Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار یزد گفت: فرمانداری‌ها باید با محوریت هلال احمر نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام کنند، سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها به خصوص بسیج، کمیته امداد و سایر تشکل‌های مردمی یزد وارد عرصه کار در کمک‌رسانی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدعلی طالبی عصر امروز در در نشست اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان یزد گفت: کمک به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان مسئولیتی ملی است و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها باید با محوریت هلال احمر نسبت به جمع آوری کمک‌های مردمی اقدام کنند، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها به خصوص بسیج، کمیته امداد و سایر تشکل‌های مردمی یزد و شهرستان‌ها با همکاری و پیگیری فرمانداری‌ها وارد عرصه کار در کمک‌رسانی شوند.

استاندار یزد عنوان کرد: اعلام نیاز مدیرکل مدیریت بحران به منزله مصوبه ستاد مدیریت بحران استان است و تمام مدیران موظف به همکاری و رفع آن نیاز هستند و ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان با دستگاه‌های همتراز خود در سیستان بلوچستان از اقدامات حائز اهمیت در راستای کمک‌رسانی و شناسایی بیشتر و بهتر منطقه سیل‌زده است.

طالبی توجه به نیاز واقعی مردم سیل زده مناطق جنوب را ضروری دانست و تأکید کرد: در حال حاضر طبق برآورد اولیه مواد غذایی کنسرو شده، پتو، روفرشی و خشکبار از جمله نیازهای ضروری منطقه سیل زده سیستان بلوچستان است که باید مردم نسبت به کمک و ارائه آن جمعیت هلال احمر اقدام کنند.

محسن حرازی مدیر عامل هلال احمر استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه استان یزد در امداد رسانی به سیستان و بلوچستان معین دوم است، گفت: اقدامات و کمک رسانی‌هایی از سوی جمعیت هلال احمر استان انجام شده است و شهروندان نیز می‌توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی و غیر نقدی اهدا کنند.

وی ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی مورد نیاز شامل آب معدنی، غذا کنسرو شده، مواد غذایی خشک، پتو و نایلون با عرض حداقل ۲ متر است وهمچنین شهروندان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹۲ نزد کلیه بانک‌ها و از طریق کد دستوری #۵۴*۱۱۲* اهدا کنند.

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه هلال احمر استان باید اطلاعات کامل‌تر و جزئی‌تری از وضعیت منطقه سیل زده در اختیار ستاد مدیریت بحران استان یزد قرار دهد، گفت: برخورداری از اطلاعات جزئی نقش مهمی در تأمین نیازهای واقعی جامعه ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه دریافت کمک‌های مردمی باید متمرکز و توسط جمعیت هلال احمر توزیع شوند، ادامه داد: آشفتگی در بحث کمک‌های مردمی یکی از جدی ترین چالش‌های امدادی در حوادث گذشته بوده است بنابراین همکاری و هماهنگی در بین دستگاه‌های کمک‌رسان و داشتن برنامه مناسب در کمک‌رسانی به سیستان و بلوچستان موضوع مهم و اساسی است.

صادقیان هم افزایی عمومی و آماده باش کامل را یکی از اقدامات ویژه و در دستور کار مدیران استان دانست و تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی برای پوشش منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان در استان یزد انجام شده است.

سردارمحمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان یزد هم با اشاره به آمادگی کامل این نهاد برای امدادرسانی و تأمین امنیت لازم در منطقه، گفت: قطعا با وجود سیل در استان سیستان و بلوچستان بخشی از جمعیت این استان برای درمان به یزد سفر می‌کنند بنابراین اقدامات لازم جهت پذیریش، سازماندهی وحفظ امنیت در دستور کار قرار گرفته است و در تامین رفاه برای مردم سیستان و بلوچستان در یزد هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ۲ کودک سراوانی با تلاش نیرو‌های هلال احمر در رودخانه ماشکید سراوان پیدا شد.
سجادی با بیان اینکه غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان عصر سوم اردیبهشت ماه گزارش شد، افزود: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان