افزار سامانه پدافندی تور از طریق رادار، تشخیص عینی یک هواپیما و همچنین استفاده از سیگنال ترنس پاندر برای شناسایی هواپیماها، پرنده‌ها و اهداف احتمالی استفاده می‌کند.

در صورتی که سیگنال شناسایی هواپیما اشتباه باشد و یا اینکه برای یک پرنده هیچ سیگنالی مخابره نشود نرم افزار سیستم تور اعلام خطر می‌کند.

وی می‌گوید: از اینجا به بعد موشک از طریق رادار هدایت شده و زمانی که به نزدیک هدف می‌رسد منفجر می‌شود و ترکش‌های زیادی را به هدف می‌زند.

معمولا پس از شلیک نخستین موشک، یک موشک دیگر نیز توسط سامانه به سمت هدف و برای حصول اطمینان از اصابت راهی می‌شود.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

سامانه پدافندی تور یک سامانه موشکی متحرک است که به ۸ موشک مجهز است. این سامانه می‌تواند بدون نیاز به اتصال به دیگر سامانه‌های پدافند هوایی به صورت مجزا عمل کند. سامانه تور هم رادار تشخیص اهداف دارد و هم از یک سامانه شلیک موشک برخوردار است.

در دهه ۱۹۷۰ میلادی این سامانه توسط شوروی و برای دفاع در برابر اهداف هوایی در ارتفاع پایین و متوسط ساخته و توسعه داده شد. 

روسیه در سال ۲۰۰۵ و در قالب یک قرارداد دفاعی یک میلیارد دلاری سامانه تور را برخلاف میل آمریکایی‌ها به ایران فروخت که البته روس‌ها این سامانه را به چند کشور دیگر نیز فروخته‌اند.

پیش از بررسی‌های دقیق اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما و دیگر اطلاعات فنی مرتبط با آن، در کنار بررسی‌ دقیق اطلاعات ثبت شده رادار سامانه پدافند هوایی و موشک، هر نوع اظهار نظر تنها یک ادعا محسوب شده و نمی‌تواند درباره آن به صورت قطعی قضاوت کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی روزنامه نیویورک تایمز هواپیمای اوکراینی روسیه موشک عراق کاکس آمریکا ایران سقوط هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو

دریافت 529 KB

به گزارش همشهری آنلاین، پهپاد آمریکایی MQ-۹ ساخت جنرال اتمیکس است که بالغ بر ۳۲ میلیون دلار قیمت دارد. پیش از این، نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد از همین نوع را شکار کرده بودند.

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-۹ در آسمان صعده در شمال این کشور را ببینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کد خبر 847364 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه دفاع - ارتش‌های جهان یمن

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک به خانه‌ای در شمال غزه
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد