Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@09:24:26 GMT

گشتی در مراکز خرید ۳ شهر مهم گردشگری ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۶۱۷

گشتی در مراکز خرید ۳ شهر مهم گردشگری ایران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازدید از مکان‌های تاریخی، شکم‌گردی، تفریح‌های هیجان‌انگیز، گردش در بافت‌های قدیمی شهر و البته خرید، به سفر ما شکل و شمایل واقعی می‌دهند و تجربه سفری ما را کامل‌تر می‌کنند.

اگر بخواهیم به یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر یعنی خرید بپردازیم، لاجرم باید مراکز خرید شهرها را بشناسیم تا بتوانیم خریدی مطمئن داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که سه شهر مشهد، اصفهان و قشم از جمله شهرهایی‌ست که سفر به آن‌ها همیشه با خرید همراه است، در اینجا مراکز خرید این سه شهر گردشگری ایران را به شما معرفی کرده‌ایم تا بتوانید سفرتان را با این بخش هیجان‌انگیز کامل‌تر کنید.

محبوب‌ترین شهر زیارتی ایران، میزبان خرید گردشگران

مشهد یکی از پربازیدترین و محبوب‌ترین شهرهای زیارتی ایران است که هرسال مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر زیارت هدف اول مسافران این شهر باشد، خرید سوغاتی، صنایع دستی یا دیگر وسایل، جز هدف‌های فرعی آن‌ها محسوب می‌شود. به همین علت در مشهد مراکز خرید و بازارهای بی‌شماری را می‌توان یافت که هرکدام بازدیدکنندگان زیادی دارند و پاسخگوی طیف وسیعی از نیاز مراجعین هستند.

معرفی بازار رضا و چندتا از بهترین مراکز خرید مشهد

در این بین بازار رضا که نزدیک حرم قرار دارد، جز یکی از قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز خرید مشهد است. در این بازار قدیمی می‌توان انواع صنایع دستی مانند فیروزه پیدا کرد. بازار رضا یکی از بهترین مراکز برای خرید زعفران، زرشک، آلو، ادویه‌های خورشتی و دیگر سوغاتی‌های مشهد محسوب می‌شود.

مرکز خرید پروما، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری الماس شرق، جمعه‌بازار مهرآباد، مجتمع تجاری زیست خاور، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید ویلاژ توریست و مشهد مال از دیگر مراکز خرید مشهد هستند که می‌توانند شما را از سفر راضی و کیف‌تان را از سوغاتی‌های محبوب مشهد پر کنند.

مراکز خرید اصفهان، خریدی لذت‌بخش در دل شهر

خرید سوغات اصفهان در بازارهای سنتی شهر

اصفهان از جمله شهرهای پر رفت و آمد و جز نقاط مهم گردشگری ایران محسوب می‌شود. این شهر زیبا با جاذبه‌های فراوانی که در بافت خودش دارد، مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. البته ناگفته نماند که محبوبیت صنایع دستی و سوغاتی این شهر نیز از دیگر علت‌های سفر به این شهر زیباست. اصفهان صنایع دستی متنوعی دارد که هرکدام، نشانی از تاریخ و فرهنگ آنجاست. از صنایع دستی معروف اصفهان می‌توان به خاتم، منبت، مینا، قلم‌کاری، قالی، مس و سفال اشاره کرد.

معرفی بهترین مراکز خرید اصفهان

میدان نقش جهان از مهم‌ترین مراکز خریدی‌ست که در بازارهای سنتی آن می‌توان انواع صنایع دستی اصفهان را با تنوع بسیار زیادی پیدا کرد. در بازار تاریخی اصفهان نیز می‌توان بعد از گشت و گذار، انواع صنایع دستی و سوغاتی این شهر را یافت؛ صنایع دستی‌ای که بخشی از هویت و تاریخ آنجا را در بافت و ساخت خودشان پنهان دارند و منتظرند تا با چشم‌ها خوانده شوند.

سیتی سنتر، مجتمع پارک، ارگ عظیم جهان نما، مجتمع تجاری اداری ارکیده و مجتمع تجاری شهر، از دیگر مراکز خرید اصفهان با ساختی امروزی‌تر هستند که در آن‌ها هم می‌توان کالاهای روزمره و پوشاک، و هم صنایع دستی اصفهان را پیدا کرد.

مراکز خرید قشم، خرید در گرمای جنوب

مراکز خرید قشم و خریدی در گرمای شهر

قشم جز آن دسته از شهرهای ایران است که خون‌گرمی و مهمان‌نوازی مردمش را از بدو ورود به شهر می‌توان حس کرد و صمیمیت، از تمام وجنات شهر مشخص است. محال است کسی وارد بازارهای قدیمی شهر شود و هوس نکند چیزی بخرد. همه چیز در قشم با حس دوستی و صمیمیت اجین شده است، حتی خرید در این شهر رنگ و بوی دیگری دارد.

معرفی پربازدیدترین مراکز خرید قشم

بازار قدیم قشم، سیتی سنتر ۱و۲ قشم، مجتمع تجاری دریا درگهان، بازار قدیم درگهان، مرکز خرید خلیج فارس، مرکز خرید دو دلفین و مرکز خرید سیمرغ، تنها بخشی از مراکز خرید قشم هستند که در آن‌ها می‌توان خرید کرد و لذت برد. البته مانند هر شهر دیگری، گشتن در بازار قدیمی حالِ بسیار خوبی به سفر می‌بخشد. در بازار قدیم قشم نیز می‌توان با بافت قدیمی و سنتی مردم شهر بیشتر آشنا شد و انواع کالاها را در آن پیدا کرد.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4825172

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری گردشگران جاذبه گردشگری گروه خودروسازی سایپا نظام مهندسی ایران کیش قرعه کشی مسابقات هواوی مقاله ISI قاسم سلیمانی سبک زندگی رژیم غذایی تولید سریال ایرانی دانشجویان بورسیه ساختمان سازي ال جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران