Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر عراق در بروکسل در دیدار با دبیر کل ناتو ضمن اعلام مخالفت کشورش با تجاوزها علیه خاک این کشور با او به بررسی همکاری میان بغداد و ناتو در سایه تصمیم دولت عراق برای اخراج نظامیان بیگانه از خاک این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری عراق در بروکسل روز سه‌شنبه در دیدار با دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» بر مخالفت عراق با تجاوزها به خاک خود تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «صادق الرکابی سفیر عراق در بروکسل با ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کرد و به بررسی تازه‌ترین تحولات در روابط دوجانبه و تحولات مربوط به منطقه خاورمیانه به خصوص حوادث اخیر در عراق پرداخت».

به گزارش پایگاه خبری «الغدپرس» در این بیانیه آمده است: «عراق حملات و تجاورهای صورت گرفته در خاک خود را رد می‌کند و آن را نقض آشکار حاکمیت، قوانین و هنجارهای بین المللی می‌شمرد».

سفیر عراق در بروکسل تصریح کرد: «عراق به همکاری با شرکای بین المللی خود برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران  ادامه می‌دهد.»

دبیر کل ناتو هم در این دیدار احترام این سازمان را به حاکمیت عراق و همکاری آن با جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم، تحقق صلح و امنیت بین المللی ابراز داشت.

بر اساس این بیانیه دو طرف همچنین به بررسی عملکرد نمایندگی ناتو در عراق، چگونگی ادامه همکاری بین دو طرف در سایه تصمیم دولت عراق برای درخواست از کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش برای خارج کردن نیروهایش از عراق پرداختند و بر اهمیت افزایش همکاری به منظور تدوین برنامه کاری جدیدی متناسب با تحولات اضاع در عراق و منطقه تاکید کردند.

اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند روز قبل از آن حمله پهپادی آمریکا به پایگاه کتائب حزب الله در شهرستان القائم الانبار و به شهادت رسیدن ۲۸ نفر از نیروهای این گروه خشم عراقی‌ها را از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش‌تر کرد.

 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد.

آمریکا در آگوست ۲۰۱۴ ائتلافی برای مقابله نظامی با داعش در عراق و سوریه تشکیل داد و کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق ناتو تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است