Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران – اوکراین – کانادا برای بررسی سانحه پرواز ۷۵۲ خبر داد و گفت: کارشناسان کانادایی پس از این جلسه بازدید تخصصی‌ای از محل سقوط هواپیمای اوکراینی داشتند.

به گزارش قدس آنلاین، ۶:۱۸ صبح چهارشنبه هفته گذشته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی اوکراین که فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد کی‌یف ترک می‌کرد، حوالی این فرودگاه سقوط کرده و پس از سه روز بر اساس اعلام ستاد کل نیروهای مسلح مشخص شد که اشتباه سهوی پدافند ایران عامل آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی بروز این سانحه ناگوار نمایندگان اوکراینی به ایران آمدند و به گفته حسن رضایی‌فر رئیس کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد تا جعبه سیاه این هواپیما برای بازسازی و خواندن به اوکراین برود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران – اوکراین – کانادا برای بررسی سانحه پرواز ۷۵۲ خبر داد و گفت: با ورود کارشناسان بررسی سانحه کانادایی اولین جلسه سه‌جانبه با حضور کارشناسان سه کشور امروز در سازمان هواپیمای کشوری تشکیل شد و در این جلسه روند بررسی سانحه در روزهای گذشته مرور و مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار روند بررسی سانحه انجام شده است، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ایران از همان دقایق اولیه بعد از بروز سانحه پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراینی برای حضور نماینده کشورهای طراح، سازنده، بهره‌بردار و کشورهایی که شهروندان آنان در این پرواز حضور داشتند، اعلام آمادگی کرده بود که هم‌اکنون نمایندگان کشورهای کانادا و اوکراین در ایران حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کارشناسان بررسی سانحه کانادایی عصر امروز پس از جلسات تخصصی سه‌جانبه بین کارشناسان ایران – کانادا و اوکراین به جمع‌آوری مستندات پرداختند و از محل سقوط هواپیمای اوکراینی بازدید تخصصی داشتند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه شفافیت و رعایت قوانین بین‌المللی در بررسی سانحه، محور اساسی بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار کرد: این سازمان از حضور هیات‌های نمایندگی از دیگر کشورهای ذی‌نفع در روند بررسی سانحه استقبال می‌کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سقوط هواپيماي اوكرايني جلسه مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد