Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در ادامه بیانیه‌های تهدیدآمیز لندن علیه ایران گفت: در صورتی که ایران پایبندی به توافق هسته‌ای را از سر نگیرد، با «انزوای فزاینده» روبرو می‌شود.

سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای امروز ساز و کار حل اختلاف توافق هسته‌ای را با هدف فشار به ایران برای عقب‌نشینی از گام‌های جبرانی کاهش تعهد به برجام، فعال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

{جزئیات بیشتر}

راب که برای توضیح در مورد این تصمیم و سیاست دولت انگلیس در قبال ایران به پارلمان انگلیس رفته بود، گفت: «انگلستان، آلمان و فرانسه همچنان به این توافق متعهد هستند و با حسن نیت به ساز و کار حل اختلاف متوسل شده‌اند. هدف از این کار، حل اختلاف و بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به تعهدات برجامی‌اش است.»

وی که در روزهای اخیر بارها برای اشاره به جمهوری اسلامی از عبارت منفی «رژیم» استفاده کرده، امروز هم گفت: «همانطور که دیروز هم به صراحت در پارلمان گفتم، حکومت ایران با یک انتخاب مواجه است. رژیم [ایران] می‌تواند گام‌های برای کاستن از تنش‌ها برداشته و به مبانی بنیادین قوانین بین‌المللی پایبند باشد یا هر روز بیش از پیش در انزوای اقتصادی و سیاسی فروخواهد رفت.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «پاسخ ایران به ساز و کار حل اختلاف، آزمونی بسیار مهم برای [نمایش] اهداف و حسن نیت [ایران] است. به ایران توصیه می‌کنیم برای حفظ این توافق، با ما همراهی کند. به ایران توصیه می‌کنیم این را به چشم فرصتی ببیند که بار دیگر به جهان اطمینان دهد که اهداف برنامه هسته‌ای‌اش صرفا صلح‌آمیز است.»

راب ادامه داد: «ما همچنین به حکومت ایران توصیه می‌کنیم که مسیری جدید در پیش گرفته و برای حل مجموعه کامل فعالیت‌هایش که قوانین بین‌المللی را نادیده گرفته و آن منطقه را بی‌ثبات می‌کند، وارد دیپلماسی و مذاکره شود.»

او با تکرار دوباره این جمله که «دریچه دیپلماسی اندکی باز است»، مدعی شد: «این ایران است که با عدم پایبندی نظام‌مند، برجام را در معرض تهدید قرار داده است. نخست‌وزیر [انگلیس] کاملا از برجام و بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به این توافق حمایت می‌کند. این موضع روشن ماست و او بارها و بارها به این اشاره کرده است.»

مکانیسم مکانیزم ماشه برجام چیست؟ کد خبر 478259 برچسب‌ها هسته‌ای - برجام ایران و انگلیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام ایران و انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، یک فعال مدنی در انگلیس در این باره گفت: ما براساس بیانیه دیوان کیفری بین المللی درباره نسل کشی اسرائیل در غزه، دو اعلامیه بازداشت جوبایدن و آنتونی بلینکن رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا را به سفارتخانه آمریکا در لندن ارائه کردیم که از دریافت آن خودداری کردند، اما ما به نام انسانیت و به منظور ثبت در تاریخ، بازداشت همدستان اسرائیل در قتل عام فلسطینیان را با همکاری حقوق دانان از منظر حقوقی پیگیری خواهیم کرد.
عدالت خواهان و حقوقدانان در انگلیس می‌گویند این حمایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های غربی است که قتل عام فلسطینیان را میسر ساخته است و آنان برای همدستی در نسل کشی فلسطینیاان باید در برابر ملت‌ها پاسخگو باشند و حساب پس دهند.
یک فعال مدنی حامی حقوق فلسطینیان حاضر در تجمع اعتراضی برابر سفارت آمریکا در لندن می‌گوید: هدف ما این است که بتوانیم خواسته مردم این کشور مبنی بر توقف نسل کشی در غزه، آزادی سرزمین فلسطینیان و مجازات عاملان و همدستان رژیم اسراییل را ازمنظر حقوقی پیگیری کنیم. دولت و احزاب عمده بریتانیا کاملا از حقیقت و عدالت دور شده اند، اما دیدن آگاهی و شنیدن خواسته‌های مردم که بیش از شش ماه است در خیابان‌های همه کشور‌های غربی مطالبه می‌شود بسیار دلگرم کننده و برای آزادی فلسطین بسیار امید آفرین است. مردم به خوبی نشان دادند که خواستشان متفاوت از نظام حاکم بر آمریکا و بریتانیاست.
به گفته کارشناسان حقوقی، در پی صدور حکم قضات دیوان کیفری بین المللی، اکنون نتانیاهو و همدستانش در رژیم اسرائیل، در سفر به خارج باید نگران باشند، زیرا ممکن است به اتهام جنایات جنگی، بازداشت شوند.
تاکنون بیش از هزار حقوقدان و قاضی بازنشسته در انگلیس درباره همدستی نظام این کشور با رژیم صیهونیستی در نقض قوانین بین المللی و نسل کشی فلسطینیان هشدار دادند.
فعالیت‌های حقوقی علیه سران رژیم صهیونیستی، حتی اگر ضمانت اجرایی هم نداشته باشد، در بی آبرو کردن مقامات این رژیم، موثر است.
فعالان مدنی در انگلیس می‌گویند همانگونه که تظاهرا ت ضد رژیم آپارتایدآفریقای جنوبی به مدت چهار سال بدون وقفه برابر سفارت آن رژیم ادامه یافت، اکنون هواداران فلسطین در لندن نیز می‌گویند تا آزادی فلسطین در برابر سفارت رژیم آمریکا که حامی اصلی رژیم صیهوینستی است ادامه خواهند داد.

 

 

اظهارات:
۱ – فعال مدنی در انگلیس
۲ – فعالی مدنی در انگلیس 

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • تصاویر عجیب از یورتمه اسب‌های زخمی در خیابان‌های لندن!
  • صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم