Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مقامات آمریکایی مدعی شدند در حملات موشکی هفته پیش ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هیچ نظامی این کشور مجروح نشده اما یک روزنامه آمریکایی اذعان کرد که در این حملات چند نظامی مصدوم شده‌اند.

به گزارش فارس، فرماندهان آمریکایی که در پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مستقر هستند روز دوشنبه گفتند معتقدند که شلیک موشک‌های ایرانی به پایگاه‌های این کشور در عراق، با هدف کشتن آمریکایی‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست»، موشک‌باران هفته پیش علیه پایگاه هوایی «عین‌الأسد» در غرب عراق یک سکوی فرود بالگرد و چند منطقه‌ای که نظامیان آمریکایی در آنجا حضور می‌یافتند را به خرابه تبدیل کرد.

بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، یک مقام نظامی که در پایگاه عین‌الاسد حضور داشت گفت: «در نتیجه این حملات موشکی، دست کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برج مرتفع به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز از حال رفتند.»

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و تعدادی دیگر از مقام‌های کاخ سفید پس از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق مدعی شده‌ بودند که هیچ نظامی آمریکایی در این حملات کشته یا مجروح نشده‌اند.

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، در نشست خبری خود پس از حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، گفته بود: «ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند و با هواپیمای C-۱۳۰ حمل شده اند».

او در ادامه گفت: «ما اگر دنبال کشتن بودیم، می‌توانستیم طوری عملیات را طراحی کنیم که در گام اول ۵۰۰ کشته داشته باشند و اگر جواب می دادند از آنجایی که شرایط تغییر می کردند و تکلیفی بر حفظ جان نیروهای نظامی آمریکا نداشتیم، در گام‌های دوم و سوم ظرف ۴۸ ساعت ۴ تا ۵ هزار کشته می‌دادند».

لینک کوتاه: asriran.com/002yPN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت