Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سلیمانی امنیت و صلح را برای منطقه و ادیان مختلف آن تأمین کرد و آنها را در حول محور مقاومت هم‌داستان کرد. ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر کارن خانلری امروز در نشست تخصصی "حقوق اقلیت‌های دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران الگوی تحقق عدالت اجتماعی" اظهار کرد: ایران کشوری است که در آن به آموزه‌های قرآن درباره خواستگاه مشترک ادیان توحیدی ارج فراوان نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقلیت‌های دینی ایران براساس اصول قانون اساسی در احوال شخصی خود آزاد بوده و نمایندگی‌های مستقیم خود را در مجلس دارند؛ براساس مفاهیم قانون اساسی، مسیحیان مشتمل از ارمنیان و آشوریان هستند؛ آشوریان از 3 هزار سال پیش و ارامنه از هزار سال پیش در ایران حضور دارند در حال حاضر 100 هزار ارامنه دارای 250 کلیسا هستند ارمنیان ایران به عنوان زیرمجموعه‌ای از جامعه ایرانی در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ــ هنری، ورزشی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از جلوه‌های تعامل بین ادیان، حفظ ادیان گوناگون در ایران است؛ ارمنیان ایران طبعاً مشکلاتی در برخی از عرصه‌ها دارند از این رو به نمایندگان مجلس مراجعه می‌کنند تا آن را به طور قانونی حل کنند؛ شرایط ایده‌آل هم‌زیستی ادیان و اقوام در عدم بروز مشکلات نیست بلکه در اعتقاد شهروندان به قانون و کارآیی آن است و  امید به راهکارهای حکومتی برای حل مشکلات است؛ میزان مشارکت ارمنیان در انتخابات سیاسی بیانگر این موضوع است.

خانلری با اشاره به شهادت سپهبد حاجم قاسم سلیمانی  خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی امنیت و صلح را برای منطقه و ادیان مختلف آن تأمین کرد و آنها را در حول محور مقاومت هم‌داستان کرد؛ حدود 4 سال پیش در حلب گروهی از جوانان ارامنه مدافع سوری را ملاقات کردم که از من می‌خواستند سلام و درودشان را به ژنرال قاسم سلیمانی برسانم؛ آنان می‌گفتند که این ژنرال ایرانی بارها سوریه را از شر داعش و جبهةالنصره در امان نگاه داشته است.

وی یادآور شد: در نخستین فرصت دیدار با سردار، ادای وظیفه کرده و در پاسخ از تبسم دلنشین و پدرانه این بزرگوار تداعی اصل الهی حراست از کرامات انسانی را دریافت کردم؛ حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود نیز برکت تحکیم و تعمق وحدت ملی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد.

روایت فرزند دبیرکل سابق حزب‌الله لبنان درباره تسبیحی که شهید سلیمانی به وی داد‌آ‌یین گرامیداشت هفتمین روز تدفین شهید سلیمانی در کرمان آغاز شد‌نسخ خطی اهدایی شهید سلیمانی در گنجینه رضوی رونمایی شد‌

انتهای پیام/

R1534/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این فایل صوتی را در ادامه بشنوید.

کد خبر 849666 برچسب‌ها خبر ویژه قاسم سلیمانی بیماری - بیمارستان منافقین

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • وقتی اصفهان بهشت ارامنه بود!
  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • پیامدهای میان مدت پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید / رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند
  • هم اندیشی ادیان و مسئله غزه
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران