Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن رحمتی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس گزارش‌های واصله، استفاده نامناسب از وسایل گازسوز به‌ویژه بخاری‌های گازی خطرات جبران ناپذیری برای شهروندان به‌وجود آورده است.

رحمتی تصریح کرد: نصب نامناسب بخاری‌های گازی و استفاده از مسیرهای طولانی افقی دودکش و استفاده از زانوهای اضافی و عدم کنترل مسیر خروج گازهای منواکسید کربن و در برخی موارد معیوب بودن وسایل گازسوز باعث خطرات جبران ناپذیری می‌شود که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این خطرات جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهروندان قبل از استفاده از وسایل گازسوز دارای نشان استاندارد از وجود و سالم بودن تجهیزات ایمنی در بخاری‌های گازی از جمله ترموکوپل، سنسور حرارتی حساس به اکسیژن ods و گاونر (وسیله تنظیم فشار گاز) اطمینان حاصل و در صورت وجود مشکل به تعمیرکار مجاز مراجعه کنند.

رحمتی بر استفاده نکردن از بخاری‌های بدون دود کش در اتاق‌های خواب، حمام‌ها، زیرزمین‌ها و فضاهای بسته تاکید کرد و افزود: استفاده از این بخاری‌ها به شرطی که دارای نشان استاندارد و آدرس دقیق سازنده باشند، صرفاً در فضاهایی که راهی به فضای آزاد دارند مانند سالن‌های بزرگ و یا مغازه‌هایی که معمولاً در آن‌ها باز باشد، مجاز است.

مدیرکل استاندارد استان گفت: به هیچ عنوان نباید وسیله گازسوز به ویژه بخاری را حتی برای چند لحظه بدون دودکش روشن کرد و در صورت رعایت شرایط استاندارد، شعله بخاری بایستی به رنگ آبی بسوزد و برای اطمینان از باز بودن مسیر دودکش می‌توان با لمس مسیر دود کش و احساس گرم بودن آن از باز بودن مسیر یقین حاصل کرد و در غیر این صورت باید فوراً بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

رحمتی گفت: اگر قرار است یک بخاری برای اولین‌بار روشن شود، توجه کنیم که حداقل چند ساعت قبل از خواب از درست سوختن شعله آن و انتقال گازهای مونو کسید کربن به بیرون از فضای اتاق خواب اطمینان حاصل شود و از خوابیدن فوری در چنین فضاهایی خودداری شود.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تولید و یا عرضه وسایل گازسوز بدون نشان استاندارد و یا آدرس سازنده مراتب را از طریق شماره تلفن رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان گزارش کنند.

کد خبر 4825556

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداردسازی کهگیلویه و بویراحمد گازگرفتگی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری

مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال، به تازگی در صفحه شخصی خود تصویری را در کنار امیر جعفری که این روزها در سریال جنگل آسفالت ایفای نقش می‌کند، منتشر کرد. 

مهدی رحمتی و امیرجعفری

دیگر خبرها

  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • عکس| تصویر جدید مهدی رحمتی در کنار امیر جعفری
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است