Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حاتم شاه‌کرمی،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی این ستاد در قم گفت:دولت در فعالیت های اقتصادی قم کمترین نقش را در سطح کشور دارد که یکی از مزایای اقتصادی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:به هراندازه که دولت دخالت و نقش کم رنگ‌تری در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد روند صنعتی شدن و بالندگی آن استان‌ها مطلوب‌تر می‌شود.

شاه کرمی اضافه کرد: دراستان قم واحد صنعتی بزرگ وابسته به دولت و شرکت‌های ملی وجود نداشته و بخش خصوصی نقش پررنگی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش نسبی مستمری بگیران بیمه بیکاری از دیگر مزیت‌های اقتصادی این استان است.

او افزود: دراستان قم ۳ درصد بیمه‌های اجباری نسبت به سال گذشته افزایش یافته که شاخص مطلوبی درمقایسه با استان‌های دیگر می‌باشد.

شاه‌کرمی گفت: قم جزء ۷ استان برتر کشور درجلوگیری از رکود و تعطیلی واحد‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: احیای ۳۵ واحد صنعتی استان قم دریک سال گذشته و ایجاد ۶۰۰ اشتغال جدید ازاین واحد‌های راکد از موفقیت‌های قم درعرصه تولید می‌باشد.

شاه‌کرمی درادامه اظهار داشت: تفویض اختیارات ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ستاد‌های استانی از رویکرد‌های مهم این ستاد در سطح کشور است.

او عنوان کرد: مسئولان استانی قوانین و مصوبات جدید روابط کار به نفع تولیدکنندگان تفسیر و عملیاتی کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جلوگیری از رکود و ایجاد رخنه در روند صادرات باید تصمیمات به موقع و به حد نیاز در رابطه با تولیدکنندگان و واحد‌های صنعتی گرفته شود.

شاه کرمی افزود: خدمات جامعه کار و تولید باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و تولیدکنندگان گرفتار کار‌های اداری و زمان بر نشوند.

او تصریح کرد: الکترونیکی شدن و حرکت درمسیر دولت الکترونیک در روابط بین کار و کارفرما در استان جدیتر از استان‌های دیگر درحال انجام است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسریع در تسویه مطالبات بخش خصوصی از شرکت‌های دولتی با پیگیری‌های مستمر باید به مرحله پرداخت منجر شود.

او  در پایان تاکید کرد: استاندارقم در حوزه تولید عملکرد مطلوب‌تری نسبت به بسیاری از استانداران کشور دارد.

در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی آن، مشکلات فرا استانی چند واحد صنعتی قم مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واحدهای صنعتی قم رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین،  حسن زاده روز یکشنیه در بازدید از شهرک صنعتی زرند بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره برداری واحدهای صنعتی صادر نشد.

وی افزود: سرانجام در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از چهار بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و آن هم تا رده سه زیست محیطی، پس از ۱۷ سال وقفه با همت تیم اقتصادی استان دریافت شد.

معاون اقتصادی استانداری کرمان ابراز امیدواری کرد با مشارکت و سرمایه گذاری شاهد راه اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

حسین میجانی مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب، برق و گاز افزود: از هم اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه گذاران واحدهای مختلف تولیدی است.

بازدید از گلخانه هیدرو پونیک از دیگر برنامه سفر یکروزه معاون اقتصادی استانداری کرمان بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل