Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آغاز کمک های مردمی به سیلزدگان
کمک های مردمی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان امروز قوت بیشتری گرفت؛ امروز از اصفهان خبر رسید که ۴ تیم امدادی و تجهیزات کنترل سیل شامل سه دستگاه تریلر و چند دستگاه خودروهای امدادی و آفرود از هیات اتومبیلرانی به این استان اعزام شده اند.
در استان البرز بسیج سازندگی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان فراخوان فوری داد و اعلام کرد کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را به دست سیلزدگان می رساند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام هم گفت: پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردمی استان برای ارسال به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان در نقاط مختلف از فردا دایر می شود که با توجه به بعد مسافت، بهتر است کمک ها نقدی باشد.
مدیر اجرایی موکب احباب‌الرضا(ع) ورامین نیز از آمادگی مردم این شهرستان برای برپای موکب در مناطق سیل‌زده استان سیستان‌ و بلوچستان خبر داد و  اعضای شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را مکلف کردند که مبلغ یکصد میلیارد ریال به سیلزدگان کمک کند.
آستان قدس رضوی ارائه خدمات مختلف امدادی و رفاهی لازم را برای کمک فوری به شهروندان آسیب دیده از حادثه طبیعی سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان آغاز کرده است.
استاندار خراسان جنوبی در گفت و گوی تلفنی با استاندار سیستان و بلوچستان از آمادگی کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.
مسوول ستاد عتبات عالیات آبادان گفت: ۳۵ موکب از آبادان و خرمشهر برای حضور و کمک‌رسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند.
استاندار مرکزی نیز در بخشنامه‌ای خطاب به اعضای شورای اداری استان، بر بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود در استان برای کمک به مردم مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان تاکید کرد.


آخرین خبرها از بازگشایی راهها
در ۲ روز گذشته راه ارتباطی بیش از ۳۰۰ روستا و آبادی شهرستان مشکین شهر برف‌روبی و بازگشایی شده بر این اساس فقط جاده ارتباطی ۱۵ روستا مسدود است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امروز بازگشایی شود.
امروز برای دومین روز متوالی به علت بارش برف سنگین و برودت هوا برخی مدارس شهرستان مشگین‌شهر تعطیل شد.
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه از بازگشایی تمام راههای روستایی و معابر فرعی این شهرستان خبرداد. تربت‌حیدریه بیش از ۱۲۰ روستا دارد که بیشتر این روستاها در محاصره برف بودند و راههای ارتباطی آنان به مرکز شهر مسدود شده بود


افزایش تولید محصولات پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تُن
بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ میلیون تن می رسد.
وی افزود: اجرای ۲۷ طرح پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ برای دور دوم جهش صنعت پتروشیمی کشور در نظر گرفته شده که ظرفیت تولیدات این صنعت از ۶۶ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد.

خرید تکنولوژی از کشورهای دیگر برای ایران شایسته نیست
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که امروز به خوزستان رفته بود، گفت: حدود چهار میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و ایران رتبه پنجم تربیت مهندس در جهان را به خود اختصاص داده از این رو شایسته نیست که از کشورهای دیگر تکنولوژی خریداری کنیم.
وی در این سفر فاز دوم طرح پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر را افتتاح کرد


شهروندان مشهدی به یاوه‌های ترامپ پاسخ دادند
شهروندان مشهدی با حضور انبوه و دشمن‌شکن خود در "راهپیمایی حمایت از جبهه مقاومت و همدردی با بازماندگان شهدای سانحه هوایی اخیر" و سردادن شعار "مرگ بر آمریکا" به یاوه‌گویی‌های دونالد ترامپ رییس جمهور دولت تروریسم‌پرور آمریکا پاسخی کوبنده دادند.
آیت الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری و از دست دادن عزیزان تحصیلکرده، نقطه آزمایشی برای مردم است.


برگزاری آیین هفتمین روز شهدای مقاومت
امروز آیین هفتمین روز شهیدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین جعفری پور در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان با حضور آحاد مردم برگزار شد؛ حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به رشادتهای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان به مسیر و راهی که انتخاب کرده بود پایبندی نشان داد و در سخت ترین مواقع کسی در حاج قاسم سستی و تزلزل مشاهده نکرد.


دانش آموزان دیگر معتاد نمی شوند
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران از گسترش اجرای طرحی در پایتخت خبر داد که هدف آن جلوگیری کامل از گرایش دانش آموزان به مصرف هر گونه مواد مخدر است.
اجرای طرح یاریگران زندگی در سطح ۲۰ درصد مناطق و در دوره‌های اول و دوم متوسطه تهران آغاز شده است و در ۸۵۰ مدرسه اجرا می شود.
با این وجود دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران امروز از دستگیری تعداد ۷۹ هزار و ۷۸۱ نفر در ارتباط با مواد مخدر در سطح پایتخت در ۹ ماهه نخست امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش نشان می دهد.


پسماند محیط زیست خلیج فارس را تهدید می‌کند
فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: پسماندهای درون سواحل و خلیج فارس درحال مبدل شدن به فاجعه ای زیست محیطی هستند.
به گفته وی، پوسیدگی خطوط انتقال نفت و نبود برنامه‌های مدیریت پسماند دریایی در سال‌های اخیر باعث شده سواحل استان با حجم عظیمی از آلودگی پسماندها مواجه شود.

یک سوم نمایندگان فعلی استان تهران تایید صلاحیت نشدند
به گفته  رییس ستاد انتخابات استان تهران، یک سوم نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی این استان از دور انتخابات مجلس یازدهم خارج شدند.
براساس آمار از مجموع  ۳۵ نماینده فعلی استان تهران در مجلس شورای اسلامی، هفت نفر در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرده بوند اما ۲۸ تن از آنان برای دور بعدی مجلس، داوطلب شده بودند.

برق مناطق سیلزده سیستان وبلوچستان بزودی وصل می‌شود

وزیرنیرو گفت: برق روستاهای مناطق سیلزده سیستان وبلوچستان بویژه شهرستانهای چابهار و کنارک بزودی وصل می‌شود تا بخشی ازمشکلات مردم این مناطق برطرف شود.

رضا اردکانیان در شورای اداری سیستان وبلوچستان که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در چابهار برگزار شد اظهار داشت: برق برخی روستاهای دچار سیل در جنوب سیستان و بلوچستان را قطع کردیم تا مردم در اثر سیل و بارندگی دچار برق گرفتگی نشوند.

وزیر اطلاعات: کسی در حادثه کرمان متهم و مقصر نیست

 وزیر اطلاعات گفت: همواره نگران حوادث دریای عظیم جمعیت در تشییع پیکر سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی بودیم و متاسفانه همین مساله نیز اتفاق افتاد، اما آنچه که برای ما مسلم است، کسی متهم و مقصر در این قضیه نیست.

مسیر توسعه کشور از آموزش نیروی انسانی می‌گذرد

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: مسیر رشد، توسعه و بالندگی کشور از آموزش نیروهای انسانی می‌گذرد.

مشکل خط ریلی قطار زاهدان- تهران برطرف شد

ریزش کوه بر روی خط ریلی راه آهن در محدوده رودماهی سبب توقف قطار زاهدان- تهران در ایستگاه باری شده بود که با رفع این مشکل حرکت قطار به سمت تهران ادامه یافت.

قریب دو هزار هکتار اراضی تالابی انزلی در تعارض دستگاه های متولی است

 فرماندار بندرانزلی گفت: یکهزار و ۹۶۳ هکتار از اراضی تالاب بین المللی انزلی محل تداخل و تعارض دستگاه های متولی تا کنون مرتفع نشده است.

راه‌های فرار مالیاتی در کشور بسته می‌شود

 رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: راه‌های فرار مالیاتی در کشور با هماهنگی بین سه قوه بسته می‌شود.

خسارت‌های سیل در سیستان وبلوچستان سریع برآورد و جبران شود

 رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت‌های سیل در سیستان و بلوچستان با توجه به دامنه وسیع و تخریب زیرساخت‌های راه و تاسیسات دولتی، خسارت به کشاورزی، تلف شدن دام‌ها و تخریب خانه‌ها در کمترین زمان برآورد و نسبت به جبران زیان‌ها اقدام شود.

تاکید معاون وزیر کشور بر ایجاد صنایع تبدیلی در بندرها

 معاون امور اقتصادی وزیر کشور گفت: ایجاد صنایع تبدیلی در بندرها جهت رونق تولید ملی ضروری است و با این اقدام، بندر آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان، شاهد توسعه تجارت خارجی خواهد بود.

جهرمی: دولت برای رفع مشکلات مردم سیلزده نیکشهر اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت برای رفع مشکلات مردم سیلزده نیکشهر و بویژه بخش بنت اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌دهد تا بخشی از زیرساخت‌های تخریب شده و خسارت‌های فراوان جبران شود.

گزارش های منتخب:

کاوش دیرهنگام در چهارباغ اصفهان

اصفهان- پس از آنکه قسمت‌های زیادی از محور میانی چهارباغ عباسی اصفهان بتن‌ریزی و سنگفرش شد، میراث فرهنگی تصمیم به کاوش‌های باستان‌شناسی در قسمت باقی مانده از محور میانی گرفته ، این کاوش دیرهنگام، در پاسخ به  ضرورت‌ها و حساسیت‌ها بر روی چهارباغ در حال انجام است.

تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی خراسان شمالی از مشکلات می‌گویند

بجنورد- شماری از تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی خراسان شمالی گفتند: کاهش سهم مواد اولیه پلیمری، تولید را با مشکل جدی روبه‌رو کرده و برخی از واحدها را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

عرضه بی‌رویه قلیان‌های میوه ای در پارک ساحلی اهواز

اهواز - این روزها به هر گوشه از پارک ساحلی اهواز که قدم بگذارید جز صدای قل قل قلیان‌های میوه ای زمزمه دیگری نیست ، از شمال تا جنوب این پارک در تصرف عرضه کننده‌های قلیان‌های میوه ای و صندلی هفت رنگ بزم‌ها و نشست های شبانه جوانان و نوجوانان است.
نقش نادیده مردم در بحران زباله گیلان

رشت - زباله این روزها تبدیل شده به بلای جای انسان ها و افزایش فزاینده آن روز بروز عرصه زندگی سالم برای آدمی را کوچک و کوچکتر می کند در این میان خطه سبز ایران زمین گیلان هم گرفتار این چالش حتی با شدت و حدت بیشتری است.

زیرساخت‌های مازندران برای پایتختی گردشگری اکو آماده‌ نیست

ساری - مازندران در بزرگ‌ترین قدم گردشگرانه خود در سال۲۰۲۲(۱۴۰۰شمسی) میزبان پایتخت گردشگری کشورهای اکو است و این رویداد نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌های استان است.

سیل با سیستان و بلوچستان چه کرده‌است

استان ها -  سیل، دوباره نقطه ای دیگر از کشورمان را گرفتار کرد، سیستان و بلوچستانی که از بحران  کم آبی رنج می برد، این روزها با سیل دست و پنجه نرم می کند .

دلجویی از خانواده جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی مرهمی بر غم‌ها

استان‌ها- هواپیمای مسافربری اوکراینی که سقوط کرد، تنها چند ساعت از پیروزی نیروهای نظامی کشور در حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد می‌گذشت، اتفاقی که ملت ایران داغدار شد و به دنبال آن خطای انسانی در این حادثه این غم را تازه کرد اما این روزها همه تلاش می‌کنند تا با دلجویی از خانواده جان باختگان مرهمی بر دل‌ها باشند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان خسارت سیل قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری کمک های مردمی برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان خسارت سیل قاسم سلیمانی دونالد ترامپ سیستان و بلوچستان خسارت سیل قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری بیان کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078460 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی