Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:41:50 GMT

۹ هزار کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی برف روبی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۶۱۴۶

۹ هزار کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی برف روبی شد

اسدالله جلال زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دنبال بارش سنگین برف در استان ۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برفروبی شده است، افزود: این اقدامات با بکارگیری ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری و استفاده از حدود چهار هزار تن شن و نمک انجام شده است.

جلال زاده با بیان اینکه طی سه روز گذشته نیروهای راهداری به ۱۰۵ دستگاه خودرو گرفتار در برف و یخبندان جاده‌های استان امداد رسانی کرده اند، گفت: همچنین ۸۰ مسافر و سرنشین گرفتار نیز اسکان داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح دیروز با کمک دهیاران در شهرستان‌های مختلف انجام می‌گیرد و تا کنون بیش از ۳۰۰ محور روستایی برف روبی شده اند.

وی با بیان اینکه شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور و اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است، افزود: همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

جلال زاده اظهار کرد: از رانندگان خواستاریم با توجه به برودت هوا در برخی محورهای روستایی، جهت تردد ایمن تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.

کد خبر 4825758

منبع: مهر

کلیدواژه: برف روبی بیرجند قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد بوشهر شهادت تعطیلی مدارس گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و وقوع سیلاب، اکنون مسیرهای شهداد به نهبندان به دلیل نداشتن ایمنی، شاهکوه به میغان، طبس به بردسکن، بیرجند به شوشود و مسیرهای فرعی رباط خان و سرچاه عماری و محور روستایی خرو مسدود است.

او افزود: در پی بارندگی شبانه روز گذشته در بیشتر مناطق استان رواناب جاری شده و در بیرجند، نهبندان، خوسف و بخش‌هایی از طبس و روستاهای قائنات شاهد سیلاب‌ شدیدتری بودیم.

آخوندی اظهار کرد: رواناب شدید به علت بارندگی و سیلابی شدن موجب وارد شدن خسارت به محورهای روستایی، فرعی و عشایری به ویژه قنوات در مسیر رودخانه و نیز خطوط انتقال آب، برق و گاز، تلف شدن دام‌ها و اراضی کشاورزی استان شده که بیشترین آن در شهرستان خوسف بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: محور سرچاه عماری در شهرستان خوسف به دلیل باتلاقی بودن و سیلابی شدن، شانه‌های خاکی آن شسته شده و بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید

او تصریح کرد: در نهبندان هم ورود سیلاب به داخل معابر شهری و سایت نهضت ملی مسکن را داشتیم که این وضعیت با تلاش مسئولان مدیریت شد و با توجه به اینکه شرایط جوی هنوز ناپایدار است با فروکش کردن سیلاب اقدامات تکمیلی در دستور کار است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون مسیرهای اصلی و شریانی استان باز است ولی برخی از مسیرهای فرعی و روستایی به دلیل جاری بودن رواناب بسته است که به تدریج توسط راهداری بازگشایی می‌شود.

سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در خراسان جنوبی فعال شد و تا روز جمعه بارش گسترده باران اغلب مناطق استان را فرا گرفت که در برخی مناطق جاری شدن سیلاب را به همراه داشت.

اداره کل هواشناسی استان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی پیش بینی کرد که ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تا شنبه شب ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • احداث ۱۳۴ کیلومتر راه روستایی در کردستان
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی