Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:05:29 GMT

اهمیت ارتقای حقوق شهروندی در سطح ادارات

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۴۷۳۲

اهمیت ارتقای حقوق شهروندی در سطح ادارات

ایسنا/گیلان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رشت با اشاره به اهمیت ارتقای و بسط حقوق شهروندی در رضایتمندی مردم، بر لزوم نهادینه سازی حقوق شهروندی در سطح ادارات تاکید کرد.

فریبرز سعیدی کیا امروز در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) و همچنین تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهادت تنی چند از هموطنان و نخبگان کشور و شهرمان در سانحه هواپیمایی و همچنین وقوع سیل در سیستان موجی از اندوه را موجب شد که جا دارد تسلیت خود را به خانواده های داغدار اعلام داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان را ارتقاء و بهبود وضعیت دستگاه های اجرایی شهرستان دانست و افزود: عملکرد دستگاه های اجرایی باید در راستای رفع نقایص موجود بوده تا جایی که رعایت موارد حقوق شهروندی در ادارات به بهترین شکل نهادینه شود؛ هر سازمان با توجه به شاخص ها و دستورالعمل های موجود باید برای تحقق این مهم گام بردارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت، ارتقا و بسط حقوق شهروندی در جامعه را سبب رضایتمندی عمومی افراد جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید ضمن ارائه برنامه ها و ارائه خدمات ارزنده در این خصوص، در راستای رعایت کامل حقوق شهروندی و جلب رضایت شهروندان و مراجعه کنندگان اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: دستگاه های شهرستان باید نسبت به ارائه خدمات و پیگیری مطالبات افراد جامعه، بر اساس قوانین، مقررات و سیاست های مرتبط با آن دستگاه، به نحو احسنت اقدام کنند.

سعیدی کیا با تاکید بر تبدیل حقوق شهروندی به فرهنگ رایج در سطح جامع، خاطرنشان کرد: بدین شکل آحاد مردم جامعه می توانند آگاهی کافی را از حقوق خویش کسب نموده و مسئولان نیز باید صیانت از این حقوق را سرلوحه اهداف خویش قرار دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت آموزش را از محوری ترین برنامه ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در زمینه هدفگذاری حقوق شهروندی، اقدام کرد.

سعیدی کیا اضافه کرد: نه تنها کارکنان و پرسنل ادارات باید آموزش های لازم را در این زمینه فرا گیرند، بلکه باید حقوق مردم نیز احصاء و آگاهی ها و آموزش های لازم در این خصوص ارائه گردد، تا مردم بر حقوق قانونی خود در ادارات و سازمان ها، اشراف کامل داشته باشند.

وی دلیل نارضایتی ارباب رجوع در ادارات و سازمان ها را ناشی از عدم آگاهی آنان از حقوق قانونی خویش دانست و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی وظیفه تامین امنیت روانی شهروندان را برعهده دارند، در مقابل  شهروندان نیز باید با حقوق خود آشنا بوده و مطالبات خویش را در چارچوب قوانین و مقررات درخواست کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند

فرماندار شهرستان مرند در مراسم اجرای طرح ایمنی در مدرسه روستای اردکلو گفت:طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی با هدف آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی و افزایش فرهنگ ترافیکی در مدارس شهری و روستایی شهرستان مرند برگزار شد.

داوودعباسی افزود: همیاران پلیس کودک در فرهنگسازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی نقش پررنگی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • برگزاری طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی در مرند
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود